Herään monta kertaa yössä vessaan ja päivät menee unenpöppörössä
Olen keski-ikäinen nainen ja herään, joka yö useamman kerran vessaan. Nukahdan kyllä yleensä pian takaisin, mutta koska uni on katkonaista olen päivisin aina todella väsynyt. Unilääkkeeitä olen saanut, mutta ne tekivät minusta todella tokkuraisen. Mikä avuksi? Koitan välttää juomista illalla, mutta silti heräilen vessaan.
Kommentit (29)
Kokeile syödä jäätölötöttörö, jos pöppörö sillä helpottaisi.
Itse juoksin viimevuonna ja syyllinen oli myös rakkoa painava myooma. Muita vihjeitä kasvaimesta ei sitten ollutkaan. Yöjuoksu loppui leikkauspöydälle.
Pitkitä vessassa käyntiä, muutama yö on huono, mutta kroppa tottuu kyllä siihen ettei vessaan mennä niin tiheää
Vaihdevuosia epäilisin, yöllinen vessatarve on yksi oire.
Myös unen katkeaminen voi olla se varsinainen ongelma, jolloin heräät riittävästi, jotta "luot" itsellesi pisaahädän. Tällöin kyseessä on toiminnallinen ongelma, ei varsinainen sairaus tai häiriö pissaamisessa. Rakko voi olla ehdollistunut yöllisiin vessakäynteihin. Tässä on kyseessä sama juttu kuin suihkussa pissaamisessa. Jos totuttaa itsensä pissaamaan suihkussa, ei pian voi pidättää siellä enää ollenkaan, vaikka olisi käynyt juuri ennen suihkua. Tilanne luo hädän, vaikka rakko olisi liki tyhjä. Voi kuulostaa hullulta, mutta kannattaa googlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene vessaan yöllä.
Itsekin heräilin pari kertaa yössä, mutta sitten totutin itseni siihen ettei pieni vessahätä haittaa yhtään. Saatan herätä, mutta sitten nukahdan uudestaan.Mitä tämä auttaa kun edelleenkin kuitenkin heräät ja sen lisäksi joudut olemaan vielä pissahädässä?
Oon eri, mutta kokemusta yöllisestä vessatottumuksesta. Nukkuessa sitä pissahätää ei tunne ja se virkistää paljon vähemmän pelkkä hereillä käyminen, kuin että lähtis pois sängystä. Toki on hyvä virtsata jos siltä tuntuu, mutta jos se tapahtuu jopa useamman kerran yössä niin se tunne tarpeesta voi olla muuttunu
Käy gynellä, voi olla että jokin painaa virtsarakkoa.
Normaali painossa olen ja verikokeiden tuloksetkin ihan normaalit T.AP