Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta taas kesä ja pihatyöt

Vierailija
07.02.2023 |

Minulle omakotitaloasumisen varjopuolia on tuo pihanhoito. Paljoa ei olisi, lähinnä ruohonleikkuuta. Robottileikkuria ollaan harkittu mutta on kaikenlaista korkeuseroa niin ei ole kai kaikista näppärin, nopeammin leikkaa itse. Lisäksi etupiha on aika ruma (asfaltointia yms) joten sen nätiksi saaminen taas vaatisi sitä pihanlaittoa. Siinä on vuosikausia paahteessa kituuttanut kukkapenkki johon pitäisi saada jotain järkevää aikaiseksi. Taidetaan taas häipyä mökille kesäksi niin ei tarvitse miettiä asiaa 😄

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmikon leikkuu voi olla terapeuttistakin ja vasta leikatun nurmen tuoksu on hyvä.

2/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on 🎢🎡🎠😎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurmikon leikkuu voi olla terapeuttistakin ja vasta leikatun nurmen tuoksu on hyvä.

Aika harvoin se terapialta tuntuu

Ap

Vierailija
4/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä mitenkään "kohta" ole, ainakin 3 kk vielä kärvisteltävä ennen kuin on edes lehdet puissa.

Vierailija
5/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se nurmikko tekee sulle jos et leikkaa? Käy kimppuun vai mitä? Tätä aina ihmettelen. Jos et halua leikata nurmikkoa. Älä leikkaa. Luonto kiittää.

Vierailija
6/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, laitoin jo ensimmäiset kesäkukkien siemenet itämään :) rakastan kesää ja pihapuuhastelua omalla pihalla. Meidänkin etupiha kyllä vaatisi vähän fiksausta, mutta tuskin vielä tänä vuonna tehdään sille mitään. Vähän kesäkukkia ja se siitä.

Vierailija
7/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saa tehdä puutarhahommia pian.

Vierailija
8/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin odotan kesää ja pihahommia, meillä on peräti 2 taloa ja pihaa hoidettavana. Toinen Suomessa ja toinen etelässä.

Katselen aamuisin Gardener's Worldia c-moresta lähes kyyneleet silmissä, niin ikävä on kesää ja kukkasia!

Vierailija
9/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se nurmikko tekee sulle jos et leikkaa? Käy kimppuun vai mitä? Tätä aina ihmettelen. Jos et halua leikata nurmikkoa. Älä leikkaa. Luonto kiittää.

Ei se kovin nättinä pysy jos ei edes joskus leikkaa. Ei todellakaan ole mikään idyllinen ruohomeri jossa kukkasia seassa. Nurmikko on perustettu aika huonolle mullalle ja sitä on liian ohuelti paikoin, joten sieltä puskee kaikenlaista rumaa rikkaruohoa jos sitä ei välillä leikkaa. On edes vähän nätimpi lyhyenä. Ap

Vierailija
10/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nurmikon valtaa alkukesästä voikukkameri. Ei haittaa, pörriäiset tykkää. Lisäksi siellä kasvaa suikeroalpia, maahumalaa, sammalta ja ties vaikka mitä vuosikymmenten saatossa ilmaantunutta. Meillä on koiria ja lapsia, joten punkkien takia haluan kyllä pitää nurtsin aika lyhyenä, mutta ne voikukat kasvaa hirveän nopeasti :D

Vierailija
11/11 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihatyöt on ihania. Olen puolisoni kanssa laittanut pihaa joka kesä ja tänä kesänä se on jo oikeinkin kaunis. Kasvulaatikoiden hoito on helppoa, ei tarvitse kyykkiä kasvimaalla ja kasvihuoneessa kasvaa itse kasvatetut kurkut, tomaatit ja paprikat. Perennat kukoistavat ja koristepensaat kukkivat kukin laji vuorollaan. Leikattavaa nurmikkoa on toki hehtaarin verran mutta on hauskaa ajella uudella leikkurilla ja leikkauksen jälkeen nurmi on kuin vihreää samettimattoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä