Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kuinka toivoisin että digiaikaa ei koskaan olisi tullut..

Vierailija
04.02.2023 |

80-luvulla syntyneenä sain viettää lapsuuden ja melkein koko nuoruudenkin ilman puhelimia, tabletteja yms digilaitteita.
Elämä oli rauhallista ja hidasta. Oli oikeastaan aika mukavaa mennä asioimaan pankkiin ja hoitaa muutkin asiat virastoissa. Oli mukavaa kun ystäville soiteltiin pitkiäkin puheluita ja kutsuttiin kylään kahville. Toki voisi edelleenkin näin tehdä, mutta ihmiset ovat liian kiireellisiä tässä hullussa maailmassa. Itsekin olen. Haluaisin jättää kaiken digin pois, mutta en pysty. Työni vaatii olla aina tavoitettavissa ja kaikki info sieltä, lasten koulusta ja harrastuksista tulee puhelimeen/nettiin.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ketju. Valitetaan digitalisaatiosta samalla kun vietetään lauantai-illan parasta aikaa roikkumalla nettikeskustelupalstalla.

Vierailija
42/47 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma ketju. Valitetaan digitalisaatiosta samalla kun vietetään lauantai-illan parasta aikaa roikkumalla nettikeskustelupalstalla.

Pitäiskö sensijaan kirjoittaa sanomalehden mielipidepalstalle ja odottaa viikko että se julkaistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sen verran, että en päässyt "teit' isåin astumaan"; "koulutuskielto". Tuumin, et noitten koneittein kanssa pitäs päästä sähläämään :) Valitsin sitten IT-alan. Kaikki sanoi: "Se on tulevaisuuden ala.". Myös mun ex. Oudosti sitten .... 2 vuoden päästä hänenkin mielipide muuttui: "Noita tietokoneita ei tarvitsisi olla olemassakaan" tjsp. 

Olin, ja olen edelleenkin sitä mieltä, että ei sellasta datan määrää pystyttäisi enää "käsin" hoitamaan, mitä nykyään on. 

Nämä somet sun muut, on taas kokonaan asia erikseen. Vaikka olen huono lukemaan toista ihmistä, ilmeitä, niin mielummin sitä kuin jotain tintter-hössötystä.

Vierailija
44/47 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä iloksi muuttuu.

Vierailija
45/47 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan näkee niitä jotka menee sähköpotkulaudalla hirveetä vauhtia ja selaa samalla puhelinta :) ihan ku ei voisi edes sitä aikaa olla ilman. Itse en ota koskaan edes kävelylenkille mukaan, paitsi jos kuuntelen musiikkia Spotifystä ja silloinkin se stressaa jos välillä pitää vaihtaa esim kappaletta kesken lenkin.

Vierailija
46/47 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset