Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa kenkiä, vaatteita, tavaraa! Miten selvitä?

Vierailija
08.02.2023 |

Muutin yhteen mieheni kanssa ja ahdistaa tämä tavarapaljous. Minulla on liikaa vaatteita, kenkiä ja kaikenlaista muuta tavaraa. Mieheni asunto oli myös kalustettu, kun muutin. Nyt meillä on jatkuva sotku, kun tavaraa on yksinkertaisesti liikaa. Osa kalusteista ja tavaroista on vielä yhdessä suuressa varastossa eli tässä ei ole edes kaikki. Miten olette selvinneet tällaisesta kaaoksesta? En tiedä, mistä edes aloittaa tämän purkamista. Haluaisin, että koti olisi siisti ja kivasti sisustettu sekä helppo siivota.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalava pihalle ja tavarat sinne. Ei ole sen vaikeempaa.

Vierailija
2/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut vaatteet olisivat valmiit roskalavalle, mutta kaikki muu on käyttökelpoista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat kengät ja vaatteet kirppikselle tai vaatekeräykseen. Turhat tavarat samaten kirppikselle tai ekotorille. Tori.fin ja fb-kirppisten kautta pääsee huonekaluista äkkiä eroon, kun laittaa myyntiin halvalla tai antaa ilmaiseksi.

Vierailija
4/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen karsia mitään ennen muuttoa? 

Ei tuohon mitään taikakonstia ole, päätätte mitkä tavarat haluatte pitää ja lopuista hankkiudutte eroon, myymällä, lahjoittamalla ja loppuviimein viemällä roskiin, elleivät mene em. keinoin.

Vierailija
5/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotkut vaatteet olisivat valmiit roskalavalle, mutta kaikki muu on käyttökelpoista.

Ap

Roskalavalle valmiit vaatteet tietenkin suoraan sinne roskalavalle. Mitä sä jotain vanhoja ryysyjä hilloat?

Vierailija
6/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Et voi karsia muuta kuin omia tavaroitasi, eli aloita siitä. Toki voitte miehen kanssa keskustella onko hänellä jotain sellaista mitä hän ei tarvitse.

2. Myy tavaroita torissa tai huutonetissä, lähetä vaatteita Vähänkäytetty ynms. tai vie kirpparille/uffille. Vaatteiden karsimisessa auttaa kun kokeilee kaikki läpi ja surutta heivaa pois mitkä ei mahdu tai näytä hyvälle päällä (kamala homma, tiedän)

3. Siinä vaiheessa jos joskus eroatte, niin todennäköisesti se olet sinä joka muuttaa pois (jos asunto on miehen), joten kannattaa miettiä olisiko järkevää säilyttää jotain varastossa pysyvämmin.

Vierailija
7/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli huomattua miten jotkut ihmiset on avuttomia ja tekevät pienistä asioista ongelmia, kun eivät ole todellisia huolia elämässään joutuneet kokemaan.

Vierailija
8/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä neuvotaan myymään ylimääräiset tavarat. Muuten hyvä, mutta kun nykyään kukaan ei halua ostaa mitään, eikä ainakaan tulla noutamaan niitä. Edes ilmaiseksi ei kelpaa juuri mikään. Ei maksa vaivaa. 

Minä neuvoisin heittämään kaikki ylimääräiset roinat jätelavalle. Tai jos on mahdollista, niin polttaa kaikki roviolla. 

Vierailija
9/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Konmari-kirja.

Vierailija
10/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä neuvotaan myymään ylimääräiset tavarat. Muuten hyvä, mutta kun nykyään kukaan ei halua ostaa mitään, eikä ainakaan tulla noutamaan niitä. Edes ilmaiseksi ei kelpaa juuri mikään. Ei maksa vaivaa. 

Minä neuvoisin heittämään kaikki ylimääräiset roinat jätelavalle. Tai jos on mahdollista, niin polttaa kaikki roviolla. 

En usko tuota ettei ilmaiseksi kelpaisi hyvä tavara, aivan varmasti jos tarjoaa hyväkuntoisia ja siistejä tavaroita ne kelpaavat jollekin, paitsi jos asuu jossain keskellä ei mitään mistä kukaan ei jaksa noutaa.

Vierailija
11/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitä liika pois.

Vierailija
12/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen karsia mitään ennen muuttoa? 

Ei tuohon mitään taikakonstia ole, päätätte mitkä tavarat haluatte pitää ja lopuista hankkiudutte eroon, myymällä, lahjoittamalla ja loppuviimein viemällä roskiin, elleivät mene em. keinoin.

Vööö miten ap ei toiminut niin kuin itse toimisin vööö. Huh mitä inceleitä palsts täynnä.

Vierailija
13/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyden palvelun kirppikselle kaikki myyntikelpoinen, jos tavaraa kerran on paljon.

Vierailija
14/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on käyttökelpoista, niin yksikertaisesti alat käyttämään samoja vaatteita koko ajan. Sillä lailla ne kuluvat ja pääset niistä eroon "luonnollisesti" tai jos et jaksa lähteä siihen, niin sitten myyt kirpputorilla.

Minulla oli pari vuotta sitten aivan liikaa lakanoita ja pussilakanoita, että viimeiset piti oikeasti ripustaa vaatekapin oveen roikkumaan. Sitten aloin vain käyttämään koko ajan samoja ja aika nopeasti kuluivat, kun niitä kuitenkin vaihdetaan noin 11/2 viikon välein ja laitetaan pesuun. Aloitin rumimmista tietenkin, koska ideana oli, että saan sitten lopulta nautiskella niistä parhaimmista + väljistä kaapeista.

