Alkuraskauden vuoto, apua!
Heips!
Uutena yritän itseäni joukkoon tunkea kun päätä vaivaa jo viikon jatkunut vuoto. Alkoi ensin rauhallisesti ruskeana, nyt välillä jo ihan veristäkin. Niukkaa kuitenkin tuntuu vielä olevan... Viikkoja nyt kasassa 8+ ja huolestuttaa sekin kun noin viikko sitte ultra tk:lla, syke löytyi mutta sikiö oli pieni... Liian pieni! Lääkäri arvioi että jopa reilun viikon siirtyisi laskettuaika eteenpäin. Kierto on ollut epäsäännöllinen.
Onko tämä nyt kuitenkin keskenmeno...?
Kommentit (4)
Mulla on ollu kans niukkaa tuhrua tässä alkuraskaudessa, viikkoja 6+5,tulee valkovuodon yhteydessä. Muistelin että ensimäisen odotus aikana oli myös tuhrua. Turhia ressailematta odottelen ekaa ultraa rauhallisin mielin(tosin mietityttäähän se)..
Jos se vuoto on runsaampaa kuin menkka vuoto niin sitten se on EHKÄ km(näin olen lukenut jostais, varma en ole), mutta otathan ajoissa yhteyttä neuvolaan!!!! Toivotaan parasta, tsemppiä!!
Myös mulla oli ekassa raskaudessa tuhruvuotoa alussa, kesti ehkä n. viikon.. Ja sen vuoksi kävinkin sitten yksityisellä ultrassa tarkistuttamassa että kaikki ok. No, tämä lääkäri sitten sanoi, että mulla oli emätintulehdus! Määräsi lääkkeen (paikallisen) ja tuhru loppui siihen kuin seinään! Eikä enää palannut! Jännä juttu. Eli mulla todennäköisesti tuo tuhruvuoto johtui tuosta tulehduksesta, tosin en varma tietenkään voi olla.. Toivottavasti sullakin kaikki ok!
Varaa aika lääkärille ultraan! Mulla alkoi viikolla 10 niukka ruskea vuoto, joka ei ollut runsasta eikö ollut mitään kipuja. 4 päivän päästä varasin ajan yksityiselle ultraan. Kyseessä oli valitettavasti ns. tuulimuna, joten raskausoireista huolimatta oli raskaus keskeytynyt ennen kuin pääsi edes alkuun. Nyt vuoto on ollut jo selkeesti veristä, mutta kipuja ei oo ollut, Lääkäri määräsi lääkkeellisen hoidon, jolla saadaan loputkin ulos. Jos vuodon antaa jatkua itsestään, voi kuulemma seurata tulehduksia.
Joillakin vuoto on ollut vaaratontakin, mutta oireiden, vuodon määrän tai sen värin perusteella ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Ainut, mitä voi tehdä, on siis mennä ultraan. Lohtuna lääkäri sanoi, että tuulimuna on siitä " positiivinen" merkki, että kroppa sinänsä toimii normaalisti eikä seuraavissa yrityksissä aiheuta suurempaa riskiä keskenmenoon. Toivottavasti sinulla on kuitenkin parempi onni!
Enpä oikein osaa sanoa.. Kannattaa nopeasti käydä tarkistuttamassa asia!
Toivottavasti kaikki olis hyvin!!
myrtti__