Työttömyys vain jatkuu ja jatkuu
En enää kestä tätä työttömyyttä. 8 kuukautta täynnä työttömänä ja pää totaallisen hajalla. Työhakemuksia lähettänyt varmasti pitkästi yli 100, joista 2 on poikinut haastattelun.
Sähköposti täynnä ''Valitettavasti valintamme ei kohdistunut tällä kertaa sinuun'' -viestejä. Jotkut jopa vaivautuvat kertomaan missä mättää, yleensä se on kokemuksen puute. Jotkut ovat jopa kehuneet hakemustani ja cv:tä hyväksi. Joka päivä odotan, kuin kuuta nousevaa, että puhelin soisi tai sähköpostiin kilahtaisi haastattelukutsu, mutta ei, niin ei.
Tunnen itseni ihan arvottomaksi ja sosiaalisesti ulkopuoliseksi. Pelkään, että olen loppuelämäni työttömänä, vaikka ikä alkaa vasta kakkosella. Ammatin olen opiskellut ja siltikään ei töitä.
En vain kykene onneliseen elämään työttömänä.
Kiitos ja anteeksi tästä vuodatuksesta.
Kommentit (30)
Mulla sama töitä hakenut yli vuoden.. Sain työvalmentajankin avuksi. Ei tärppää niin ei. Ainoa minne pääsiisin olisi varmaan puhelin myyjä tai lehdenjakaja.
Kohta on varmaan edessä kouluttautuminen lähihoitajaksi. TE-toimiston mielestähän tuo on ratkaisu kaikkiin ongelmiin ja sopii kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
Eipä tarvinnut kauaa tätä vastausta odottaa. Milläs menet, kun kukaan ei huoli? En kai minä noin vain voi mennä johonkin töihin? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kohta on varmaan edessä kouluttautuminen lähihoitajaksi. TE-toimiston mielestähän tuo on ratkaisu kaikkiin ongelmiin ja sopii kaikille.
Käynyt jo itsellänikin mielessä. Ei vain enää pysty tähän kotona olemiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun ammattisisi muuten on ?
Logistiikka-alalle olen kouluttautunut. Kouluttauduin, koska kuulin, että alalla on massiivinen työvoimapula, mutta ei sille näytä.
Ap
Eräs ystäväni oli vastaavassa tilanteessa ja ratkaisi ongelman menemällä palkattomaan puolen vuoden harjoitteluun johonkin yritykseen, ja sitä kautta hän sitten sai sitä työkokemusta mitä työnantajat vaativat. Tietysti tuo on aika tympeä ratkaisu, mutta jos näyttää siltä että muuten työttömyys oikeasti pitkittyy tai pitää hankkia uusi koulutus, niin itse ehkä silti ensin kokeilisin tuota.
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni oli vastaavassa tilanteessa ja ratkaisi ongelman menemällä palkattomaan puolen vuoden harjoitteluun johonkin yritykseen, ja sitä kautta hän sitten sai sitä työkokemusta mitä työnantajat vaativat. Tietysti tuo on aika tympeä ratkaisu, mutta jos näyttää siltä että muuten työttömyys oikeasti pitkittyy tai pitää hankkia uusi koulutus, niin itse ehkä silti ensin kokeilisin tuota.
Puoli vuotta on tosi pitkä palkaton harjoittelu. Älkää nyt herranjestas noin pitkään tehkö palkattomasti. Jokaisen kuuluu saada työstään korvaus.
Työttömyys on kuin hirressä olo, ensimmäiset pari vuotta ovat vaikeimmat, sitten siihen alkaa tottua.
Ihminen sopeutuu lähes kaikkeen, kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
Kasva henkisesti aikuiseksi,
Sun alallahan on huutava pula tekijöistä. Pystyisitkö muuttamaan etelään, jos asut muualla?
Itse en kelpaa edes busseja siivoamaan kun ei ole D korttia.
Alkuun se tuntuu ikävältä, sitten siihen tottuu ja jonkun ajan päästä töihin ei enää haluakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta on tosi pitkä palkaton harjoittelu. Älkää nyt herranjestas noin pitkään tehkö palkattomasti. Jokaisen kuuluu saada työstään korvaus.
Onhan se ja tietysti tässä on työkkärillä myös sanansa sanottavana. Voi olla, että eivät edes salli harjoittelua (tai ainakaan liian pitkää harjoittelua), jos katsovat sen estävän työnhaun tms.
Olisko mahdollista että suorittaisi lisäopintoja? Oletko hakenut vuokrafirmojen kautta?
Soitatko yleensä rekrytoinnista vastaavalle? Usein on netin työpaikkailmoissa mainittu, että lisätietoja voi kysellä tältä henkilöltä tästä numerosta. Soittaminen parantaa mahdollisuuksia merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Alkuun se tuntuu ikävältä, sitten siihen tottuu ja jonkun ajan päästä töihin ei enää haluakkaan.
En usko, että totun. Olen niin sosiaalinen ja ekstrovertti tapaus.
Ap
Älä huoli AP, en oo mäkään kelvannu yhtään mihinkään. 14v on/off työttömyyttä takana ja pää todellakin ihan loppu. 3v vanha merkonomin tutkinto on taskussa mutta en ole kelvannut edes kassaksi enkä hyllyttäjäksi, enkä edes puhelinmyyjäksi. Hakemuksia lähetän joka kuukausi vähintään 20, joskus enemmänkin. Pääsen haastatteluihin ja musta tykätään haastatteluissa. Mutta silti en vaan saa töitä. Tammikuussa olin 3 haastattelussa ja nyt helmikuussa ollut jo 2. Mutta ei vaan tärppää, ja haen ihan duunarien hommia koska niissä olen parhaimmillani ja niistä eniten kokemusta.
Yhteiskuntaa ei ole suunniteltu oikein. Herkille ja ujoille, ja hiljaisille ei ole osaa tässä yhteiskunnassa, sen olen huomannut.
Mene töihin