Aiotkot ehdä töitä koko ikäsi huonolla palkalla
Eikä säästöön jää mitään. Minä en aio ja siksi otinkin loparit töistä 47 vuotiaana. Parempi se on vaan olla työtön
Kommentit (33)
Suomessa saa yleistä asumistukea ilman leikkauksia ja ainakin -40% perusosalla perustoimeentulotukea, vaikka kieltäyisi kaikista toimenpiteistä ja töistä eläkeikään asti.
En aio, enkä ole koskaan moiseen ryhtynytkään. Kävin kouluni kunnolla ja lukion jälkeen opiskelemaan IT-alalle ja nyt sitten nautinkin kunnon palkasta. Yllättävän helppoa.
Vaihdoin viime Toukokuussa alaa ja ammattia.
Vuosiansio tippui n. 13 000€ ja ainoa asia mikä vähän harmittaa, on eläkekertymän pieneneminen.
Toisaalta, mikä mahtaa olla eläke 21 vuoden päästä, mikä on tämän hetkinen oletus eläkeiästä (68v).
muuten en ole katunut tippaakaan, että tulot pieneni.
Pidän työstäni ja palkkakin on ok. Jonkin verran voin vaikuttaa palkkaan itsekin valitsemalla sopivia vuoroja.
Ei tulisi pieneen mieleenkään. Siksi olen kouluttautunut alalle, jossa on hyvät palkat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ahnehtia liikaa sen palkan perässä, sit ku joutuu hoivakotiin, niin pitää vaan maksaa sinne enemmän, jos hyvä eläke
Siinä vaan eläkkeelle jäämisen ja hoitokodin välissä on hyvinkin 10-20 vuotta välissä eli 120-240 kuukautta joita minä en ainakaan halua kituuttaa.
Minä sain juuri hyvän palkankorotuksen :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ahnehtia liikaa sen palkan perässä, sit ku joutuu hoivakotiin, niin pitää vaan maksaa sinne enemmän, jos hyvä eläke
Enpä ole suunnitellut hoivakotiin meneväni. Jos en kotona enää pärjää, hoidan tavalla tai toisella asiat niin, että lähden sinne toisessa todellisuudessa sijaitsevaan kotiin laitoshoidon sijaan.
Mut uudelleenkouluttautuminen vei vielä pienemmille palkoille, joten teen ekassa ammatissa 7-8 kk vuodesta, se riittää. Anssareilla eläke kertyy kuten töissä ollessa, ja veroprogression vuoksi hyvin vähän menettää siihen verrattuna, mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain juuri hyvän palkankorotuksen :)
Onnea!
Niin ne vaalitko on tulossa?😁 .toimistolla heilutaan 😁
Töissä. Joo. Ennemmin kuin elättinä.
Kyllä mä nyt vaan aion. Muutama vuosi eläkkeeseen.