Miksi se muksu piti väkisin työntää syliin?
Kävimme katsomassa kaverin vastasyntynyttä tyttövauvaa (2. lapsi). Kaveri itse ei noteerannut millää lailla kuopuksemme syntymää (* ja nyt sitten olettaa, että hulluina palvomme hänen jälkikasvuaan!
Ei muusta puhu kuin " meidän neiti sitä ja meidän neiti tätä" ja meidän pitäisi olla NIIN kiinnostuneita... Ei sanallakaan osoittanut olevansa kiinnostunut siitä, mitä meille kuuluu...
Lopuksi tyrkkäsi muksun sekä minun että mieheni syliin ja sanoi, että " menehän sulattamaan ' Antinkin' sydän"
Meillä on OMAT lapset, jotka ovat meille maailman tärkeimmät!! Kuinka tuollaisen (* käytöksen jälkeen voi edes olettaa, että HEIDÄN lapsensa olisi meille jotenkin erityisen tärkeä!?
Kommentit (39)
Ajateltiin, ettei olla yhtä moukkia kuin he (pyysimme silloin monta kertaa, koskaan eivät muka ehtineet tulla) ja vietiin jopa ' tuliaisia' vauvalle.
ap
itsekkin olen ollut parilla kaverilla jotka tyrkkäävät kysymättä vauvan minun syliin. ja siinä sitä istun kylässä pitkän tovin vieras muksu sylissä;) siskonikin kertoi vähän aikaa sitten olleen erästä vauvaa katsomassa ja hän oli joutunut heti sylissä pitäjäksi, vaikkei olisi tahtonut. eli on varmaan ihan yleinen juttu, ettei edes kysytä haluaako toinen vauvan syliin.
kysyä vieraalta ensiksi tahtoo vieras ottaa vauvan syliin. kaikki kun eivät ole vauva-faneja, vaikka olisivatkin hyviä ystäviä. siitä tulee lähinnä kiusaantunut olo vieraalle. fiksu äiti odottaa, että vieras kysyy saako ottaa vauvan syliin!
että se olisi jotenkin omilta lapsilta pois.
Mä suosittelen, että unohdat katkeruuden saamastanne kohtalosta. Kaverisi oli silloin lapseton (ja ehkä villi sinkkukin?), eikä hänen maailmaansa heilauttaneet vauva-asiat. Nyt hänkin varmaan ajattelee lapsensaantiasioista erilailla jatkossa, antaa niille enemmän arvoa ja ymmärtää vauvan merkityksen. Itse asiassa, teillä voi jatkossa olla entistä enemmän yhteistä (jos siis pystyt unohtamaan kaunasi), eikö? Ajattele positiivisesti!
että vieras kysyy saako ottaa syliin. itse en todellakaan halunnut tyrkätä omaani toisten syliin väkisin.
Siinä sitten oltiin todella kiusaantuneita puklaavaa vauva sylissä ja samaan aikaan omat lapsemme hikoilevat eteisessä toppavaatteissa...
ap
Kaikki ei todellakaan tahdo pitää pitkää aikaa vierasta vauvaa sylissä.
Se on vauvojen etuoikeus se että heitä palvotaan ja heille puhutaan kuten he olisivat maailman tärkeimnpiä muillekin kuin vanhemmilleen. Ei vauvoist atarvitse pitää, niille pitää vain lässyttää ja mennä heistä sekaisin =).
Oli vain " sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivä" (kaikille raskaana oleville kateellinen), kun toista ei heti kuulunutkaan kuten esikoisen kohdalla kävi.
ap
Vierailija:
mitä enemmän selität, sen enemmän tämä vaikuttaa provolta
torppaat hänen uuden vauvansa täysin: " puklaava vauva sylissä" . Varmaan oli ihan kauheaa ja kesti varmasti ihan useampia minuutteja!?
Etkö tosiaan itse pysty enää eläytymään siihen ylpeyden, ilon ja onnen tunteeseen, joka uudella äidillä voi olla? Ehkä siihen kuuluu ylilyöntejäkin, kuten vauvan " syliin tunkeminen" .. Mutta ei se VOI olla noin kamalaa.
Vierailija:
Siinä sitten oltiin todella kiusaantuneita puklaavaa vauva sylissä ja samaan aikaan omat lapsemme hikoilevat eteisessä toppavaatteissa...
ap
Minä yleensä pidän lasta tahallaan epämukavasti, että äippä tulee hakemaan sen takaisin itselleen.
Eipä tunnu sulta paljoa myötätuntoa tai empatiakykyä löytyvän!
Miten niin " vain" sek. lapsettomuudesta kärsivä? Se tunne on kuule aika subjektiivinen, joten et voi arvostella toisen tuskaa.
Vierailija:
Oli vain " sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivä" (kaikille raskaana oleville kateellinen), kun toista ei heti kuulunutkaan kuten esikoisen kohdalla kävi.
ap
Lapsilla on ikäeroa kuitenkin 3,5v joten minusta hän ei pitkään kärsinyt sek. lapsettomuudestaan...
ap
Vierailija:
Miten niin " vain" sek. lapsettomuudesta kärsivä? Se tunne on kuule aika subjektiivinen, joten et voi arvostella toisen tuskaa.
Jotkut kuvittelee, että juuri heidän lapsi on se maailman napa, jota kaikkien pitää ihailla. Sitä kehutaan maasta taivaaseen ja toisten lapsille ehkä yritetään olla tekoystävällisiä. Arggggh
miksi edes menitte sairaalaan? Jos he eivät noteeranneet teidän kuopuksen syntymää ollenkaan? Itsepähän kerjäsitte.