Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies luulee, että vastaan kaikista lapsiin liittyvistä asioista ja huolehdin ne kaikki

Vierailija
09.02.2023 |

Hän kyllä hoitaa asiat mitä ajattelen valmiiksi ja käsken häntä hoitamaan. Mutta oli kyse sitten lapsen lääkkeistä, vaatteista, uusien asioiden oppimisesta, mistä vain, niin hän kuvittelee, että minä yksin mietin ne kuntoon, huolehdin ja muistan ja myös yksin vastaan niistä. Hän ei niille ajatustakaan suo. Ja ollaan puhuttu monta kertaa, riideltykin monta kertaa, asia on hänelle suoraan sanottu monta kertaa, mutta mikään ei muutu. Anoppikin vain päivittelee, että eikös se nyt voisi osan hoitaa. Olen eroakin miettinyt, mutta miten hän voisi tavata lapsia kun ei suostu muistamaan edes niiden lääkityksiä. Onko tämä aina tällaista?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on aika vähän vaihtoehtoja. Mun mielestä riitely ei johda mihinkään.

Anna miehelle muutama asia hoidettavaksi. Vaikka vaatteiden hankinta. Ja annat hänen hoitaa se. Et puutu tapaan millä hän hoitaa sen. Et valita vaikka lapsi kulkee välillä liian pienissä/suurissa/rumanvärisissä vaatteissa. Mutta mies hoitaa ja kantaa siitä vastuun alusta loppuun. Tai sit hoitaa lapsen harrastukset, tai synttäreille osallistumiset, kommunikoinnin päiväkotiin/kouluun, ihan mitä vaan.

Minulla menee hermo siihen kun jotain asioita hoitaa molemmat. Siinä molemmat laittaa aikaansa ja koettaa muistaa samoja asioita. Vaikka kaverisynttärit: molemmat ilmoittaa lapsen juhliin, kumpikaan ei osta lahjaa kun kuvittelee toisen hankkivan sen.

Ja joskus on helpompaa vaan hoitaa asioita itse kuin odottaa ja ohjeistaa toisen hoitamaan.

Keskustelua ja sopimista. Ja sun pitää antaa miehen hoitaa asioita hänen tavallaan, et voi odottaa että mies hoitaa ne samalla tavoin kuin itse hoitaisit. Siitä tulee riitaa. Ei riitely auta, keskustelua ja sopimista - niillä asiat saa vietyä sovussa eteenpäin.

Vierailija
22/30 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset myöntää suosivansa maskuliinisia miehiä. Maskuliininen mies harvemmin osallistuu naiselliseen juttuihin kuten lastenhoitoon. Tarkkuutta sen miesmaun osalta.

Tarkkuutta termien osalta, sekoitat juntin ja maskuliinisen miehen keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten aivojen rakenne on varmaan vaan erilainen, niin tulee sitten kaikenlaisia tilanteita.

Esim. oma mieheni - hän on esimiesasemassa liiketalouden alalla. Fiksu, pätevä ja hoksaava työssään. Siltikin minä jankkaan kotona jatkuvasti "tähän astiaan muoviroskat, tähän pahvit, tähän biojäte, tähän sekajäte". Asiat ovat AINA samoilla paikoilla. Siltikin asia ei mene jakeluun, vaan muovijätettä on sekajätteessä, pahvia muovijätteessä/sekajätteessä. Biojäte on ainoa, joka menee aina oikein. Hitto että turhauttaa jankata.

Täytyy miesten hyväksi myöntää, että on olemassa myös pareja, joissa mies tekee lähes kaiken ja nainen.. ei. Usein sellaiset vastuulliset ja vastuuttomat tuntuvat päätyvän yhteen. Ja vastuuton on usein sellainen adhd viihdyttäjätyyppi.

Ai onko sellaisiakin olemassa oikeasti?

En usko. Nää "mä joudun tekemään kaiken" miehet harvemmin tekee mitään paitsi silloin kun on yleisöä ja jos tekevätkin niin eivät kuitenkaan huolehdi kaikesta.

Huvittavimmat kulkee rikkinäisissä kalsareissa vuodesta toiseen kun eivät ymmärrä että aikuiset ihmiset huolehtivat itse vaatteistaan.

