Marie Kondon KonMari -metodi ajoi minut maksimalistiksi
Marie Kondon KonMari tekniikan tarkoitus on että järjestelet ja lajittelet tavarat paikoilleen asunnosasi ja pidät vain esineet jotka tuovat sinulle iloa ja joista todella nautit. Ennen KonMaria olin minimalisti enkä omistanut kuin puhelimen, astiat yhdelle hengelle, laukullisen vaatteita, parin kenkiä, hammasharjan, huovan ja futon patjan jolla nukkua. Mutta kun luin Marie Kondon kirjan, eksyin minimalismintieltä ja aloin hamstraamaan ja hankkimaan kotiini useita erilaisia esineitä joista ensimmäiset hankintani olivat paksumpi patja, talvitakki, ladattava rikkaimuri, kannettava tietokone ja taulutelevision. Myöhemmin hankin mös pöydän, tuolit, kirjoja, lautapelejä, ja kolusin astioita kirpputoreilta jotta voisin kutsua ystäviä viettämään aikaa luokseni. Nyt tuosta kulutus vimmasta seurasi morkkis ja kaduttaa että olen hankkinut tavaraa joita periaatteessa ei tarvitse jatkuvasti, mutta jotka tuottaa kuitenkin tuottavat minulle iloa ja nautintoa.
Kommentit (4)
Sittenhän sinulla on kaikki hyvin.
Ps. Tunnistamme sinut kyllä siksi häröksi, joka kritisoi konmaritusta joka ketjussa. Palstan uusi konmarihullu.
Oletteko tutustuneet Marie Kondon omaan verkkokauppaan? Hän myy kuluttajille uusia tavaroita konmaritus-innossa hävitettyjen tilalle... Hän on hyvä bisnesnainen, pakko myöntää!
Niin, ei se Marie Kondo itsekään enää konmarita. Että ihan vaan relax, oot normaali.
Miten sulla nyt menee? Oletko hamstrannut lisää vai luopunut niistä ja alkanut minimalistiksi?