Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hevosharrastajat on niin ilkeitä ja ylimielisiä?

Vierailija
07.02.2023 |

Joskus 12 vuotiaana olin ratsastusleirillä missä muut ikäiseni tytöt oli todella tärkeän oloisia, puheet oli kuin tietäisivät kaikesta kaiken, "omivat" hevosia itselleen, ratsastuksen opettajakin oli todella inhottavan oloinen.

13 vuotiaana menin Helsinki Horse Showhun, mainoksessa oli että Piia Pantsu jakaa nimmareita paikassa X. Siellähän se Pia oli, jutteli jonkun kaverinsa kanssa. Menin moikkaamaan ja kysyin voisiko saada nimmarin. Pia osoitti jotain valmiiksi kirjoitettua korttipinoa ja sanoi vaan että "ota tosta" ja jatkoi juttelua kaverinsa kanssa.

Myöhemmin teininä 15-17 vuotiaana pyörin raviradalla talleilla ja siellä kaikki olivat niin tärkeää itsestään ja mua katsottiin aivan alas, koska en ollut heidän "sisäpiiriä".

Sitten lopetin hevosharrastuksen. Missään muussa harrastuksessa en ole koskaan havainnut vastaavaa käytöstä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinien kokemuksia ja aikuisina nillitätte edelleen

Niin? Miksi se olis ok, että ne aikuiset kohtelee teinejä huonosti? Kai niillä alalla olevilla aikuisillakin on joku vastuu, kun heidän hevosia siellä hoidetaan. En tuntenut yhtään alaikäistä hevosen omistajaa.

Vierailija
22/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmotellut lapset on aina tuollaisia, ja heppapiireissä raha liikkuu.

Raha sopii todella harvalle ihmiselle. En ihmettele, että monet pitävät varakasta ihmistä automaattisesti p*skana, kun niin monet sitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallin teinitytöt ovat hiukan eriasia kuin hevosen omistajat, tytöt jotka hengailee tallilla ja on ratsastanut sen 2v ovat niin olevinaan ja hyviä ratsastajia että sillä pitää päteä minkä ehtii.

Vierailija
24/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha sopii todella harvalle ihmiselle. En ihmettele, että monet pitävät varakasta ihmistä automaattisesti p*skana, kun niin monet sitä on.

Minä oon sitten tämmöinen harvinainen, sillä raha ei vaikuta minussa suuntaan jos toiseenkaan. Eli meitäkin on, joilla terve suhtautuminen varallisuuteen.

Vierailija
25/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne töykeät varakkaat ovat uutta rahaa t: vanha raha.

Vierailija
26/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon sitten tämmöinen harvinainen, sillä raha ei vaikuta minussa suuntaan jos toiseenkaan. Eli meitäkin on, joilla terve suhtautuminen varallisuuteen.

Olennaista onkin suhtautuminen muihin ihmisiin, varallisuudesta riippumatta.

Vierailija
27/28 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että talleille jää ne oikeasti hevosista kiinnostuneet harrastajat/ammattilaiset jotka kestää sitä ilkeämielistä ilmapiiriä ja ehkä olemalla myös itse sellainen ja tavalliset mukavat harrastajat lähtee pois kun eivät kestä sitä.  Harmittavaa mutta aika tavallista monissa harrastuksissa mihin satsataan paljon rahaa ja aikaa.  Eli vinkkinä voisi olla paksumman nahan luominen jotta pärjää niissä piireissä. 

Vierailija
28/28 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä.

Ollut lapsesta asti.

Nyt lähes nelikymppisenä maaseudulla asuvana voin todeta, että tämä pitää paikkaansa.

Joka asiasta huomauttelevat ja ovat riidoissa kyläläisten kanssa. Sitten nokka pystyssä ratsastelevat ja antavat hevosten paskoa nurkkiin. Hevonsonnat ei minua haittaa, vasn tämä ylimielinen käytös.

Luulevat olevansa kylän napa.