Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normal työpaikkana!

Vierailija
08.02.2023 |

Onko palstalla Normalissa työskenteleviä? Minkälainen on työpaikkana?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kun kaikissa kuvissa ja videoissa on vain nuoria tyyppejä. Kuullut myös että jos on ollut ikää enemmän ei ole päässyt töihin. Toki brändiltään nuorille suunnattu kauppa mutta empä tiedä silti miten suhtautua.

Ainakin mun lähimmässä Normalissa on töissä vain parikymppisiä tyttöjä. 

Vierailija
22/42 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tuntipalkka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12,20e/h

Vierailija
24/42 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon tuntipalkka?

Alussa ihan testin mukaan, katso sieltä taulukosta, palkka kun riippuu kokemuksesta ja koulutuksesta.

Vierailija
25/42 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän työntekijöitä, kesätyöntekijöitä ei palkata ollenkaan vaan omat työntekijät tekevät tahtomattaan täysiä tunteja kesäkauden ajan. Ruokatauot joutuu keskeyttämään, kun mennään niin pienellä miehityksellä päivittäin ja ei tunnu  kivalta jättää työkaveria kassalle pulaan. Firma takonut erittäin hyvän tuloksen viime vuonna ja silti "säästetään" työntekijöissä. Yksi ihminen tekee useamman ihmisen työt. Kassalla voi joutua seisomaan kolmekin tuntia jos olet ainoa vuorossa. Tuolloin ei ole mahdollisuutta käydä vessassa tai täyttää vesipulloa. Se on sitten voi voi jos yhtäkkiä tulee paskahätä tai kusihätä, muistakaa laittaa vaippa pöksyihin niin tarpeet voi tehdä siihen. Koeaikapurkuja älytön määrä! Firma vaatii mustat housut ja mustat kengät mutta ei kustanna näitä työntekijälle vaikka lain mukaan pitäisi. Älkää ikinä menkö tähän firmaan töihin, ellette halua menettää mielenterveyttänne!

Vierailija
26/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt kaksi vuotta lafkassa ja yhtä selviytymistä se työskentely on siellä. Perehytykseen ei panosteta juuri ollenkaan. Oletetaan vain, että maagisesti osaisit kaiken heti. Monessa myymälässä vuoroja tehneenä nähnyt kaksnaamasuutta ja paskan puhumista taukohuoneessa . Ilmapiiri siis usein hieman ahdistava tai kaikki kävelee maski naamalla esittämällä, että kaikki on hyvin.

Hlöstö on vajaa moneessa myymälässä, joten joutuu usein tekemään monen ihmisen työt, kuten aikasemminki joku täällä mainitsi. Ja se pitää myös paikkansa, että kassavuoroja voi mahdollisesti olla 4-6 tuntiakin putkeen yhdellä 15min tauolla.

Itse työ ja esillepanojen teko on tietenkin kivaa, mutta monessa myymälässä, et silti siitä kehuja saa vaan palautetta annetaan lähinna vain, jos olet siinä stressin ja kiusaamisen keskellä unohtanut jotakin tai tehnyt jotaki hieman hutiloiden. Saat myös hlökohtaiset valitukset, jos joku muu on tehnyt jotakin huonosti, vaikka olisit itse tehnyt sen homman aina hyvin.

Että tosissaan jos mielenterveyden haluaa pitää niin en määräaikaista sopimusta enempää suosittele.

Vierailija
27/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaupoissa oikein ollaan normaalisti kassavuorossa?  Siis mun korvaan kuulostaa ihan normaalilta että ollaan kolme tuntia putkeen siinä kassalla. Miten nämä nyt menee jossain ruokakaupoissakin? Kiinnostaa kuulla!

Vierailija
28/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus myymälätyötä siis. Missä sitä sitten kaupassa oltais jossei kassalla? Ja paljon on kauppoja joissa ollaan yksin joten tauottajaa ei ole. 

Vierailija
29/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Forumin liikkeessä on todella hapannaamaisia kassatyöntekijöitä. Ei irtoa hymyä millään ja ovat todella veemäisen oloisia. Ymmärtäähän tuon toisaalta jos työolot ovat huonot ja olisiko työilmapiirissäkin jotain vikaa...

Vierailija
30/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein vuoden olen ollut ja olen kyllä tykännyt! Lähes nelikymppinen olen ja ihan täysiä viikkoja olen saanut tehdä alusta asti. Eli ei pidä paikkaansa, että sinne palkattaisiin vain nuoria pienillä tunneilla. Toki pikkutuntilaisiakin tarvitaan paljon ja usein osa-aikaiseksi hakee nuoria opiskelijoita.

Kova työtahti on, kun paljon asiakkaita ja tavara liikkuu. Mutta ainakin itse tykkään että on koko ajan tekemistä eikä tarvitse kelloa vilkuilla milloin pääsee kotiin, kun työ on niin mukavaa.

