Lue keskustelun säännöt.
Olen tullut siihen tulokseen että ihmisellä vain täytyy olla moraalista selkärankaa
06.02.2023 |
Tai siis monillahan sitä ei ole. Mutta minulla täytyy olla, minun vain täytyy pystyä siihen.
Ja siksi: minä en koskaan saa tervehtiä muita ihmisiä. Tervehtiminen on moraalisesti ankarasti täysin kielletty. En saa päästää itseäni tekemään niin pahasti, en saa sallia itselleni niin pahaa tekoa.
Kommentit (4)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tervehtiminen on absoluuttisen kiellettyä. Kaikki jotka tervehtivät joutuvat helvettiin. Vanhassa testamentissa oli kymmenen käskyä, mutta sieltä jostain kumman syystä puuttui se yhdestoista kaikkein tärkein käsky: älä tervehdi!
Tosiaan,... Minulla ei ole mitään omaa sisäistä viettiä tervehtimiseen. Tervehtiminen on minulle pelkkää sosiaalista teatteria, ei millään lailla minun oma juttuni vaan pelkästään yhteisön juttu, pelkkää yhteisöllistä esittämistä. Ja minun moraalikantani on: minun täytyy olla aito. En saa esittää. En saa tehdä muille ihmisille niin pahasti että esittäisin heille. En saa olla niin halpamainen, alhainen, kiero, kaksinaamainen liero vääryydentekijä pahantekijä, että tervehtisin muita. Niin rumasti ei muille saa tehdä. Muille ei saa esittää. Minun täytyy olla aito, vaikka se maksaisi minulle henkeni.
ap