Jos työnantaja kysyy lakkovalmiudestasi, mitä vastaat?
Nyt tällaisia kyselyjä esiintyy ainakin kaupoissa...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b127c2c-09c1-4385-8a49-aa7ff7cd35c5
Kommentit (56)
Siis miksi olette noin kiukkuisia työnanaåtajallenne, joka tarjoaa teille työn, toimeentulon ja perheelle kaiken mitä teillä on.
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika työnantajahan tilittää suoraan palkasta jäsentenmaksut liitoille, kai ne nyt tietää kuka on liiton, kassan tai ei kummankaan jäsen.
Jotkut pelkäävät asiaa että kuluvat Liitton. ,Joten maksavat ITSE jäsenmaksunsa. Ettei työnantaja saa tietoon liittoon kuulumista.Jotkut säästä rahaa eivät kuulu liittoon ja ottavat kyllä kaikki oikeudet itselleen mitä litosta tulee,palkan korotukset ymm ja sitten nämä liitton kulumattomat tääläkin kyselee työasioista: Mitä teen?
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin että lakoista ajattelen kuin partiolainen, aina valmiina. Kyllä työläinen ansaitsee palkan millä elää.
Alkaa olemaan melko hankalaa kohta kun päättäjät pilaavat joka asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika työnantajahan tilittää suoraan palkasta jäsentenmaksut liitoille, kai ne nyt tietää kuka on liiton, kassan tai ei kummankaan jäsen.
Jotkut pelkäävät asiaa että kuluvat Liitton. ,Joten maksavat ITSE jäsenmaksunsa. Ettei työnantaja saa tietoon liittoon kuulumista.Jotkut säästä rahaa eivät kuulu liittoon ja ottavat kyllä kaikki oikeudet itselleen mitä litosta tulee,palkan korotukset ymm ja sitten nämä liitton kulumattomat tääläkin kyselee työasioista: Mitä teen?
Minä en ainakaan liittoihin kuulu. Toki tulee palkankorotukset. Ei paljon kiinnosta.
Vastaan pomolle ihan ystävällisesti, että tämä asia ei hänelle kuulu.
Vastasin, että en ole ajatellut asiaa, kun en ole koskaan joutunut siihen tilanteeseen.
Uudellamaalla tuolla lakolla ei ole mitään vaikutusta, ellei nyt sitten satu olemaan Prisman vannoutunut asiakas. Ja nekin voivat ainakin osin olla auki lakon aikana esimiesten voimin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut lakossa, olen mennyt töihin mieluummin.
Mutta käsi ojossa otat sen muiden taisteleman palkankorotuksen kuitenkin? Näin arvelinkin.
Man skulle svara det samma som den enda gången som man var på en arbetsplats där det blev strejk för längesedan. "Jag har endast kontrakt med stället där jag är anställd och respekterar det".
Efter sin utbildning var man fackansluten vid Akava en kort tid, bara för att förstå att det är helt onödigt. Sedan dess har man inte längre hört till något fack eller kassa. För mig har det varit ett bra beslut redan från det förra årtusendet.
Vastaan samalla tavalla, kuten työnantaja vastaa, kun kysytään lomista, tilattavista tavaroista tms. "Katsotaan sitä sitten myöhemmin, kun deadline on jo mennyt"
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaisin työnatajalle, että se asia ei kuulu sinulle lainkaan.
Tottakai se työnantajalle kuuluu, tuleeko työntekijä töihin vai ei.
Höpönpöpö
Ei liiitosta ole mitään hyötyä opiskelijoille joilla se ura tulee olemaan muualla kuin siellä kaupassaEise lakko ikinä kannata
Työnantaja antaa korotukset tietty kaikille kun ei se tiedä kukakin liitossa
Meillä harva heh
Kerroin jo pomolle että ehdin tehdä enemmän tunteja nyt kun on löysää koulussa. Toki pitää seurata että tulot ei mene yli
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina maksanut jäsenmaksuni itse. Ja olen ammattiliittoa tässä välillä vaihtanutkin.
Mullekin sopii lakko kun nyt ehtisin tehdä hiihtolomalla töitä enemmän
Vastuullisen työntekijän. Työnantaja tietää, minnepäin katsoo, kun seuraavan kerran tarjoaa etuja työntekijöilleen,