Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käteen 3000€/kk

Vierailija
08.02.2023 |

Olisitko tyytyväinen vai pettynyt, jos saisit nettona 3000€ kuussa, sinulla olisi lomaa 12vk vuodessa ja työaika päivittäin osin etänä ja osin työpaikalla noin 7,5h/päivä? Kiva työyhteisö olisi myös ja bonukset kerran vuodessa.

Minulla on siis näin, ja nyt mietin, että onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Haluaisin enemmän palkkaa, mutten tiedä, millaiseksi työ muuttuisi. Esimiesvastuu tulisi varmaan ainakin, ehkä enemmän stressiä myös. Nyt työ on leppoisaa ja rentoa, yleensä menen kymmenen maissa töihin muutamaksi tunniksi ja loput teen kotosalla. Akateeminen tutkinto.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä haluaisi tehdä töitä jossain hikisessä kemiantehtaassa duunarina! Onneksi ei tarvitse.

T. Akateeminen

Tuotantotyö ja vuorotyö on kovaa ja raskasta. Kuluttavaakin. Aika moni viisikymppinen vuorotyöntekijä on hankkinut itselleen lukuisia sairauksia jotka linkittyvät vuorotyöhön ja siihen ettei vaan ehdi palautua. Palkalla voi kyllä kehua, mutta minkä arvon annat terveyden menettämiselle?

Lähipiirissä vuorotyöläinen joka näyttää 20v ikäistään vanhemmalta.

Vierailija
42/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proseeiss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä haluaisi tehdä töitä jossain hikisessä kemiantehtaassa duunarina! Onneksi ei tarvitse.

T. Akateeminen

Joo tää onkin ihan kauheeta raatamista. 12h vuorot. Askelia tulee 1000. Siitäkin 600 kun käy työaikana kuntosalilla 😂. Stressitaso -300.

Pitkät lomat ja tatv saa pidettyä vaikka 2-3kk kesäloman.

Kyse ei ole työn helppoudesta, vaan siitä, mistä saa älyllistä haastetta. Hienoa, että olet tyytyväinen askeliisi. 👍

Onneksi älyllisiä haasteita voi suorittaa muuallakin kuin töissä. Tuossa viereisellä penkillä istuu mm kaveri joka opiskelee joka vuosi uuden kielen. On tehnyt tuota työn ohella 9 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Akateeminen

Tuotantotyö ja vuorotyö on kovaa ja raskasta. Kuluttavaakin. Aika moni viisikymppinen vuorotyöntekijä on hankkinut itselleen lukuisia sairauksia jotka linkittyvät vuorotyöhön ja siihen ettei vaan ehdi palautua. Palkalla voi kyllä kehua, mutta minkä arvon annat terveyden menettämiselle?

Lähipiirissä vuorotyöläinen joka näyttää 20v ikäistään vanhemmalta.

Riippuu hirveästi työstä ja siitä miten itse hoidat asiat. Mullakin on tosi paljon työkavereita jotka syövät joka yövuoro pizzaa, hampparia yms.

Yövuoron jälkeen nukutaan kotona 1-2h ja sit tehdään omia juttuja..

Tämä on tosi kuluttava tyyli vs se että syöt terveellisesti ja nukut sen 6-8h päivällä.

Vierailija
44/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proseeiss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Akateeminen

Joo tää onkin ihan kauheeta raatamista. 12h vuorot. Askelia tulee 1000. Siitäkin 600 kun käy työaikana kuntosalilla 😂. Stressitaso -300.

Pitkät lomat ja tatv saa pidettyä vaikka 2-3kk kesäloman.

Kyse ei ole työn helppoudesta, vaan siitä, mistä saa älyllistä haastetta. Hienoa, että olet tyytyväinen askeliisi. 👍

Sellaisen ihmisen kyllä tunnistaa joka on 30v istunut saman koneen ääressä ja tehnyt sitä yhtä ja samaa työtä,

Aivoja ei ole tarvinnut käyttää ja sen kyllä jutuista huomaa.

Vierailija
45/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee lähes päivittäin monta miljoonaa käteen. Pyyhin verhoihin.

Vierailija
46/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan käteen 3100, brutto on 5200. Työ on ihan aivan sairasta. Päivät on täynnä palavereja, työt tehdään sitten työajan ulkopuolella. Vuonna ylitöitä tuli 300h, ja niistä ei luonnollisesti makseta kun ollaan pomosopimuksilla. Jatkuva valitus, että tarpeeksi ei tehdä ja puhelin soi iltaisin ja öisin kotiin. Olen pyytänyt päästä alempaan positioon, mutta en pääse - joten uuden työpaikan haku käynnissä. 700 kun tippuisi brutto, niin työ olisi todella paljon leppoisampaa ja ylityöt maksettaisiin. 700 brutto ei kuitenkaan ole kuin 350 e käteen vähemmän

Vierailija
47/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sen huomaa jutuista, kuten nyt täälläkin tuon tehdastyöläisen jorinoista

Vierailija
48/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kiitos kommenteista, olen kyllä samaa mieltä, että moni asia on työssäni arjessani hyvin. Minun ei tarvitse tehdä ylitöitä, mutta jos teen, niistä maksetaan rahassa tai ajassa. Seuraava palkankorotus on luvassa vuoden päästä, kolmisen sataa tulee silloin lisää.

Vierailija
49/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vastasin tähän eilen, mutta ehkä sitten en...

Mulla netto jotakuinkin sama (joitain kymppejä alle 3000), työaika 40 t / vko (ei siis 37,5), ei pekkasia tai muitakaan työajanlyhennyksia vaan 40 t. Lomaa se tyypillinen 4+1 vko eli 30 päivää ja lauantait kuluttaa lomapäiviä.

Ihan mielelläni ottaisin samalla nettopalkalla, lyhyemmällä työajalla ja pidemmillä lomilla työn, jos se muuten vastaisi omaani.

Vierailija
50/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa tulee aina mieleen, että nämäkö on nyt niitä vaativia asiantuntijatöitä??

Vierailija
51/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kiitos kommenteista, olen kyllä samaa mieltä, että moni asia on työssäni arjessani hyvin. Minun ei tarvitse tehdä ylitöitä, mutta jos teen, niistä maksetaan rahassa tai ajassa. Seuraava palkankorotus on luvassa vuoden päästä, kolmisen sataa tulee silloin lisää.

Ei tolkun häivää.

Vierailija
52/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan käteen 3100, brutto on 5200. Työ on ihan aivan sairasta. Päivät on täynnä palavereja, työt tehdään sitten työajan ulkopuolella. Vuonna ylitöitä tuli 300h, ja niistä ei luonnollisesti makseta kun ollaan pomosopimuksilla. Jatkuva valitus, että tarpeeksi ei tehdä ja puhelin soi iltaisin ja öisin kotiin. Olen pyytänyt päästä alempaan positioon, mutta en pääse - joten uuden työpaikan haku käynnissä. 700 kun tippuisi brutto, niin työ olisi todella paljon leppoisampaa ja ylityöt maksettaisiin. 700 brutto ei kuitenkaan ole kuin 350 e käteen vähemmän

En kyllä tekis ilmaiseksi ylitöitä, sanoisin et palkkaa lisää henkilöstöä tai keksii muita työaika ratkaisuja. Tuossa on burniksen vaara aika lähellä..

Vierailija
53/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä julkisen puolen työntekijän mollaamista. Viepäs sitten lapsesi yksityiseen päiväkotiin, iäkäs vanhempasi yksityiseen hoivakotiin tai ota jopa kotiisi hoidettavaksi ja itsesikin voit hoidattaa omaan laskuusi yksityisellä puolella. Veikkaanpa, että rahat loppuu kesken jo tuossa ensimmäisessä kohdassa. Toimiva julkinen puoli mahdollistaa sen, että muu yhteiskunta voi olla taloudellisesti tuottava, julkisen tuottavuus on mitattava eri tavalla kuin yksinomaan rahallisella tuotolla. Ikävää, jos tätä ei ymmärrä.

Vierailija
54/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tolkun häivää.

Siis missä ei ole? Minäkään en tajua, miksi julkista puolta haukutaan. Kouluttakaa sitten lapsenne omakustanteisesti, maksakaa terveydenhuoltopalveluista täysimääräisesti yksityisellä sektorilla ja hoitakaa muutenkin asianne ilman julkista sektoria.

Vierailija
55/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa tulee aina mieleen, että nämäkö on nyt niitä vaativia asiantuntijatöitä??

Ööö?

Vierailija
56/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten sama mutta ei noin hyviä lomia. Ja tyytyväinen olen enkä tavoittele kuuta taivaaalta

Vierailija
57/63 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauska tapaus tää tehdastyyppi. 😁

Vierailija
58/63 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin 2kk lomaa vuodessa.

Vierailija
59/63 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää työpäivää kirjoitti:

Luin ensin 2kk lomaa vuodessa.

Siis 12kk

Vierailija
60/63 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjfjfj kirjoitti:

Tervetuloa vuoro töihin. Tienaat enemmän. Vuorot 12h. Mutta vastaavasti 4*12 jälkeen olet 6pv vapaalla. Ja jos se ei riitä voit ottaa lisävapaita ja viettää vaikka 12 VK kesäloman.

Minäkin tienaan enemmän, "vuorot" 9-17, 90% etänä, eli 8 jälkeen voi herätä. Tänään tosin lopetin jo klo 14 viikonlopun kunniaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi