Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herään monta kertaa yössä vessaan ja päivät menee unenpöppörössä

Vierailija
07.02.2023 |

Olen keski-ikäinen nainen ja herään, joka yö useamman kerran vessaan. Nukahdan kyllä yleensä pian takaisin, mutta koska uni on katkonaista olen päivisin aina todella väsynyt. Unilääkkeeitä olen saanut, mutta ne tekivät minusta todella tokkuraisen. Mikä avuksi? Koitan välttää juomista illalla, mutta silti heräilen vessaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ylipainoa tms. Voi olla II tyypin diabetes joka juoksuttaa wc. Kannattaa otattaa veri-arvot ja paastosokeri mm.

Normaali painossa olen ja verikokeiden tuloksetkin ihan normaalit T.AP

Vierailija
22/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile syödä jäätölötöttörö, jos pöppörö sillä helpottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juoksin viimevuonna ja syyllinen oli myös rakkoa painava myooma. Muita vihjeitä kasvaimesta ei sitten ollutkaan. Yöjuoksu loppui leikkauspöydälle.

Vierailija
24/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkitä vessassa käyntiä, muutama yö on huono, mutta kroppa tottuu kyllä siihen ettei vessaan mennä niin tiheää

Vierailija
25/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii varmaan mennä lääkäriin.

Vierailija
26/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosia epäilisin, yöllinen vessatarve on yksi oire.

Myös unen katkeaminen voi olla se varsinainen ongelma, jolloin heräät riittävästi, jotta "luot" itsellesi pisaahädän. Tällöin kyseessä on toiminnallinen ongelma, ei varsinainen sairaus tai häiriö pissaamisessa. Rakko voi olla ehdollistunut yöllisiin vessakäynteihin. Tässä on kyseessä sama juttu kuin suihkussa pissaamisessa. Jos totuttaa itsensä pissaamaan suihkussa, ei pian voi pidättää siellä enää ollenkaan, vaikka olisi käynyt juuri ennen suihkua. Tilanne luo hädän, vaikka rakko olisi liki tyhjä. Voi kuulostaa hullulta, mutta kannattaa googlata.

Vierailija
27/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeteskin teettää tuota.

Vierailija
28/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene vessaan yöllä.

Itsekin heräilin pari kertaa yössä, mutta sitten totutin itseni siihen ettei pieni vessahätä haittaa yhtään. Saatan herätä, mutta sitten nukahdan uudestaan.

Mitä tämä auttaa kun edelleenkin kuitenkin heräät ja sen lisäksi joudut olemaan vielä pissahädässä? 

Oon eri, mutta kokemusta yöllisestä vessatottumuksesta. Nukkuessa sitä pissahätää ei tunne ja se virkistää paljon vähemmän pelkkä hereillä käyminen, kuin että lähtis pois sängystä. Toki on hyvä virtsata jos siltä tuntuu, mutta jos se tapahtuu jopa useamman kerran yössä niin se tunne tarpeesta voi olla muuttunu

Vierailija
29/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy gynellä, voi olla että jokin painaa virtsarakkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi