Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tilaa ruokaa kotiin

Vierailija
09.02.2023 |

Nyt kun Foodoran ja Woltin verkostot on laajentuneet, onko vielä monia, jotka eivät lainkaan käytä näitä tai muutenkaan tilaa ruokaa kotiin? Hämmästyin kun katsoin parin tubettajan videot, kolmekymppisiä naisia, ja niissä ihmeen isossa osassa oli jatkuva ruoan tilaaminen, joko itse tai puolison toimesta.

Olisin itse kai ihan kuljetuspalveluiden kohderyhmää, koska teen etätyötä kotona, mutta en ole kertaakaan tilannut Woltilta tai Foodoralta, tai ylipäänsä miltään kotiinkuljetukselta. En miellä niitä arkiruokaratkaisuiksi ollenkaan. Ostan ruokaa kaupasta, teen ja syön. Joskus nopeampaa, joskus vaivalloisempaa. Jos haluan syödä ravintolaruokaa, menen ravintolaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sekä ruokakauppojen että Woltin kotiinkuljetusta. Kallistahan se on, kun kuljetusmaksut ovat vähintään 6 euroa, mutta kätevää. Toisaalta täällä ei lähellä ole muuta kuin pizzapaikka, joten erikseen ravintolaan meneminenkin maksaisi minulle autottomana bussilippujen verran. Wolt on hyvä koska siellä on monipuolinen tarjonta, voin tilata salaattia lounaaksi tai viikonlopuiksi texmexiä, nepalilaista, thaimaalaista, hampurilaista muualta kuin McDonaldsista.

Vierailija
42/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran käytetty kumpaakin ja ei enää kertaakaan. Meitä neljä niin hintaa tulee liikaa. Haetaan autolla kotiin ruokaa.

Säästyy helposti 20 euroa kun hakee itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän sekä ruokakauppojen että Woltin kotiinkuljetusta. Kallistahan se on, kun kuljetusmaksut ovat vähintään 6 euroa, mutta kätevää. Toisaalta täällä ei lähellä ole muuta kuin pizzapaikka, joten erikseen ravintolaan meneminenkin maksaisi minulle autottomana bussilippujen verran. Wolt on hyvä koska siellä on monipuolinen tarjonta, voin tilata salaattia lounaaksi tai viikonlopuiksi texmexiä, nepalilaista, thaimaalaista, hampurilaista muualta kuin McDonaldsista.

Me tehdään noi eri maiden ruuat ihan itse.

Vierailija
44/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut pari kertaa kokeeksi eri paikoista, mutta oli niin heikot kokemukset että siihen jäi. 

Ekan paikan kuski ei löytänyt perille (tavallinen lähiö, noin 1,5km ravintolalta) ja soitti minulle kiukutellen kun ei löydä rappuni ovea. Oli viereisen taloyhtiön tontilla, kävelin sinne hakemaan ruokani, ja vastaanotin passiivisagressiivisia toivotuksia.

Toisella kertaa kuski oli nopeasti pihalla, vaan väärän oven takana- jumitti toisella puolella taloa, talonmiehen asunnon ovella (samanlainen ulko-ovi kuin pientaloissakin) ja hoki puhelimeen, että kyllä hän on rapun edessä juu. Satoi kaatamalla ja olin sairaana, vitutti ohjeistaa ulko-ovella aikuista ihmistä käyttämään järkeään. 

Kolmannella kerralla olisin tilannut jotain, mutta pelkät toimitusmaksut tuplasivat kulut, joten annoin olla, ja söin kaapista hapankorppua loppuillan. Samalla linjalla menen yhä edelleen. 

Vierailija
45/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan silloin tällöin. Kyse ei ole ravinnon tankkaamisesta, vaan siitä että tekee mieli jotain tiettyä ruokaa jota ei itse voi valmistaa. Muutenkin pidän sen vaivattomuudesta ja siitä, että saan syödä oman kotini rauhassa.

Vierailija
46/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin me ollaan erilaisia.

Itse tilaan parin viikon ruuat kotiinkuljetuksella, lisäksi vielä wolttaan 4-6 kertaa viikossa.

Mulla on mahdollisuus tehdä niin. Säästyy sitten aikaa moneen muunlaiseen hommaan.

Nykyään mulla on aikaa käydä salilla ja lenkillä useana päivänä viikossa.

Nyt ei aika mene ihmismassoissa kaupoilla ja autossa jonotellessa tai lieden äärellä hikoillessa.

Vierailija
47/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tilaan ruokaa ässästä tai prismasta. Harvemmin foodorasta.

Vierailija
48/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan usein Woltista ja Foodorasta. Myös ostokset joskus kotiin ja Ruokaboxin.

Miksi? Koska haluan ja mulla on siihen varaa.

Vierailija
49/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tilasin aamupalaksi mäkkäristä kolme burgeria.