Miten saada itseluottamusta mennä juhliin joissa on ei-toivottu?
Heti alkuun, kutsujien kanssa olen hyvissä väleissä, varmasti toivovat minun osallistuvan vaikka toisaalta, isohkoista juhlista jos puutun niin eivät jää harmittelemaan. Kutsuja on puolisoni lähisukulainen ja minullekin ihan tärkeitä ihmisiä siis.
Sitten juhlissa on muut miehen muut lähisukulaiset jotka vihaavat minua :D Yksi heistä on kauan sitten käyttäytynyt väkivaltaisesti minua kohtaan ja levittänyt minusta paskapuheita, jonka sitten nämä muut ovat uskoneet. Sen myötä välit heihin on menneet poikki eli siis puolisokaan ei ole heidän kanssa tekemisissä. Suvun juhlissa ovat kuitenkin niiiiin onnellisia kun näkevät puolisoni pitkästä aikaa ja niin päin pois, jokseenkin teatraalista haloota ja esitystä hyvistä väleistä muille. Puoliso juttelee tuolloin vain pakolliset heidän kanssa. Minä en kiinnosta ketään, välttelevät viimeiseen asti.
Mutta tämä kutsuja puolisoineen, he eivät paskapuheita ole uskoneet t.s. tievävät ettei ne pidä paikkaansa. Samoin kaukaisemmat sukulaiset, eivät tiedä koko selkkauksesta ja muutenkin olen hyvissä väleissä heidän kanssaan. Heitäkin juhlissa on.
No niin eli. Ensireaktio juhlista kuultuani oli että en tule. Että en jaksa taas nähdä ja tuntea sitä inhoa ja että niin monen mielestä en ole toivottu juhliin. Että säästän itseäni, en tule.
Sitten kuitenkin välillä tulee sellainen tunne että vitut, laittaudun viimeisen päälle ja menen juhliin puolison rinnalla ylpeänä ja onnellisena. Puolisohan on valinnut minut jo kauan sitten, ei heitä. Nauran ja juttelen kaikkien niiden hyvien sukulaisten kanssa.
Ja sitten tulee se uskonpuute taas, kun kuvittelen kuuntelevani sitä heidän kikatustaan ja ihailua miten ihana puolisoni on ja sitten minun "asema" tehdään hyvin selväksi, ne katseet että hyi tuo on taas lihonut, ja muut.
Eli jos nyt olisi joku ollut samankaltaisessa tilanteessa niin millä olette boostanneet itsenne ennen tällaista tapahtumaa? Ensisijaisesti haluaisin nyt siis mennä sinne pää pystyssä itsevarmana, voittajana. Edes itseni voittajana. Vaikka pelkään kyllä että kaikki päättyy siihen että jäänkin kotiin.
Auttakaa!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En menisi juhliin todellakaan. Kutsuja varmaan ymmärtää syyn.
Aamen!
No mä kyllä ymmärrän miksi ap haluaa mennä. Paskaahan se on jos antaa idioottien vaikuttaa omaan toimintaan ja menoihin. Jos mies haluaa sut mukaan niin tottakai menet ja kuten sanottu niin pää pystyssä, selkä suorana, pidä hauskaa!
Siis mitä aktuaalista ****** että miehesi haluaa sun tulevan tuollaiseen paikkaan ja joukkoon? Vaikka tietää tilanteen? Ei *****.
En menisi juhliin todellakaan. Kutsuja varmaan ymmärtää syyn.