Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tilaa ruokaa kotiin

Vierailija
09.02.2023 |

Nyt kun Foodoran ja Woltin verkostot on laajentuneet, onko vielä monia, jotka eivät lainkaan käytä näitä tai muutenkaan tilaa ruokaa kotiin? Hämmästyin kun katsoin parin tubettajan videot, kolmekymppisiä naisia, ja niissä ihmeen isossa osassa oli jatkuva ruoan tilaaminen, joko itse tai puolison toimesta.

Olisin itse kai ihan kuljetuspalveluiden kohderyhmää, koska teen etätyötä kotona, mutta en ole kertaakaan tilannut Woltilta tai Foodoralta, tai ylipäänsä miltään kotiinkuljetukselta. En miellä niitä arkiruokaratkaisuiksi ollenkaan. Ostan ruokaa kaupasta, teen ja syön. Joskus nopeampaa, joskus vaivalloisempaa. Jos haluan syödä ravintolaruokaa, menen ravintolaan.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sunnuntaisin (joskus myös perjantaisin) tilataan miehen kanssa. Oli se sitten vaikka kiinalaista, mäkkäriä, pizzaa tai joku salaatti jostain... Kivaa, kun saa olla vaan kotona eikä tarvitse miettiä mitään ruuan lämmityksiä tai valmistamisia ja monesti saa hyvät eväät myös töihin.

Vierailija
22/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun arki ei todellakaan ole niin kiireistä, etten kerkeä kauppaan tai jaksa lähteä syömään paikan päälle. Oon myöskin ihan varma, että roskaruokaa alkais mennä useammin jos ottais tavaksi tilata.

Juuri tämä. Ja noutoruoka on vain sen yhden nälän siirto. Ostan kaupasta aina useamman ruoan "ketjun", niin ettei aineksia mene hukkaan. Ehkä ateriasuunnittelu on joillekin vieras käsite. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin useamminkin mutta ne kuskit ei osaa meille. Aina eksyneet ja ruoka on kylmää kun lopulta tulee. Jotain hyvitystä saatu aina Woltilta, mutta ei se sitä harmitusta poista.

Asumme Helsingissä, kolme kertaa tilattu Woltin kautta.

Vierailija
24/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilataan lähinnä pizzaa ja senkin tuo pizzerian oma kuski. Wolttia sun muita en käytä. Ruokatavarat haen kaksi kertaa viikossa itse kaupasta.

Vierailija
25/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan puolet porukasta asuu alueilla joihin wolt ja foodora ei toimita mitään.

Kiitos koronan, niin me saatiin cittarin kuljetukset eikä tarvitse itse enää ajella kauppaan, nykyisellä bensan hinnalla á 6€.

Vierailija
26/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa Wolt-tyyppisesti aterioita, mutta elintarvikkeita kyllä ja jatkuvasti. Säästettyyn aikaan ja vaivaan suhteutettuna on nähdäkseni kyse ilmaisesta palvelusta.

Vierailija
27/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun arki ei todellakaan ole niin kiireistä, etten kerkeä kauppaan tai jaksa lähteä syömään paikan päälle. Oon myöskin ihan varma, että roskaruokaa alkais mennä useammin jos ottais tavaksi tilata.

Juuri tämä. Ja noutoruoka on vain sen yhden nälän siirto. Ostan kaupasta aina useamman ruoan "ketjun", niin ettei aineksia mene hukkaan. Ehkä ateriasuunnittelu on joillekin vieras käsite. 

Ap

Mistä tiedät mitä haluat syödä seuraavana päivänä?

ohis

Vierailija
28/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaile mitään mistään.

Enkä valita rahan puutetta, koska säästän kaiken hömpän sijasta ja osaa laittaa ruokaa ja käyn aamulla kaupassa klo 6.00.

Vierailija
29/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ohis

Kysytkö tätä ihan tosissasi? Mietin mitä haluan syödä lähipäivinä, ja käyn sen mukaan kaupassa. 

Ap

Vierailija
30/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää tilata kotiin, ei tarvi lähteä kaupoille pyörimään.

Vierailija
31/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan viikon ruuat Cittarin vrrkkokaupasta kerralla. Perunat, hedelmät, vihannekset on aina priimaa, päivämäärät maito- ja lihatuotteissa riittävät. Isot weskipaperipaketit ja painavat pyykinpesuaineet ja limsaboxit tulee iisisti kotiovelle. Jos menisin omalla autolla tai bussilla kauppaan, sekin maksaisi. Inhoan ihmismassoja ja kassajonottelua.

Woltin kautta saa pienistä K-marketeista pikkutilauksia jos viikonloppuna loppuu pullan teossa vehnäjauho tai sokeri. Woltin kautta tilataan välillä lasten kanssa kebabit tai thai-ruokaa. Arjen pientä luksusta ja helpotusta.

Menemättä itse kauppaan säästän kun heräteostokset jää pois ja katson tarkkaan tarjoukset etukäteen. Plussa kertyy kun keskittää suurimman osan ostoksista samaan ketjuun.

Vierailija
32/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun hotellissa. En tilaa kun kuitenkin pitäs alaovelta hakee niin samalla lähtee ulos.

Vierailija
33/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä tilaan aina välillä. Lounasetu on kuitenkin 12€/päivä eikä aina huvita lähteä kävelemään läheiseen ravintolaan syömään. Varsinkin, jos on ulkona kurja ilma. Etätöissä siis minäkin. 

Silloin, kun itselläni edellisessä työpaikassa oli lounasetu, ei ollut vielä olemassa näitä kuljetuspalveluja. Käytiin lähes päivittäin ulkona syömässä. Varmaan olisi välillä tilattu, ettei olisi tarvinnut käyttää aikaa siirtymisiin.

Nykyisin asun maalla, joten en voi tilata ruokaa, vaikka silloin tällöin sen varmasti tekisin.

Vierailija
34/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä tilaan aina välillä. Lounasetu on kuitenkin 12€/päivä eikä aina huvita lähteä kävelemään läheiseen ravintolaan syömään. Varsinkin, jos on ulkona kurja ilma. Etätöissä siis minäkin. 

Silloin, kun itselläni edellisessä työpaikassa oli lounasetu, ei ollut vielä olemassa näitä kuljetuspalveluja. Käytiin lähes päivittäin ulkona syömässä. Varmaan olisi välillä tilattu, ettei olisi tarvinnut käyttää aikaa siirtymisiin.

Nykyisin asun maalla, joten en voi tilata ruokaa, vaikka silloin tällöin sen varmasti tekisin.

Lisään vielä: minulle ulkona syömisen/Wolttaamisen ilo on siinä, että saa niin erilaisia ruokia. En itse osaa enkä jaksa tehdä vaihdellen nepalilaista, intialaista, kiinalaista, sushia jne.

Vierailija
35/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulkkikamaa voinee tilata ihan hyvin kotiin ja silti valmistaa itse.

Esim laatikollinen riisiä ja makaroonia.

Vttumaista kantaa tuollainen autottomana.

Kotipizzaa olen kuluttanu melkein kerran kuussa, joskus käyn paikan päällä syömässä jos tarviaa ulkoilua samalla hetkellä, useinmiten kotiinkuljetuksena.

Olen introvertti ja tykkään ruokarauhasta.

Enmää halua pälättää kokoajan muidenkanssa, kirjoittelu on erilaista, se ei niin häiritse.

Vierailija
36/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ohis

En asu yksin, joten en muuenkaan saa herkkuruokiani päivittäin. Perheen kanssa koostetaan päivällistä syödessä seuraavan viikon ruokalista Samalla tulee tsekattua päivät jolloin ruuan valmistukselle ei ole aikaa, joten edellisenä päivänä tehdään isompi satsi.

Vierailija
37/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan ruokaa kotiinkuljetuksella silloin tällöin, mutta en woltilta, vaan prismasta.

Kun tilaan, niin ostoskoriin tulee painavia tai isoja ruokatarvikkeita ja kerralla isompia määriä. Kyllä siitä sen reilun kympin maksaa, kun itse pääsee helpommalla.

Sama täällä. Kotoa käsin helpompi vertailla tuotteita, hintoja ym ja valita itselle paras vaihtoehto ja tehdä etätöitä. Reilun kympin maksan mielelläni, niin ei tarvi itse lähtee ajeleen kauppaan edestakaisin reilut 30 km/kerta.

Välillä Prisma, välillä Cittari, Oda tai Kauppahalli24. Kaikki ollut ok jo vuosia. Itse en mitenkään nauti ruokakaupoissa käynneistä ja arvostan vapaa-aikaani.

Vierailija
38/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitch please...

T. Palvelujen ulottumattomissa asuva

Vierailija
39/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä tilaan Woltilla tai Foodoralla ruokaostokset kaupasta. 

Vierailija
40/49 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tullu mieleenkään kokeilla käyttää. Tykkään valita hedelmistä ja vihanneksista ne mieleisimmän näköiset, ja näistäpä iso osa ostoksistani koostuukin.

Niin varmaan. Kaksin käsin vetelet sipsejä, pullaa ja hedelmäkarkkeja.

:DD perus palstasettiä