Tosihan se on ettei kaikista ole kiireiseen ja fyysiseen työskentelyyn. Tottakai työhön kuuluu kuormanpurkua paljon, kun sitä tavaraakin myydään paljon, kuka muu sen kuorman purkaa kuin myyjät. 😄 Ja sehän se juuri kivaa ainakin itsestä on, kun joka viikko tulee paljon uutuuksia joista pääsee tekemään ihania esillepanoja.

Ahkerat, tehokkaat, asiakaspalveluhenkiset ja joustavat työntekijät kyllä pääasiassa saavat tunteja niin paljon

No kuka viitsii tehdä tuollaista teinien hanttihommaa 38 h viikossa jos muitakin vaihtoehtoja on. 

Vierailija
31/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nyt mutta on pakko kysyä että miten monta taukoa 4-6 tunnin päivässä pitäisi olla?

Vierailija
32/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 6 h = 1 kahvitauko, 6 h ja sitä pidemmät = 2 kahvitaukoa

Vierailija
33/42 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole henkilökunta alennuksia normalissa kenellekään 

Vierailija
34/42 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi valita Normal tai Tokmanni teoriassa, niin jälkimmäinen. Koska Normalissa kapeat käytävät ja valaistus kirkas, liikaa tuoksuja. Kummassakin kyllä kirkasta. Tokmanni usein on kellarissa ja siksi se ei sovi kaikille, Normal katutasolla - joskin voi olla kauppakeskuksen uumenissa.

Vierailija
35/42 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyt kaksi vuotta lafkassa ja yhtä selviytymistä se työskentely on siellä. Perehytykseen ei panosteta juuri ollenkaan. Oletetaan vain, että maagisesti osaisit kaiken heti. Monessa myymälässä vuoroja tehneenä nähnyt kaksnaamasuutta ja paskan puhumista taukohuoneessa . Ilmapiiri siis usein hieman ahdistava tai kaikki kävelee maski naamalla esittämällä, että kaikki on hyvin.

Hlöstö on vajaa moneessa myymälässä, joten joutuu usein tekemään monen ihmisen työt, kuten aikasemminki joku täällä mainitsi. Ja se pitää myös paikkansa, että kassavuoroja voi mahdollisesti olla 4-6 tuntiakin putkeen yhdellä 15min tauolla.

Itse työ ja esillepanojen teko on tietenkin kivaa, mutta monessa myymälässä, et silti siitä kehuja saa vaan palautetta annetaan lähinna vain, jos olet siinä stressin ja kiusaamisen keskellä unohtanut jotakin tai tehnyt jotaki hieman hutiloiden. Saat myös hlökohtaiset valitukset, jos joku muu on tehnyt jotakin

täysin samaa mieltä tästä, kiitosta et saa mistään ikinä, ainoastaan siitä mitä olet tehnyt väärin tai mitä on jäänyt tekemättä. työilmapiiri yleisesti huono, seläntakana puhumista paljon, asiakkaat 86% aivan kamalia. en suosittele. 

Vierailija
36/42 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse työ ja esillepanojen teko on tietenkin kivaa, mutta monessa myymälässä, et silti siitä kehuja saa vaan palautetta annetaan lähinna vain, jos olet siinä stressin ja kiusaamisen keskellä unohtanut jotakin tai tehnyt jotaki hieman hutiloiden. Saat myös hlök

"Työilmapiiri huono" heh mistä johtuu? No työntekijät sen tekee.

Alkaa käyttäytyä niinkuin ihmiset.

Vierailija
37/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrä kaukaa! Kaikki ovat ylityöllistettyjä ja burnoutin partaalla. Ikuinen kaaos. Liian vähän työntekijöitä ja koko ajan kiristetään. Uusia paikkoja avataan vaikka vanhat voivat huonosti ja niissä olisi paljon PALJON tekemistä. Työviihtyvyyden voit unohtaa tässä paikassa!

Vierailija
38/42 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä työmäärä vähällä miehityksellä. Työntekijät ihan loppu. Jatkuvasti viestein puoliksi pakotetaan töihin paikkaamaan saikkuja tai jo töissä ollessasi venyttämään vuoroa. Esimiesten käytös ikävää aluepäällikkö tasolle asti, paljon mustamaalaamista ja seläntakana puhumista. Kaikesta löydetään asiat mitkä on huonosti, kehuja turha odottaa.

uusia kauppoja aukeaa kuin sieniä sateella vaikka vanhoissa on paljon korjattavaa. Pelkkää tulosvouhotusta jossa työntekijät unohdetaan ja heidän niskaan kaatuu kaikki paska.

en suosittele. 

Vierailija
39/42 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä paikalta, kun lukee näitä viestejä.

Vierailija
40/42 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että kaupassa on monesti kiire. Itsekin olen työskennellyt aikoinaan pikkuliikkeessä. Kiire oli ja tauolle oli vaikea päästä ja välillä kesken taukoa purkamaan ruuhkaa. Silti viihdyin siellä pitkään.