Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
kielitietäjät ja opet, auttakaa - 5. luokkalaisille vai 5.-luokkalaisille? Kumpi on oikein?
Kommentit (4)
Tuo on yhdyssana, joten laitetaan yhdysviiva merkkaamaan.
Piste viitosen perässä on järjestysluvun merkki, joten sitäkin tarvitaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eikö alle 10 olevat luvut kirjoiteta tällaisissa ilmauksissa kirjaimin? Voin muistaa väärinkin.
kirjoitetaan koko lukusana ihan kirjaimin. Eli "viidesluokkalaisille" on paras tapa. Tai voit sanoa "5. luokan oppilaille. "
Alue: Aihe vapaa
5-luokkalaisille
5. päivä
5-vuotias
5. sija