Saman jutun tein vaastteille. Kaikki kauhtuneet t-paidat ja muut ohuemmat puserot yöpaikoidoiksi ja kotipaidoiksi tai remppa/siivousvaatteiksi ja näin sai niitäkin päästä pesemään koko ajan ja kuluttamaan.

Aina oli hyvä mieli, kun sai yhden vaatteen heitettyä pois (jotkut laitoin käsityötä harrastavalle sukulaiselle, joka leikkasi niistä tilkkuja tai matonkuteita).  Ne, mitkä eivät kelvanneet mihinkään, leikkasin kertakäyttöisiksi räteiksi, joilla sai pestyä hyvin likaiset kodin kohteet ja sen jälkeen sitten rätti suoraan roskiin.

Tämä metodi vie aikaa enemmän kun joku kirpparilla myynti, mutta kukin tehköön mikä omassa elinymäristössä toimii parhaiten.

Samaan aikaan olin tehnyt päätöksen, että jos kotiin tulee yksi uusi tavara, niin kahden vanhan on lähdettävä pois. Kun joku kriittinen massa oli ohitettu, niin sitten alkoi jo selvästi näkymään tavaroiden väheneminen. Se oli ehkä parasta.

Vierailija
15/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin vaikka UFF:Iin kuin roskiin. Itse olen ilmoittanut annetaan torissa, jättänyt tavaraa asunnon eteen noutajalle jne.

Vierailija
16/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa toriin annetaan-osastolle, niin ottajia on jonoksi asti. Kaikki ilmainen kyllä kelpaa, myynti ei tahdo sujua vaikka myisit miten halvalla hyvää tavaraa.

Vierailija
17/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskus tai fida tulee noutamaan kotoa, niin huonekalut kuin muunkin käyttökelpoisen tavaran. Fida tekee sen ilmaiseksi, kk perii muutaman kympin maksun siitä.

Vierailija
18/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin vaikka UFF:Iin kuin roskiin. Itse olen ilmoittanut annetaan torissa, jättänyt tavaraa asunnon eteen noutajalle jne.

Ei roskiskamaa hyväntekeväisyyteen, kiitos.

Kukaan ei halua talvitakkia joka on kainaloista rikki tai housuja joiden vetskari ei toimi tai nyppyistä akryylineuletta; tekstiilejä lahjoitetaan valtavia määriä ja niiden läpi käyminen vie aikaa, kun porukka lahjoittaa paljon täysin käyttökelvotonta.

Vierailija
19/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on käyttökelpoista, niin yksikertaisesti alat käyttämään samoja vaatteita koko ajan. Sillä lailla ne kuluvat ja pääset niistä eroon "luonnollisesti" tai jos et jaksa lähteä siihen, niin sitten myyt kirpputorilla.

Minulla oli pari vuotta sitten aivan liikaa lakanoita ja pussilakanoita, että viimeiset piti oikeasti ripustaa vaatekapin oveen roikkumaan. Sitten aloin vain käyttämään koko ajan samoja ja aika nopeasti kuluivat, kun niitä kuitenkin vaihdetaan noin 11/2 viikon välein ja laitetaan pesuun. Aloitin rumimmista tietenkin, koska ideana oli, että saan sitten lopulta nautiskella niistä parhaimmista + väljistä kaapeista.

Saman jutun tein vaastteille. Kaikki kauhtuneet t-paidat ja muut ohuemmat puserot yöpaikoidoiksi ja kotipaidoiksi tai remppa/siivousvaatteiksi ja näin sai niitäkin päästä pesemään koko ajan ja kuluttamaan.

Aina oli hyvä mieli, kun sai yhden vaatteen heitettyä pois (jotkut laitoin käsityötä harrastavalle sukulaiselle, joka leikkasi niistä tilkkuja tai matonkuteita).  Ne, mitkä eivät kelvanneet mihinkään, leikkasin kertakäyttöisiksi räteiksi, joilla sai pestyä hyvin likaiset kodin kohteet ja sen jälkeen sitten rätti suoraan roskiin.

Tämä metodi vie aikaa enemmän kun joku kirpparilla myynti, mutta kukin tehköön mikä omassa elinymäristössä toimii parhaiten.

Samaan aikaan olin tehnyt päätöksen, että jos kotiin tulee yksi uusi tavara, niin kahden vanhan on lähdettävä pois. Kun joku kriittinen massa oli ohitettu, niin sitten alkoi jo selvästi näkymään tavaroiden väheneminen. Se oli ehkä parasta.

Ei toimi jos tavara on laadukasta, ei sitä perusarjessa käyttökelvottomaksi saa parissa vuodessa.

Minulla on ihan aktiivikäytössä isovanhempien aikaisia lakanoita ja pellavapyyhkeitä, samoin kunnon puuvillaiset t-paidat yms. eivät millään mene huonoksi noin nopeasti.

Yksi uusi tavara-kaksi pois on ihan hyvä systeemi jos on tapana shoppailla ihan siitä ilosta, itse olen tehnyt totaalisen ostolakon pl. ruoka- ja hygieniatuotteet. 

Vierailija
20/38 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme laatikkoa ja lajittelu: Pidä, Myy, Tekstiilikierrätykseen tms. Sain isot kasat pois, kun näin, miten paljon mulla onkaan esim. pitkiä housuja: ainakin 20 kpl (osa Golf-housuja tms. ulkoiluhousuja). Liian pienet ja huonosti istuvat pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan