Ihailen kotirouvia jotka hoitavat kotia ja perhettä
kun mies käy viikot töissä,hän tekee maukasta kotiruokaa päivittäin ja leipoo herkkuja .Talvella tekee lumityöt ja tarvittaessa hiekottaa hyvin pihan ,hän huolehtii että lapset pääsevät turvallisesti kouluun ja harrastuksiin. ja ennen kaikkea pitää miehensä kaikin puolin tyytyväisenä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä 3xraha ... Viestin kirjoitin minä, älkää möksähtäkö, se oli tarkoituksellinen koukku. Hymy valtasi nähdessäni vastauksia, aika tosikkoja ootte.
Miesten taloudellinen valta ja taloudellisen vallan käyttö yhteiskunnassa ja parisuhteessa ei ole naurun asia, näin naiselle...Yleensä se on kotiäiti joka rahallisesti häviää ja pahimmillaan urakehitys katkeaa kotiäitivuosiin, miehille ei yleensä niin käy
Mikä ihme miesten taloudellinen valta. Huoh. Yritys pystyyn ja pelkkiä naisia töihin. Kukaan ei tule vaatimaan mieskiintiöitä. Työvoimankin pitäisi olla 70% miesten kustannuksista, kilpailuetu täysin tolkuton nykyaikana. Ei voi epäonnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, oletko valmis rahoittamaan kotirouvan elämän? Maksamaan eläkettä, kauneushoidot (täytyyhän itsensä pitää kauniina), kustantamaan tarpeeksi korkean elintason ja kompensoimaan naisen jälkeenjäävän urakehityksen? Ei mitään rusinat pullasta- miehiä minulle ainakaan, kiitos.
En ikinä alkaisi ilmaiseksi kotirouvaksi eli siis niin, että mies käy töissä ja kerryttää itselleen varallisuutta kun taas nainen pienistä rahoista makselee lasten elämisen eikä saa edes kunnon eläkettä ja urakehitys on mennyttä...
Puhumattakaan siitä, jos mies alkaa sikailemaan (olemaan törkeä, alkoholisoitumaan, pettämään tms.) ja nainen olisi täysin miehen armoilla taloudellisesti. Ei ole paljo työkokemus karttunut kotivuosina. Mutta tämähän se joidenkin miesten unelma nimen omaan on, että nainen on miehestä riippuvainen, ja mies voi tehdä mitä vaan. Aika harvalla miehellä Suomessa vaan on varaa edes keskiluokkaisesti elättää perhe, jos vaimolla ei ole tuloja. Verotuskin tekee siitä hankalaa, kun ei ole perheverotus vaan yksilö ja kova progressio.
Hetkinen seis, tässähän on ajatusta. Työnantaja voisi ottaa myös vaimon palkkalistalleen ja maksaa optimaalisesti veroprogression mukaista palkkaa pelkästä miehen työsuoritteesta molemmille.
Pitääpäs ehdottaa pomolle. Saisi vaimo jäädä hoitelemaan kotihommelit, tai voisin minäkin jäädä, riippuu kumpi tienaa paremmin.
Ei sitä vaimoa tarvitse palkkalistoille ottaa. Mun miehen firma maksaa mulle joka vuosi kotonaolosta.
Minä puolestani ihailen miehiä, jotka käyvär hyväpalkkaisessa kokopäivätyössä, lähtevät sieltä ajoissa kotiin päiväkodin ja kaupan kautta ja hoitavat oman puolikkaansa kotitöistä. Vaikka juuri nuo lasten kuljetukset, pihatyöt, osan ruokahuollosta ainakin. Ja siis ihan itsenäisesti ja omatoimisesti. Lisäksi tietenkin pitävät vaimon tyytyväisenä ja oman kehon kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, oletko valmis rahoittamaan kotirouvan elämän? Maksamaan eläkettä, kauneushoidot (täytyyhän itsensä pitää kauniina), kustantamaan tarpeeksi korkean elintason ja kompensoimaan naisen jälkeenjäävän urakehityksen? Ei mitään rusinat pullasta- miehiä minulle ainakaan, kiitos.
En ikinä alkaisi ilmaiseksi kotirouvaksi eli siis niin, että mies käy töissä ja kerryttää itselleen varallisuutta kun taas nainen pienistä rahoista makselee lasten elämisen eikä saa edes kunnon eläkettä ja urakehitys on mennyttä...
Puhumattakaan siitä, jos mies alkaa sikailemaan (olemaan törkeä, alkoholisoitumaan, pettämään tms.) ja nainen olisi täysin miehen armoilla taloudellisesti. Ei ole paljo työkokemus karttunut kotivuosina. Mutta tämähän se joidenkin miesten unelma nimen omaan on, että nainen on miehestä riippuvainen, ja mies voi tehdä mitä vaan. Aika harvalla miehellä Suomessa vaan on varaa edes keskiluokkaisesti elättää perhe, jos vaimolla ei ole tuloja. Verotuskin tekee siitä hankalaa, kun ei ole perheverotus vaan yksilö ja kova progressio.
