60-70 luvun kerrostalot nyt elinkaaren lopussa, jos elvytetään henkiin niin tulee valtavat velat osakkaille
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa näistä taloista pitäisi yksinkertaisesti purkaa ja rakentaa uudet tilalle. Valitettavasti 60- ja 70-luvuilla rakennettiin paljon sekundaa, joita edes lähtökohtaisesti tehty kestämään aikaa.
Moni 70-luvun talo päihittää laadussa uuden talon ainakin mitä kerrostaloihin tulee. Ihan raksa-alan ammattilaisilta kuultuna. Yksikin raksa-alalla oleva kertoi kuinka itse ei ostaisi uutta kerrostalokämppää kun nähnyt kaikenlaista. Lisäksi huonejärjestys on 70-luvun kerrostaloissa vertaansa vailla. Kunnon kokoiset huoneet, erillinen keittiö ja kylppärikin ihan ok kokoinen. Ei astuta ulko-ovesta suoraan keittiiöön kuten uusissa.
Mä olen kuullut saman jutun alan ihmiseltä ja jos muistan oikein, niin vuoden 2010 jälkeen rakennettua ei hän ostaisi.
Ja itse rakentelevat näitä paskataloja joita eivät sitten itse ostaisi. Mitä tuo kertoo ja mistä?!
Työkulttuurista. Työmailla on hirveä kiire pysyä aikataluissa ja saada urakat nopeasti valmiiksi. Asiaa ei helpota halpatyövoiman käyttö ja lukuisat aliurakoitsijat ja niiden aliurakoitsijat. Ei siellä työmailla nykyään ole enää paljoa kotimaisia osaavia pitkän kokemuksen omaavia ammattilaisia vaan tekijät on jostain.
Niin, kaikkein tehokkainta on tehdä paskaa. Joku sen joutuu ostamaan kuitenkin.
Kertoo sen, että työkseen rakentavat rakentaa, mitä tehtäväksi annetaan ja saavat siitä palkkaa. Tuskin kukaan kuitenkaan on muuttamassa niihin. Tai ei ainakaan ostaisi.