Kyllä ihan oikeasti :D Olin exäni kanssa 5 vuotta yhdessä ja toki hän nykyäänkin saattaa tulla kylään käytyään kaupassa, sitten hän tekee ruokaa ja vähän siivoilee sotkuista kämppääni. Oikea enkeli kyllä.

Vierailija
24/30 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten aivojen rakenne on varmaan vaan erilainen, niin tulee sitten kaikenlaisia tilanteita.

Esim. oma mieheni - hän on esimiesasemassa liiketalouden alalla. Fiksu, pätevä ja hoksaava työssään. Siltikin minä jankkaan kotona jatkuvasti "tähän astiaan muoviroskat, tähän pahvit, tähän biojäte, tähän sekajäte". Asiat ovat AINA samoilla paikoilla. Siltikin asia ei mene jakeluun, vaan muovijätettä on sekajätteessä, pahvia muovijätteessä/sekajätteessä. Biojäte on ainoa, joka menee aina oikein. Hitto että turhauttaa jankata.

Täytyy miesten hyväksi myöntää, että on olemassa myös pareja, joissa mies tekee lähes kaiken ja nainen.. ei. Usein sellaiset vastuulliset ja vastuuttomat tuntuvat päätyvän yhteen. Ja vastuuton on usein sellainen adhd viihdyttäjätyyppi.

Ai onko sellaisiakin olemassa oikeasti?

En usko. Nää "mä joudun tekemään kaiken" miehet harvemmin tekee mitään paitsi silloin kun on yleisöä ja jos tekevätkin niin eivät kuitenkaan huolehdi kaikesta.

Huvittavimmat kulkee rikkinäisissä kalsareissa vuodesta toiseen kun eivät ymmärrä että aikuiset ihmiset huolehtivat itse vaatteistaan.

Kyllä ihan oikeasti :D Olin exäni kanssa 5 vuotta yhdessä ja toki hän nykyäänkin saattaa tulla kylään käytyään kaupassa, sitten hän tekee ruokaa ja vähän siivoilee sotkuista kämppääni. Oikea enkeli kyllä.

Ei tulisi adhd-ihmisenä mieleenkään hankkia lapsia, kun on muutenkin vaikeaa. En ymmärrä miksi monet miehet kuitenkin hankkivat.

Vierailija
25/30 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika vähän vaihtoehtoja. Mun mielestä riitely ei johda mihinkään.

Anna miehelle muutama asia hoidettavaksi. Vaikka vaatteiden hankinta. Ja annat hänen hoitaa se. Et puutu tapaan millä hän hoitaa sen. Et valita vaikka lapsi kulkee välillä liian pienissä/suurissa/rumanvärisissä vaatteissa. Mutta mies hoitaa ja kantaa siitä vastuun alusta loppuun. Tai sit hoitaa lapsen harrastukset, tai synttäreille osallistumiset, kommunikoinnin päiväkotiin/kouluun, ihan mitä vaan.

Minulla menee hermo siihen kun jotain asioita hoitaa molemmat. Siinä molemmat laittaa aikaansa ja koettaa muistaa samoja asioita. Vaikka kaverisynttärit: molemmat ilmoittaa lapsen juhliin, kumpikaan ei osta lahjaa kun kuvittelee toisen hankkivan sen.

Ja joskus on helpompaa vaan hoitaa asioita itse kuin odottaa ja ohjeistaa toisen hoitamaan.

Keskustelua ja sopimista. Ja sun pitää antaa miehen hoitaa asioita hänen tavallaan, et voi odottaa että mies hoitaa ne samalla tavoin kuin itse hoitaisit. Siitä tulee riitaa. Ei riitely auta, keskustelua ja sopimista - niillä asiat saa vietyä sovussa eteenpäin.

Olen yrittänyt vastuuttaa sille tiettyjä kokonaisuuksia, seuraus on, että lapsi ei pääse yksillekään synttäreille, ei pääse ollenkaan harrastukseen, kouluasiat on kokonaan hoitamatta tai ei voida mennä sateella ulos kun ei ole ollenkaan kumisaappaita. Kun mies ei lle ajatellut asioita ellen joka päivä käske hoitamaan ja anna tarkkaa listaa miten. Ap

Vierailija
26/30 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää välillä, mutta olen löytänyt muutaman kokonaisuuden, joista mies osaa vastata muistuttelematta (esim. toisen lapsen lääkärikäynnit). Muutoin mies saa helppoja mutta aikaavieviä tehtäviä, kuten harrastuskuskauksia, ja minä ehdin sillä välin organisoida asioita.

Vierailija
27/30 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehet ovat oppineet jotain.  Kun ei tee tai päätä mitään, vaimo valittaa. Kun päättää ja tekee, vaimo valittaa.

Vierailija
28/30 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehet ovat oppineet jotain.  Kun ei tee tai päätä mitään, vaimo valittaa. Kun päättää ja tekee, vaimo valittaa.

Ty perä väite. En tietenkään valittaisi jos mies hoitaisi vaikka harrastuskuljetukset tai lupaisi käyttää lapsen joka kerta oikomishoidossa tai lupaisi hoitaa aamuantibiootin antamisen. Ja hoitaisi lupaamansa. Miksi valittaisin?

Ap

Vierailija
29/30 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla, naisella, on adhd ja vaikeuksia muistaa, vaikeuksia keskittyä yksityiskohtiin, mutta hyvä hahmottamaan suurempia kokonaisuuksia ja hyvä näkemään yhteyksiä. Minulle ei synny rutiineja ja kuormitun hyvin herkästi (kaksi burnouttia jo takana). Silti minä olin avioliitossa se, joka järjesti ja huolehti ja kantoi vastuuta, myös taloudesta, kun mies käpertyi vuosien saatossa yhä egoistisempaan minä minä keskiöönsä. Kyllä, meillä oli kaaottista, mutta tein parhaani. Mies oli ollut tutustuessamme hyvin siisti ja järjestelmällinen, mutta tajusin sitten vasta myöhemmin, että se koski perhe-elämässäkin vain juuri ja juuri hänen omia asioitaan ja kaikki muu valahti sitten kivasti minun vastuulleni (ja mies valitti kaaoksesta).

Uupuneena erosin. Olin niin monta kertaa kertonut, etten jaksa enää. Mies häipyi kauas pois ja lapset jäivät sitten kokonaan minulle. Ihan ok ollaan pärjätty. Olen priorisoinut voimavarani ja lapset ovat fiksuja, hyviä tyyppejä. Mutta uupunut olin kyllä edelleen, vaikka auttoi omalle mielenterveydelleni, ettei jatkuvasti joudu pettymään kun toinen aikuinen ei hoidakaan osuuttaan, vaan päinvastoin kuormittaa lisää.

Nyt minulla on ollut pari vuotta mies, joka itsestään selvästi ja täysin luontevasti otti huolehtiakseen kaikenlaisista asioista. On ihan uskomaton tunne kun voi oikeasti luottaa toisen ja se toinen ihan oikeasti huolehtii siitä, että sulla taakka pienenee ja elämä helpottuu. Myös lasten asioiden kohdalla, vaikka eivät ole edes hänen lapsiaan! (Hän on ollut kahden lapsen yksinhuoltaja ja lapset jo aikuisia.) Eli muunkinlaisia miehiä on kuin itseensä keskittyviä lusmuja.

(Ja adhd ei siis läheskään aina tee ihmisestä vastuuntunnotonta.)

Vierailija
30/30 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo on. Lopeta turhat riidat. Mies ei vaan jaksa tai muista, töissä kai riittävästi asioita. Sovi miehen kanssa silti etukäteen neuvottelemalla, kirjoita muistiin kalenteriin ja sitten kai annat ne "käskyt" jos se miehelle sopii. Ehkä hän on käytännönläheinen mutta hetkessä elävä. Ja sinä hahmotat laajemmat kokonaisuudet.

Ohhoh. Minäkin olen töissä ja on minunkin työssä paljon muistettavaa, itseasiassa minun työ on vaativampaa ja kiireisempää kuin mieheni työ.

Ap

Ai niinkö. Silti joudat arkipäivänä klo 16 roikkumaan Vauva-palstalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi