Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko järkeä opiskella ensin merkonomiksi ja sen jälkeen vielä tradenomiksi?

Vierailija
19.11.2006 |

vai jos pääsee opiskelemaan tradenomiksi (markkinointi tms), niin kannattaako mennä suoraan?

ajattelin että kun en ole lukiota käynyt niin merkonomipohjalla varmaan aloitetaan kielet, matikka jne helpommalta tasolta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: merkonomi-tradenomi, jonka luokalla monta vastaavaa tapausta

Vierailija
2/6 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vain että pitäiskö käydä ensin merkonomiopintoja, mulla niitä takana jo vajaan vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi opiskelit ensin merkonomiksi? mitä hyötyä? oliko haittaa? onko minun järkeä opiskella ensin merkonomiksi, kun kerta on jo paikka tradenomikoulutukseen? (alkaisi ensi syksynä, ja vielä voisin vuodella siirtää opintojen alkua). vuosi siis takana merkonomiopintoja, muutama vuosi sitten opiskelin, koulu jäi kesken kun tuli perheenlisäystä..

Vierailija
4/6 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi opiskelit ensin merkonomiksi? mitä hyötyä? oliko haittaa? onko minun järkeä opiskella ensin merkonomiksi, kun kerta on jo paikka tradenomikoulutukseen? (alkaisi ensi syksynä, ja vielä voisin vuodella siirtää opintojen alkua). vuosi siis takana merkonomiopintoja, muutama vuosi sitten opiskelin, koulu jäi kesken kun tuli perheenlisäystä..

Kun itse olen opiskellut merkonomiksi, silloin ei ollut koko tradenomikoulutusta. Luokallani oli vastavalmistuneita merkonomejakin, mutta en tullut kysyneeksi miksi moinen kuvio.

t: 5

Vierailija
5/6 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä näyttötutkinnoilla luet itsesi merkonomiksi kahdessa vuodessa ja siltä pohjalta voit suorittaa tradenomitutkinnon toiset kaksi vuotta. Jos menet suoraan tradenomiksi, niin koulutus kestää n. neljä vuotta.

Minä itse luen nyt datanomiksi ja aion valmistuttuani hakea alan töitä ja jatkaa samalla tradenomin opiskeluilla.

Vierailija
6/6 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan tradenomiksi ja siinäkin kannattaa valita suuntautuminen työllisyysnäkymien mukaan.