Exä ja yhteiset lapset
Exä on valehteleva alkoholisti, hän on lyönyt toista lastani, lapsen mukaan useammankin kerran, mutta viimeisimmästä jäi jälki ja näytettiin lääkärille ja exästä tehtiin rikosilmoitus.
Tutkinta on edelleen kesken ja otin lapset itselleni, en ole suostunut antamaan heitä tälle miehelle.
No nyt hän uhkailee hakevansa poliisien kera lapset, hän on tätä aiemminkin yrittänyt, mutta ei onnistunut. Poliisit eivät antaneet lapsia hänelle.
Mutta nyt hän uskoo onnistuvansa, kun löysi vanhan sopimuksen yhdestä lapsesta, joka tehtiin aikoinaan. Ja tähän sopimukseen vedoten, aikoo käskyttää poliisit hakemaan lapset meiltä.
Tämä mies on kuitenkin jäänyt vähän aika sitten kiinni, kun oli humalassa ensin ajanut autolla ja yrittänyt hakea lapset lastensuojelun tiloista. Hän on lisäksi myöntänyt aiemmin lastensuojelulle, että hän juo joka päivä, koska kukaan ei voi kieltää. Koska hänellä on oikeus juoda.
No nyt hän taas kerran koko yön spämmäs ääniviestejä ja aamulla kun kuuntelin viimeisen, hän kehuskeli, miten hän voi ajaa autolla baariin ja juoda siellä muutaman kaljan, eikä se haittaa hänen ajamistaan.
Mietin, sanookohan poliisit mitään tuohon tunnustukseen. On niin huolestuttavaa, että hän ajaa autolla, vaikka olisi juonut ja vaikka olisi lapset kyydissä. Jos siis exä saa poliisit lähtemään meille.
Hän ei suostu valvottuihin tapaamisiin, mitä ehdotin kun käytiin lastenvalvojalla. Mutta lapsia en tuolle luovuta enkä usko että poliisitkaan väkivaltaiselle alkoholistille suostuu antamaan.
Tähän asti kaikki ovat lastensuojelusta valvojaan ja poliisiin sanoneet minulle, että minä teen päätöksen, jos koen että lapsilla ei ole turvallista olla isänsä luona, niin en heitä sinne päästä.
Ja näin olen toiminut ja toimin edelleen.
Mutta sun Mehmet-poikkishan siitä tappelusta tuomion sai.