Olen rasvannut jalkapohjiani säännöllisesti aamuin illoin muutaman viikon ajan, mutta kovettunut eivät lähde
Mitä vielä pitäisi tehdä?
Monissa netistä löytyvissä ohjeissa neuvotaan ettei saa raspata, joten sitä en ole tehnyt
Kommentit (38)
Kannattaa käyttää nimenomaan kovettumiin ja halkeamiin tarkoittea voidetta. Siinä lukee Cracked Heel (lähimarketissakin on) tai sitten todella hyvä on apteekista saatava Calmuril.
Höylääminen ja muut viilaamiset vain ylläpitävät ongelmaa.
Lähtevät rasvaamalla, mutta vie aikaa. Minä rasvasin joka ilta vuoden ajan, sitten oli pehmeät ja sileät jalkapohjat. Nyt rasvaan pari kertaa viikossa, ovat pysyneet hyvinä, diabeteshoitajakin kehui jalkojeni hyvää ihoa.
Mullakin on kovettunut kun rasvaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole, lopeta valehtelu. Kaikki tietää sun lerpukkas.
Minä olen raspannut viimeiset 30 vuotta.
Talvella vain muutamia kertoja, loppukesästä koko ajan. Ei ole kasva kiihtynyt, sama tahti ollut aina. Tai, jos kiihtyisikin, niin entä sitten? Taas raspataan, vain.
Minulla se paristokäyttöinen, jossa pyörii rulla.
Raastinraudalla raastat pizzan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole, lopeta valehtelu. Kaikki tietää sun lerpukkas.
Olet oikeassa. Ei mitään eloa enää. Anteeksi valehteluni.
Osta kuorintasukat (alle kympin esim. Prismassa). Ne tehoavat aika hyvin, vaikutus tulee vasta päivien päästä. Myös vastaavat rasvasukat (alle 5€) ovat mielestäni ihan hyviä, pehmentävät jalat tehokkaasti.
Niin ketä ne kovettumat yleensä haittaa, kaikille niitä tulee aikanaan eli ihan luonnollisia pikku juttuja. Kyllä niitten kanssa pärjää ilman hoitojakin, toki voit maksaakin jollekkin taholle kiskurihintoja niiden poistosta.
Vierailija kirjoitti:
Pitää kokeilla muuta rasvaa. Jos nyt käytössä kaikkein rasvaisin niin kokeile laittaa aqualan l yöksi ja sukat jalkaan...
Kannattaa ostaa niitä pullan pakastepusseja. Laittaa rypsiöljyä jalkoihin illalla. Sitten ne muovipussit ja sukat päällimmäiseksi. Myös karbamidia sisältävä voide on hyvä. Jos Isännän käsivoidetta vielä myydään niin suosittelen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy poistattamassa jalkaterapeutilla
Miten se ne poistaa?
Ei siihen terapeuttia tarvita, ihan tavallinen jalkahoitola riittää. Veitsellä ja raspilla ne poistetaan.
Jalkaterapeutti hoitaa vaikeampia jalkaongelmia.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006379577.html
Minkä takia täällä neuvotaan raspaamaan kun ei nimenomaan saa!
Ja miksi Ap on saanut alapeukkuja?
Eihän tuossa kielletä raspaamasta, vaan varoitellaan liian tiheästä ja voimakkaasta raspaamisesta. Olisit lukenut muutakin kuin otsikon.
Olet alkanut purkaa ongelmaa täysin väärästä päästä... näillä lähtee kovettumat mistä vain, tai ainakin ne unohtuvat nopeasti https://tinyurl.com/y4unk4d3
Mä laitan rasvaa, öljyä (joskus muovipussit) ja sukat
Ei kovetu yhtään
Jalkavoiteessa pitää olla ureaa, että toimii!
Löytyy joka marketista edullisesti.
Eikä tarvitse enää raspata.
Vierailija kirjoitti:
Niin ketä ne kovettumat yleensä haittaa, kaikille niitä tulee aikanaan eli ihan luonnollisia pikku juttuja. Kyllä niitten kanssa pärjää ilman hoitojakin, toki voit maksaakin jollekkin taholle kiskurihintoja niiden poistosta.
Ainakin kantapäissä kun kovettuma on tarpeeksi paksu rupeaa tulemaan halkeamia jotka ulottuvat elävään ihoon asti. Jos päkiöiden kovettumat pääsevät kasvamaan känsän asteelle. Rupeaa sattumaan kävellessä kun paksu patti kuollutta ihoa painaa päkiää.
Itsellä ainakin on tullut känsiä päkiöihin kun turvakenkien pohjalliset oli loppu. Siitä kun vaihtoi uudet pohjalliset niin parissa viikossa hävisi känsätkin