Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sairaslomatodistuksen kuukaudelle. Pitääkö työkkärin jotenkin ilmoittaa tästä?

Vierailija
06.02.2023 |

Olen nyt työnhakijana. Sain sairaslomaa masennuksesta/ahdistuksesta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti! Olisi vaan ollut hepompaa jos olisit soittanut sinne . 

Vierailija
2/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti! Olisi vaan ollut hepompaa jos olisit soittanut sinne . 

Mitä tarkoitat??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot hakea sairauspäivärahaa niin työkkärille kopio.

Pidät silti työnhakusi voimassa, koska et voi tietää mikä päätös sairauspäivärahasta tulee. Työttömyysturvaa voit hakea normaalisti sairauspäiviltäkin. Jos sinulla työhistoriaa lähiajoilta, voi sairauspäivä olla suurempi kuin työttömyysturva. Ovat yleensä lähes samansuuruisia jos saat työttömyysturvan nyt kassasta etkä Kelasta.

Jos sairauspäiväraha myönnetään jälkikäteen, aikaisemmin maksettu työttömyysturva maksetaan sinun sijaasi työttömyysturvan maksajalle. Molempia et voi saada samalta aikajaksolta.

Vierailija
4/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ilmoittaa.

Vierailija
5/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni siitä, oletko työmarkkinoiden käytettävissä vai ei. Jos ei, oma asioinnissa on täppä, jolla voit ilmoittaa sairauslomasta ja haet sairaspäivärahaa. Jos haluat työttömyysetuuden, niin et tietenkään ilmoita sairauslomasta etkä hae Kelasta sairaspäivärahaa.

Päätös on sinun, ei työkkärin, mutta et voi vedota sairauslomaan, jos haet työttömyysetuutta etkä suostu töihin.

Vierailija
6/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinni siitä, oletko työmarkkinoiden käytettävissä vai ei. Jos ei, oma asioinnissa on täppä, jolla voit ilmoittaa sairauslomasta ja haet sairaspäivärahaa. Jos haluat työttömyysetuuden, niin et tietenkään ilmoita sairauslomasta etkä hae Kelasta sairaspäivärahaa.

Päätös on sinun, ei työkkärin, mutta et voi vedota sairauslomaan, jos haet työttömyysetuutta etkä suostu töihin.

Mulla ainakin te-toimiston oma käsittelijä tietää että en ole tällä hetkellä työkykyinen ja haen silti työmarkkinatukea.

Vierailija
7/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin te-toimiston oma käsittelijä tietää että en ole tällä hetkellä työkykyinen ja haen silti työmarkkinatukea.

Työkkäri vetoaa lakiin eli jos haet työttömyysetuutta, olet valmis ottamaan vastaan töitä tai palveluja kuten menemään valmennukseen. Se sairauslomatodistus kun ei kumoa velvollisuuksia, jos hakee etuutta. Eli pitää valita joko sairauspäiväraha ja työnhaun keskeyttäminen tai samat palvelut kuin terveenä.

Vierailija
8/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitkäaikkais sairas . Olen Te toimiston työnhakija , saan Kelasta työmarkkinatuen ja lähetän molemmille sairaslomatodistuksen . Te toimistoon saattaa riittää viestikin omapalvelussa että saikku jatkuu tiettyyn päivään asti .

Vierailija
9/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärillehän ei kuulu sun diagnoosit ollenkaan, eri asia jos itse vapaaehtoisesti ne ilmoitat. Mä en koskaan laittanut lääkärintodistuksia kuin maksajalle eli joko Kelaan tai kassaan. Työkkäriin täytyy kyllä tietysti ilmoittaa tilanne, että olet sairauslomallla siihen ja siihen asti.

Vierailija
10/10 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemista ja voimia Sinulle Ap!

T. samat diagnoosit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi