Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lapsella on ihan eri säännöt. Perheriita.

Vierailija
07.02.2023 |

Mun lapsilla on huomattavasti tiukemmat säännöt kuin miehen lapsella. Mies haluaa pitää samat säännöt eksänsä kanssa ja mullakin on tietyt säännöt mun eksän kanssa. Lapset on huomanneet tämän ja mun lapset yritti aluksi saada mieheltä asioita periksi, mutta kun se ei antanut, kokee he nyt mun miehen epäreiluna. Hänen lapsella on täysin eri nukkumaanmeno- ja kotiintuloajat ja enemmän viikkorahaa. Mun lapset on siitä kateellisia ja pitää mua epäreiluna kun en anna heille enemmän vapauksia. Tänään sitten kaikki kosahti ja mies lähti jonnekin. Mun lapset ilmoitti vihaavansa mua eivätkä halua edes syödä mitään. Toivottavasti saitte selvää. Mä kirjoitin ihan ajatusten virtaa. Mä en jaksa miettiä nyt mitään kielioppia. Sori.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe-elämä...

Vierailija
2/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5 Tämä on jonkun peruskoululaisen kirjoittama.

Vierailija
4/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kannattanut miettiä käytännön asioita ennen yhteenmuuttoa?

Vierailija
5/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ikinä sekaannu yh:seen!

Vierailija
6/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää miehen kanssa yhteinen lapsi, niin tämäkin suhde pelastuu. Lol.

Vierailija
7/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sopisit perheelle yhteiset säännöt sen nykyisen miehen kanssa.

Ei kuitenkaan niin, että vaadit miehen lapsille sinun säännöt, vaan siten, että keksitte sopivia kompromisseja. Lapset voi ottaa mukaan keskusteluun, mutta lopulliset päätökset pitää aikuisten hyväksyä.

Vierailija
8/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perheriita vaan uusperheriita. Kaksi eri asiaa.

Vierailija
9/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa, niinhän te olette ennenkin tehneet.

Vierailija
10/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin asutte yhdessä eli ootte jo aika kauan seurustelleet? Eikö sinä aikana tullut esille, minkälaisia sääntöjä perheissä on? Vietitte toivottavasti kuitenkin aikaa yhdessä ennen yhteenmuuttoa?

Onhan toi ikävää ja varmasti tuntuu kurjalta sun lapsista. Mut ei tossa ole montaa vaihtoehtoa. Jatkat tiukalla linjalla ja hyväksyt että lapset vihoittelee. Tai annat joissain kohdin periksi ja hölläät sääntöjä. Sehän on sitten sun ja sun exän asia, pätevätkö höllennetyt säännöt molempien luona. Tai kolmas vaihtoehto on saada sun nyxä tajuamaan että lapsilla pitää olla tiukemmat säännöt ja vaadit häntä kiristämään kuria.

Tässä siis itselleni mieleen tulevat vaihtoehdot. Kolmas ainakin tuntuu aika mahdottomalta.

Vierailija
11/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, uusperheen lapsilla tulisi olla samat säännöt. Toki ikään liittyviä erivapauksia on kuten ydinperheissäkin, mutta muuten sääntöjen tulisi olla samat kaikille lapsille.

Muuttakaa erillenne tai yhtenäistäkää sääntöjä, eihän tuossa mikään muu auta. Voidaan täällä auttaa pohtimaan parasta ratkaisua, mutta tarvitaan vähän enemmän tietoa. Mitkä ne puolisosi säännöt omille lapsilleen on? Ja mitkä sinun sääntösi omille lapsillesi? Iät?

Vierailija
12/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, uusperheen lapsilla tulisi olla samat säännöt. Toki ikään liittyviä erivapauksia on kuten ydinperheissäkin, mutta muuten sääntöjen tulisi olla samat kaikille lapsille.

Muuttakaa erillenne tai yhtenäistäkää sääntöjä, eihän tuossa mikään muu auta. Voidaan täällä auttaa pohtimaan parasta ratkaisua, mutta tarvitaan vähän enemmän tietoa. Mitkä ne puolisosi säännöt omille lapsilleen on? Ja mitkä sinun sääntösi omille lapsillesi? Iät?

