Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko Suomen ainoa ihminen, joka VIHAA etätöitä?

Vierailija
06.02.2023 |

Vihaan olla yksin kotona ja vihaan että ei pääse keksimään asioita yhdessä.

Olen ainoa tiimissäni joka haluaisi olla lähitöissä. Teen työtä, jossa yhdessä suunnittelu nopeuttaa prosessia huomattavasti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut varmasti tekevät työtä, jota lähityö hidastaa huomattavasti.

Vierailija
2/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi työmatkoihin kuluu aikaa, voimia ja rahaa. Luento kiittää, kun teet työt kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmastikaan ole ainoa, et välttämättä edes vähemmistöä. Suuri osa ihmisistä vain kaipaa muiden ihmisten seuraa, ja paljon on töitä joiden teko hankaloituu etänä.

Mä pystyisin tekemään etänä, ja ehkä haluaisinkin, mutta joutuisin sitä varten suostumaan aika yksipuolisiin työtehtäviin, joten meen mieluummin työpaikalle kuin teen etänä. Katsoo sitten tulevaisuudessa, jos tehtäväkenttä alkaa työpaikalla kaventua muutoinkin, silloin voi olla aika siirtää paja kotiin.

Vierailija
4/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas lähipäivät on sellaisia ettei saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
5/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En oo koskaan viihtynyt kotona, kaipaan ihmiskontaktia ja pidän yhdessä tekemisestä. Korona-aikana mietin ihan tosissani, että tapan itseni jos etänä jatkuu vielä kauankin.

Vierailija
6/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi työmatkoihin kuluu aikaa, voimia ja rahaa. Luento kiittää, kun teet työt kotona.

Kuljen ratikalla kolme pysäkinväliä ja kesäisin fillarilla. 

Vierailija
7/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljen ratikalla kolme pysäkinväliä ja kesäisin fillarilla. 

Ja meinaat että kaikki muutkin?

Vierailija
8/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse toimistolla, kun suurinosa osa työyhteisöstämme siellä ei ole. Nämä päivät viikosta töissä on hiljaista ja siellä saa tehtyä paljonkin töitä. Asiat ei jää kesken siksi, että pääsen tekemään ne loppuun toimistolla. Tapaan myös useammin eri työtehtävistä ihmisiä kahden kesken ajatuksia vaihtaen ilman ympärillä olevaa hälinää. Koen myös hyötyneeni useamman kerran viikossa toimistolla käynnilläni siinä, että olen tullut isossa työyhteisössä paremmin nähdyksi ja olen siten päässyt paremmin vaikuttamaan työnkuvaani, koska olen kuullut erilaisia projekteista läpi työyhteisön myös muista tehtävistä.

Teen kotona töitä, kun kaikilla muilla työporukoilla (yleensä keskellä viikkoa) on omat palaverit ja tapaamiset. Tuolloin toimistolla on levotonta. Enkä yhtään ihmettele, ettei kukaan saa töitä tehtyä. Nuo päivät Istun kotona etätöissä.

Tulokset puhuvat puolestaan. Tämä sopii itselleni, kaikille se ei sovi. Asioilla on kuitenkin usein puolensa.

Vierailija
9/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tehnyt etänä sen kolmisen vuotta ja alkuuhan tämä oli kivaa mm. säästää työmatkassa lähes 2h työpäivä. Työni on sellaista, että toimistolle meno ei oikeesti ole tarpeellista.

Nyt mieheni jätti perheensä 28 yhteisen vuoden jälkeen ja tämä erakoituminen alkaa olemaan järkyttävää. Minulla voi mennä vaikka 7 vuorokautta niin, että en lapseni lisäksi puhu kenellekään. Voi olla työviikko, että minulle ei tule yhtään työpuhelua. Omaan puhelimeen tulee joitain whatsapp viestejä, mutta kukaan ei soita. Ihan hullua. Toki olen monissa Teams palavereissa, jossa kyllä rooliin kuuluu puhuminenkin, mutta eihän se ole sama.

Huh, huh. Tähän alkaa tottumaan.

Vierailija
10/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala teurastajaksi, niin ei tarvitse tehdä etänä duunia.

Vierailija
11/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. En oo koskaan viihtynyt kotona, kaipaan ihmiskontaktia ja pidän yhdessä tekemisestä. Korona-aikana mietin ihan tosissani, että tapan itseni jos etänä jatkuu vielä kauankin.

Kannattaa aloittaa itseen tutustuminen ennen, kuin eläkeaika koittaa.

Vierailija
12/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhdessä suunnittelu onnistu Teamsin kautta vaikka?

Vierailija
13/13 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei käy kateeksi sinun elämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme