Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotkot ehdä töitä koko ikäsi huonolla palkalla

Vartija
03.02.2023 |

Eikä säästöön jää mitään. Minä en aio ja siksi otinkin loparit töistä 47 vuotiaana. Parempi se on vaan olla työtön

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nyt vaan aion. Muutama vuosi eläkkeeseen.

Vierailija
22/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa yleistä asumistukea ilman leikkauksia ja ainakin -40% perusosalla perustoimeentulotukea, vaikka kieltäyisi kaikista toimenpiteistä ja töistä eläkeikään asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio, enkä ole koskaan moiseen ryhtynytkään. Kävin kouluni kunnolla ja lukion jälkeen opiskelemaan IT-alalle ja nyt sitten nautinkin kunnon palkasta. Yllättävän helppoa.

Vierailija
24/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin viime Toukokuussa alaa ja ammattia.

Vuosiansio tippui n. 13 000€ ja ainoa asia mikä vähän harmittaa, on eläkekertymän pieneneminen.

Toisaalta, mikä mahtaa olla eläke 21 vuoden päästä, mikä on tämän hetkinen oletus eläkeiästä (68v).

muuten en ole katunut tippaakaan, että tulot pieneni.

Vierailija
25/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni ja palkkakin on ok. Jonkin verran voin vaikuttaa palkkaan itsekin valitsemalla sopivia vuoroja.

Vierailija
26/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenkään. Siksi olen kouluttautunut alalle, jossa on hyvät palkat. 

Vierailija
27/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ahnehtia liikaa sen palkan perässä, sit ku joutuu hoivakotiin, niin pitää vaan maksaa sinne enemmän, jos hyvä eläke

Siinä vaan eläkkeelle jäämisen ja hoitokodin välissä on hyvinkin 10-20 vuotta välissä eli 120-240 kuukautta joita minä en ainakaan halua kituuttaa.

Vierailija
28/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain juuri hyvän palkankorotuksen :)

Vierailija
29/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ahnehtia liikaa sen palkan perässä, sit ku joutuu hoivakotiin, niin pitää vaan maksaa sinne enemmän, jos hyvä eläke

Enpä ole suunnitellut hoivakotiin meneväni. Jos en kotona enää pärjää, hoidan tavalla tai toisella asiat niin, että lähden sinne toisessa todellisuudessa sijaitsevaan kotiin laitoshoidon sijaan. 

Vierailija
30/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut uudelleenkouluttautuminen vei vielä pienemmille palkoille, joten teen ekassa ammatissa 7-8 kk vuodesta, se riittää. Anssareilla eläke kertyy kuten töissä ollessa, ja veroprogression vuoksi hyvin vähän menettää siihen verrattuna, mitä saa.

Vierailija
31/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain juuri hyvän palkankorotuksen :)

Onnea!

Vierailija
32/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vaalitko on tulossa?😁 .toimistolla heilutaan 😁

Vierailija
33/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä. Joo. Ennemmin kuin elättinä.