Alkoholisteja paikalla?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kymmenes olut tänään menossa. Olen mt-ongelmien takia eläkkeellä.
saanko kysyä miten pääsit eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jees menee. Ja kyllä, käyn töissä.
Miten jaksaa käydä töissä, jos on alkoholiriippuvuus?
Alkoholismi on yleisempää työssä käyvillä kuin työttömillä vaikka työttömiä aina pidetään päihdeongelmaisina.
Kiitos, nyt menee aika hyvin. Olen ollut 2.5 vuotta kuivilla ja viinanhimo on aika vähäistä.
Raitistuin minnesota-hoidon avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle pääsee kun esittää masentunutta. Se on aika helppoa.
t: eläkeläinen joka on esittänyt masentunutta jo monta vuotta
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö alkoholisti tulevaa terveyden menetystä?
Tuo terveyden menetys on täysin ihmisestä kiinni. Monet alkoholistit eivät saa elämänsä aikana mitään flunssaa pahempia sairauksia kun taas joku terveysintoilija voi sairastua vakavasti nuorenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo terveyden menetys on täysin ihmisestä kiinni. Monet alkoholistit eivät saa elämänsä aikana mitään flunssaa pahempia sairauksia kun taas joku terveysintoilija voi sairastua vakavasti nuorenakin.
Vaikea uskoa, ettei alkoholismi mitenkään vaikuttaisi terveyteen.
Täällä ollaan, huusi Mooses pensaasta. Huomenna on konttoripäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko antaa tarkat ohjeet miten? Olen kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, ettei alkoholismi mitenkään vaikuttaisi terveyteen.
Varmasti pitkään jatkunut alkoholismi aiheuttaa jotain negatiivista, mutta mitä väliä sillä on jos sitä ei huomaa tai tunne saati tiedä? Kyllä jatkuvalla terveysintoilullakin on negatiivisia vaikutuksia jos asiaa aletaan tutkimaan.
Terveyskirjasto:
Alkoholi vaikuttaa kaikkialla elimistössä, joten säännöllinen runsas alkoholin käyttö voi vaurioittaa lähes jokaista elintä. Taulukkoon on koottu alkoholin käyttöön liittyviä terveyshaittoja, joista yleisimipä ovat alkoholiriippuvuus sekä alkoholin vaikutukset erilaisiin syöpäsairauksiin, uneen ja mielenterveyteen sekä verenkierto- ja ruuansulatuselimistön sairauksiin sekä tapaturmiin.
IARC (International Agency for Resarch on Cancer) määrittelee sekä alkoholijuomat että etanolin ensimmäisen luokan syöpävaarallisiksi aineiksi. Alkoholin merkitys on suuri erityisesti rintasyövän ja ruuansulatuselimistön syöpien kohdalla.
Runsas alkoholikäyttö aiheuttaa kiistatta haittaa sydän- ja verisuoniterveydelle. Alkoholi kohottaa verenpainetta ja vähänkin runsaampi käyttö lisää sydämen rytmihäiriöitä. Humalajuomiseen liittyy merkittävä sydäninfarktin, äkkikuoleman ja aivoverenkierron häiriön vaara. Pitkäaikainen runsas käyttö aiheuttaa sydänlihaksen rappeutumista. Runsas käyttö aiheuttaa lihomista ja sen seurauksena usein metabolisen oireyhtymän kaikkine seurannaisvaikutuksineen.
Pitkäkestoinen runsas alkoholin kulutus lisää maksasairauksien, kuten maksan rasvoittumisen tai maksakirroosin todennäköisyyttä. Henkilöillä, joilla maksa on rasvoittunut, verrattain matala kulutustasokin voi lisätä maksakirroosiin sairastumisen riskiä. Vastaavasti runsas alkoholin käyttö voi aiheuttaa akuutin tai kroonisen haimatulehduksen.
Alkoholinkäyttö nostaa monien erilaisten tapaturmien kuten liikenneonnettomuuksien, kaatumisten, palovammojen, hukkumisten ja työtapaturmien sekä väkivallan ja sen uhriksi joutumisen riskiä.
Runsas alkoholinkäyttö heikentää mielen hyvinvointia eri tavoin. Runsaasti alkoholia käyttävillä esiintyy muita enemmän masennusta ja ahdistuneisuushäiriöitä. Alkoholiongelmaisen itsemurhariski on huomattavasti suurentunut. Alkoholinkäyttöön liittyy runsaasti unihäiriöitä, kuten lyhyt unijakso, unen heikentynyt laatu, katkonainen aamu-uni, uniapnea ja yöunta häiritsevät jalkojen liikkeet. Unihäiriöitä esiintyy jo kohtuullisen käytön yhteydessä.
Alkoholi on huono ja kallis huume. Ainoa hyvä puoli on sen laillisuus eikä sekään peittoa kaikkia huonoja puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IP-osoitteenne on nyt tallennettu ja lähetetty vakuutuslääkäreille. Silmukka kiristyy, vetkuli.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskirjasto:
Alkoholi vaikuttaa kaikkialla elimistössä, joten säännöllinen runsas alkoholin käyttö voi vaurioittaa lähes jokaista elintä. Taulukkoon on koottu alkoholin käyttöön liittyviä terveyshaittoja, joista yleisimipä ovat alkoholiriippuvuus sekä alkoholin vaikutukset erilaisiin syöpäsairauksiin, uneen ja mielenterveyteen sekä verenkierto- ja ruuansulatuselimistön sairauksiin sekä tapaturmiin.
IARC (International Agency for Resarch on Cancer) määrittelee sekä alkoholijuomat että etanolin ensimmäisen luokan syöpävaarallisiksi aineiksi. Alkoholin merkitys on suuri erityisesti rintasyövän ja ruuansulatuselimistön syöpien kohdalla.
Runsas alkoholikäyttö aiheuttaa kiistatta haittaa sydän- ja verisuoniterveydelle. Alkoholi kohottaa verenpainetta ja vähänkin runsaampi käyttö lisää sydämen rytmihäiriöitä. Humalajuomiseen liittyy merkittävä sydäninfarktin, äkkikuoleman ja aivoverenkierron häiriön vaara. Pitkäaikainen runsas käyttö aiheuttaa sydänlihaksen rappeutumista. Runsas käyttö aiheuttaa lihomista ja sen seurauksena usein metabolisen oireyhtymän kaikkine seurannaisvaikutuksineen.
Pitkäkestoinen runsas alkoholin kulutus lisää maksasairauksien, kuten maksan rasvoittumisen tai maksakirroosin todennäköisyyttä. Henkilöillä, joilla maksa on rasvoittunut, verrattain matala kulutustasokin voi lisätä maksakirroosiin sairastumisen riskiä. Vastaavasti runsas alkoholin käyttö voi aiheuttaa akuutin tai kroonisen haimatulehduksen.
Alkoholinkäyttö nostaa monien erilaisten tapaturmien kuten liikenneonnettomuuksien, kaatumisten, palovammojen, hukkumisten ja työtapaturmien sekä väkivallan ja sen uhriksi joutumisen riskiä.
Runsas alkoholinkäyttö heikentää mielen hyvinvointia eri tavoin. Runsaasti alkoholia käyttävillä esiintyy muita enemmän masennusta ja ahdistuneisuushäiriöitä. Alkoholiongelmaisen itsemurhariski on huomattavasti suurentunut. Alkoholinkäyttöön liittyy runsaasti unihäiriöitä, kuten lyhyt unijakso, unen heikentynyt laatu, katkonainen aamu-uni, uniapnea ja yöunta häiritsevät jalkojen liikkeet. Unihäiriöitä esiintyy jo kohtuullisen käytön yhteydessä.
Ihanaa, joku saarnaaja ilmestyny palstalle. Tiedoksi, että otan vielä yhden paukun ja sidukan ennen nukkumaan menoa. Niitä terveysongelmia ei vieläkään ole näkynyt ja kiitos kysymästä nukun yöt erittäin hyvin. Mee tonne fitness tyyppien keskusteluihin, sillä siellä riittää terveysongelmia vuosikymmeniksi.
On paikalla. Yli 30 vuotta meni alkoholin parissa.
Nyt 8 vuotta raittiina avo-Minnesotan auttamana.
Elämä on todella hienoa ilman alkoholia.
Loppua kohden oli todella rankkaa juomista viikonloppuisin.
Olen onnistunut pitämään tärkeimmät ihmissuhteeni
eli vaimo on ollut elämässäni alle kaksikymppisestä
ja poika sekä kaksi tytärtä ovat todella läheisiä.
Lapsilla kaikilla yliopistotutkinnot, vaativat asiantuntija-
roolit ja ovat muutenkin tasapainoisia.
Työura on ollut tasaisen nousujohteinen, rakennettu
talo ja mökki, velat maksettu alle viisikymppisenä
ja nyt merkittävät säästöt.
Olin alkoholisti ja olen nyt kuivilla oleva alkoholisti.
Olin rankka itselleni, työyhteisöille ja läheisilleni.
En tiedä, miten olen onnistunut pitämään kaiken
kasassa. Ehkäpä sisälläni on hyvyyttä.
en käy töissä
nyt tulee kolmen päivän juomatauko kun ei rahaa, tosin ei pääkään kestäis
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko sinua.ei eläkkeelle niin vain päästä -omailmoitus ei riitä .yrittäjiä toki on .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jees menee. Ja kyllä, käyn töissä.
Miten jaksaa käydä töissä, jos on alkoholiriippuvuus?
Aamulla vähän parantavaa.
saanko kysyä miten pääsit eläkkeelle?[/quote] Eläkkeelle pääsee kun esittää masentunutta. Se on aika helppoa.
t: eläkeläinen joka on esittänyt masentunutta jo monta vuotta[/quote]
En usko. Olitko kauan mielisairaalassa esittämässä masentunutta? Mitä muita vaivoja esitit?
Anteeksi mitä? Mun vanhemmat on +80v, ryypänneet koko ikänsä. Erittäin hyväkuntoisia, kummallakaan ei lääkityksiä. Isä käy pelaamassa tennistä, äiti pari kertaa viikossa vielä töissä. Mä olen +50v, viimeksi kun kävin verikokeissa kaikki arvot normaalit. Milloin se terveyden menetys alkaa?