Hetkinen seis, tässähän on ajatusta. Työnantaja voisi ottaa myös vaimon palkkalistalleen ja maksaa optimaalisesti veroprogression mukaista palkkaa pelkästä miehen työsuoritteesta molemmille.
Pitääpäs ehdottaa pomolle. Saisi vaimo jäädä hoitelemaan kotihommelit, tai voisin minäkin jäädä, riippuu kumpi tienaa paremmin.
Mietit nyt vähän hankalasti työnantajan kautta. Esim. Saksassa on perheverotus, eli veroprosentti määräytyy yhteenlaskettujen ansiotulojen mukaan. Siis jos perheessä 2 x 50keur tienaavaa, maksaa saman verran veroja kuin 1 x 100keur ja 1 x 0e. Suomessahan jälkimmäiseltä menee paljon enemmän veroa kuin ensin mainitussa tapauksessa.
Höh, no ei sitten. Antaa olla.
Nykynaisethan kyllästyy vauvan hoitoon jo muutaman kuukauden sisällä.
Kaivataan omaa aika😂.
Sitä tulee 18 vuoden päästä ja silloinkin on aina mielessä että onhan nuorella kaikki ok.
T. Aikuisten äiti
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani ihailen miehiä, jotka käyvär hyväpalkkaisessa kokopäivätyössä, lähtevät sieltä ajoissa kotiin päiväkodin ja kaupan kautta ja hoitavat oman puolikkaansa kotitöistä. Vaikka juuri nuo lasten kuljetukset, pihatyöt, osan ruokahuollosta ainakin. Ja siis ihan itsenäisesti ja omatoimisesti. Lisäksi tietenkin pitävät vaimon tyytyväisenä ja oman kehon kunnossa.
Kurja olo tulee. Ehdotin tällaistakin järjestelyä ex:lle jos vain perustaisimme perheen. Kaiken muun jo teinkin muttei ollut lapsia. Ei käynyt sekään, halusi vain olla ilmaiseksi kotona. Lopulta ajattelin että työläs ja kallis seksinukke ja jatkuvasti pitkiä aikoja epäkunnossa. Nyt olen yksin.
Minäpä olen kotirouva, mieheni maksaa minulle eläkerahastoa minun nimiini, päätän kaikesta kodin sisustuksesta ja hankinnoista autoista sohviin, mies vain maksaa ne, minulla on rinnakkaiskortti ja pääsy miehen tileihin, mieheni maksaa siivoojan jottei minun tarvitse. Lisäksi maksaa tyttöjen reissut ja romanttiset reissut etelään.
Elämä on ihan kivaa kotirouvana, kuntoilen, maalaan ja tapaan ystäviä.
Tässä on suomimiehille tavoite, näin tekin saatte kotirouvan.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen kotirouva, mieheni maksaa minulle eläkerahastoa minun nimiini, päätän kaikesta kodin sisustuksesta ja hankinnoista autoista sohviin, mies vain maksaa ne, minulla on rinnakkaiskortti ja pääsy miehen tileihin, mieheni maksaa siivoojan jottei minun tarvitse. Lisäksi maksaa tyttöjen reissut ja romanttiset reissut etelään.
Elämä on ihan kivaa kotirouvana, kuntoilen, maalaan ja tapaan ystäviä.
Tässä on suomimiehille tavoite, näin tekin saatte kotirouvan.
Kaiken tämän voisin tehdä mutta ei ole löytynyt naista.
Monissa maissa kotirouvien eläkeasiat ovat hyvin järjestetty jo lakien puitteissa. Suomessa kotirouva saa kansaneläkettä, jos työeläkettä ei ole kertynyt. Se on pieni osa siitä mitä kotirouva voi muualla saada eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissa kotirouvien eläkeasiat ovat hyvin järjestetty jo lakien puitteissa. Suomessa kotirouva saa kansaneläkettä, jos työeläkettä ei ole kertynyt. Se on pieni osa siitä mitä kotirouva voi muualla saada eläkettä.
Löytysiköhän minulle nainen noista monista maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vaimoa tarvitse palkkalistoille ottaa. Mun miehen firma maksaa mulle joka vuosi kotonaolosta.
Pääsisinköhän miehesi firmaan osakkaaksi?
Jos perheeseen syntyy useampi lapsi, niin on ihan tavallista, että jompi kumpi vanhemmista on lasten kanssa kotona sen 2-3 vuotta/lapsi. Kolmesta lapsesta kotihoitoa tulee jo 9 vuotta. Ja siis lapsen etu edellä mennään. Mutta ei se nyt silti sitä tarkoita, että kotona oltaisiin koko loppu ikä. Itselläni on maisteritutkinto, välillä töissä, välillä taas lasten kanssa kotona. Ja vanhempainvapaallakin olen yrittänyt kouluttautua ja pitää alan osaamista yllä. Tietysti kotona ollessa tulee tehtyä enemmän kotitöitäkin. En silti koe olevani mieheni palvelija tai kodinhoitaja. Kyllä mieskin joutuu osallistumaan lasten ja kodin hoitoon vapaa-aikanaan. Itselläni eläkeikä on lähellä 70 vuotta, joten kyllä niitä töitäkin ehtii tehdä. Aika aikaansa kutakin. Nyt on aika hoitaa lapsia.
Olen osa-aikainen kotirouva ja nautin elämästä täysillä. Käyn osa-aikaisesti töissä omasta tahdosta ja lopun ajan laitan kotia ja hoidan lapsia. Nautin kotona olemisesta ja nautin siitä että saan olla perinteinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos perheeseen syntyy useampi lapsi, niin on ihan tavallista, että jompi kumpi vanhemmista on lasten kanssa kotona sen 2-3 vuotta/lapsi. Kolmesta lapsesta kotihoitoa tulee jo 9 vuotta. Ja siis lapsen etu edellä mennään. Mutta ei se nyt silti sitä tarkoita, että kotona oltaisiin koko loppu ikä. Itselläni on maisteritutkinto, välillä töissä, välillä taas lasten kanssa kotona. Ja vanhempainvapaallakin olen yrittänyt kouluttautua ja pitää alan osaamista yllä. Tietysti kotona ollessa tulee tehtyä enemmän kotitöitäkin. En silti koe olevani mieheni palvelija tai kodinhoitaja. Kyllä mieskin joutuu osallistumaan lasten ja kodin hoitoon vapaa-aikanaan. Itselläni eläkeikä on lähellä 70 vuotta, joten kyllä niitä töitäkin ehtii tehdä. Aika aikaansa kutakin. Nyt on aika hoitaa lapsia.
Näen itse asiat samalla tavalla. Elämässä on kausia ja sitä pikkulapsiaikaa ei takaisin saa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko mainita jonkin kaan esimerkkinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko mainita jonkin kaan esimerkkinä
eikun siis maan, esimerkkinä siitä että kotirouvien eläkeasiat on järjästetty hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli yrittäjä ja tienasi hyvin, sai hyvin eläkkeen. Äiti kotona meidän lasten kanssa, meni taikaisin siivoustöihin vasta kun menin kouluun. Nyt molemmat eläkkeellä ja isä on käytännössä aina määrännyt meidän perheessä. Äidillä ei ole paljoa sananvaltaa ollut eikä voi erota, kun eläke on niin pieni ettei tulisi sillä kunnolla toimeen...
Varoittava esimerkki, naisille
No tulisihan. Äitini tulee ihan minimieläkkeellä yksin mainiosti toimeen. Taitaa äitisi olla vaan tossukka ja tottunut siivettäjä.
Vai ihan siivettäjä kun ihan isän tahdosta (ja myös omastaan) hoiti yksin kolme lasta ja omakotitalon siinä sivussa isän keskittyessä palkkatöihin :) Jännästi se nainen on aina sinunlaisten miesten mielestä l o k k e i l i j a mutta ei koskaan nähdä sitä tosiasiaa, että moni mies lok keilee vaimon kustannuksella niin, että vaimo hoitaa ja kasvattaa pienellä kotihoidontuella ilmaiseksi lapset kun mies käy töissä kasvattamassa omaa eläkettä ja palkkaansa
Jos on esim avioehto niin eron tullen kotiäiti on aika tyhjän päällä, ilman kunnon eläkettä ja ei se työpaikkakaan välttämättä vuosia odottele, jo 3 vuotta yhtäsoittoa kotona on pitkä aika. Eli mies hyötyy kun nainen on kotona: saa ilmaisen kotipiian joka hoitaa lapset ja kotityöt (eli ne pas ka hommat mitä mies ei viitsi/halua) ja mies saa myös piparia säännöllisesti. Miehen työura ja eläke ei kärsi, mutta naisen ura voi kärsiä hyvinkin pahasti Eli mies hyötyy taloudellisesti jos nainen jää kotiäidiksi eli mies saa ns rusinat pullasta. Nainen häviää taloudellisesti
Mietit nyt vähän hankalasti työnantajan kautta. Esim. Saksassa on perheverotus, eli veroprosentti määräytyy yhteenlaskettujen ansiotulojen mukaan. Siis jos perheessä 2 x 50keur tienaavaa, maksaa saman verran veroja kuin 1 x 100keur ja 1 x 0e. Suomessahan jälkimmäiseltä menee paljon enemmän veroa kuin ensin mainitussa tapauksessa.