Ap:n lapset asuvat ap:n luona ja miehen lapset vain käyvät?

Vierailija
13/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa eri osoitteisiin. Kaikkien etu. 

t. uusperhehelvetissä kasvanut

Vierailija
14/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt epäreilua lapsia kohtaan. Tottakai lapsesi kokee tuon epäreiluna.

Vierailija
15/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kannattanut miettiä käytännön asioita ennen yhteenmuuttoa?

Ei kannata. Heti vaan yhteen ja mieluusti ankkurilapsi asap alulle. Siitä se kunnon helvetti saadaan valloilleen. Lasten etu. Mikä se on?

Vierailija
16/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperheet pitäisi lailla kieltää, eihän niistä tule kuin sanomista.

Vierailija
17/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusioperheet pitäisi lailla kieltää, eihän niistä tule kuin sanomista.

Kyllä ne tervejärkisten kesken onnistuvat. Ap:n kaltaisten joustamattomien tyyppien ei kannata edes harkita. 

Vierailija
18/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Mutta onko ne miehen lapset nyt pahasti "vaurioituneet' vapaammasta kasvastuksesta?

Jos ihan normaaleja, ehkä AP voisi myös hieman löysätä ja antaa lapsille sen mitä kaipaavat, eli enemmän vapautta.

Vierailija
19/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exän nyxä halusi samat säännöt äitiviikolle ja totesin, että kiitos ei. Meillä on meidän säännöt, heillä heidän säännöt. Jos lapseni saa viikkorahaa 50 e, on se minun ja lapsen välinen asia, ei kuulu exän nyxälle lainkaan. Jos lapseni ei jaa viikkorahaansa muiden kanssa, on se hänen asiansa.

Vierailija
20/23 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin trolli aloitus kuin ollla voi!

Ennenkus kaksi uusi perhettä menee yksiin, kaikki perusasiat uusperhessä ja sen toiminassa keskustellaan selväksi. Myös niiden ikäisten lasten kanssa, joita asia koskee.

Jos näin ei tehdä, on kysymys jo alunperin tyhmisistä, jonkin verran älyltään v a j a i l t a, ja valmiiksi molemmin puolin luuseri perheistä.

Normaalit ja terveet aikuiset ihmiset hoksaavat jo etukäteen uusperheen ongelmat, sekä hyvät ja huonot puolet että mahdolliset ongelmat.

Mitä tyhmepi ihminen älyllisesti on, sitä innokkaammin ja helpommin hän lähtee innokkaasti rakentamamaan uusperhettä.

Tyhmä ihminen ei edes osaa ajatella, eikä ennakoida sitä, millaisista lähtökohdista ja kasvatuksesta, lapset uusperheeseen tulevat.

Etenkin naiset ovat kuumasasti ja kiihkeästi vain rakastuneet uuteen mieheen ja sulkevat silmänsä kaikelta muulta. Joskus on näin on myös miehen puolelta.

Se on niin, että jokainen terve, täydi-ikänen ihminen itse tekee omat henkilökohtaiset valintansa.

Eikä niistä valinnoista voi koskaan syyttää ketään muuta.

Ei ainoatakaan muuta ihmistä.

Jos valinnat menee onnistuu kaikkinensa, se on henkilökohtainen onni ja koko yhteiskunnalle hyväksi.

Jos valinta epäonnistuu, se on hlökohtainen suru ja murhenäytelmä.

Se voi tulla myös yhteiskunnalle kalliiksi: Kuten huoltajan mt-ongelmat, terapia, sairaslomat> työkyvöttömyyseläke, lastensuojelu, mahdolliset lasten huostaanotot, ja niin edelleen.

Näistä kaikista, ihmissuhteiden, avio/avoerojen, uusperheiden, työttömyyden sosiaalitukien, väkivallan sun muiden keskuudessa, toimii yksi yhteiskunnan verovaroin maksettu, se paljon haukuttu Byrokratia:

Sosiaalihuolto. Ja sen tarjoama apu.

Apu takaisin pohjalta, normaaliin elämään. Vähitellen.