Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohdunvuokraus

18.11.2006 |

Hei! Onko kellään kokemuksia nk.kohdunvuokrauksesta? Olen syntynyt ilman kohtua, mutta minulla on kuitenkin normaalisti toimivat munasarjat. Olen muutenkin kaikin puolin terve nuori nainen vm-80. Jos löytäisimme mieheni vm-77 kanssa " sijaisäidin" , joka kantaisi lastamme ja luovuttaisi syntyneen vauvan adoption kautta meille olisimme ikionnellisia. Lapsen synnyttävä nainen on lain mukaan lapsen huoltaja, joten siksi adoptio. Jos jollakin on pienikin tiedon murunen asiasta olisimme todella kiitollisia jos saisimme kuulla sen. Jos olet kiinnostunut " sijaisäitiydestä" vastaamme ilomielin kaikkiin kysymyksiin! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kieltää kohdunvuokrauksen, kiitos kepulaisten äijäsikojen ja ylipäänsä kansanedustajamiesten (lue: äänestä vain liberaaleja naisia vaaleissa).

Juttelin pari viikkoa sitten Sari Sarkomaan (kok) kanssa, joka lupasi nostaa asian tapetille mahdollisimman pian niin että kohdunvuokraus olisi taas mahdollista Suomessa pian.

Vierailija
2/9 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa siis tässä vaiheessa vielä, ennen kesää, olisi mahdollista toimia. Mahtaakohan mikään klinikka suostua hoitoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunpavauva:

...kieltää kohdunvuokrauksen, kiitos kepulaisten äijäsikojen ja ylipäänsä kansanedustajamiesten (lue: äänestä vain liberaaleja naisia vaaleissa).

...tästä tiedosta! :( Ei sillä että itsellä olisi vuokrakohdulle tarvetta, mutta tosi ahdistavaa ajatella niitä, joilla on...

Vierailija
4/9 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunpavauva:

Juttelin pari viikkoa sitten Sari Sarkomaan (kok) kanssa, joka lupasi nostaa asian tapetille mahdollisimman pian niin että kohdunvuokraus olisi taas mahdollista Suomessa pian.

Hei! Hyvä.että asia ei jäisi uuden hedelmöityshoitolain jalkoihin kokonaan. Olen itsekin kirjoittanut eduskuntaan kirjeen, mutta pikkukirje ei siellä varmaan paljon paina. Silloin ei vaan ollut voimia kerätä adressia yms. Onko sinulla itselläsi henkilökohtaisia syitä toivoa lakiin muutosta?

Vierailija
5/9 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiuhtiainen:

Teoriassa siis tässä vaiheessa vielä, ennen kesää, olisi mahdollista toimia. Mahtaakohan mikään klinikka suostua hoitoihin?

Hei! Me saisimme hoitoa Väestöliitolta,ainakin osittain. Kyllä hoitoja tehdään ennen kuin laki astuu voimaan ja luulen, että keskeneräiset hoidot viedään kuitenkin loppuun. Presidentin allekirjoituksen jälkeen toimeenpano saattaa kuitenkin (toivottavasti )vielä kestää.

Vierailija
6/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei ole henkilökohtaisia syitä toivoa lakiin muutosta, koska minulla on kohtu, mutta olen periaatteellisesti ja poliittisesti kaikenlaisten lapsettomuushoitojen, myös kohdunvuokrauksen (minusta LAINAAMINEN olisi parempi sana, koska Suomessahan asia on perinteisesti hoidettu erittäin eettisesti ilman että koko jutussa on bisneksen makua - niin kuin USA:ssa ja Isossa-Britanniassa) kannalla. Juuri tästä syystä aion äänestää Sari Sarkomaata ensi vaaleissa, vaikka en hänestä välttämättä kaikin puolin pidä. Hän on kuitenkin luvannut hakea lakiin heti muutosta, kun se on mahdollista. Häneen voi myös asian tiimoilta olla varmasti yhteydessä.

Minusta on törkeää, että munasoluja voi luovuttaa, siittiöitä voi luovuttaa, mutta kohtua ei saa lainata. Jos minun lapseni eivät syntyisi keisarinleikkauksella (mikä siis rajoittaa omat synnytykseni 2-3:een), olisi valmis harkitsemaan oman kohtuni lainaamista - tunnen kohduttoman naisen, jolla lainatulle kohdulle olisi paljon käyttöä.

Vierailija
7/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunpavauva:

...ei ole henkilökohtaisia syitä toivoa lakiin muutosta, koska minulla on kohtu, mutta olen periaatteellisesti ja poliittisesti kaikenlaisten lapsettomuushoitojen, myös kohdunvuokrauksen (minusta LAINAAMINEN olisi parempi sana, koska Suomessahan asia on perinteisesti hoidettu erittäin eettisesti ilman että koko jutussa on bisneksen makua - niin kuin USA:ssa ja Isossa-Britanniassa) kannalla. Juuri tästä syystä aion äänestää Sari Sarkomaata ensi vaaleissa, vaikka en hänestä välttämättä kaikin puolin pidä. Hän on kuitenkin luvannut hakea lakiin heti muutosta, kun se on mahdollista. Häneen voi myös asian tiimoilta olla varmasti yhteydessä.

Minusta on törkeää, että munasoluja voi luovuttaa, siittiöitä voi luovuttaa, mutta kohtua ei saa lainata. Jos minun lapseni eivät syntyisi keisarinleikkauksella (mikä siis rajoittaa omat synnytykseni 2-3:een), olisi valmis harkitsemaan oman kohtuni lainaamista - tunnen kohduttoman naisen, jolla lainatulle kohdulle olisi paljon käyttöä.

Kiitos! Toivottavasti lakiin saataisiin muutosta. Kiva,että on noin ystävällisesti ajattelevia ihmisiä. En oikein tiedä missä voisimme asiasta ilmoitella. Tuttavapiiristä ei löydy paljoakaan potentiaalisia " ehdokkaita" . Se tie pois suljettu. Ei viittis laitaa lähikaupan seinällekään ilmoitusta:)

Vierailija
8/9 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onko sinulla äitiä, siskoa, serkkua? Tosin äitisi saattaa olla liian vanha. Suositellaan kai alle neljänkymmenen ikää. Valitettavasti en osaa auttaa. En todellakaan tiedä, miten kohdun lainaaja löytyy, kun - kuten sanottu - kaupankaan seinälle ei voi ilmoitusta laittaa. Ehkä lapsettomuusklinikoilla on tietoa? Yleensä kyllä käsittääkseni Suomessa lainaaja on läheinen henkilö.

Paljon onnea projektillesi!

Vierailija
9/9 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunpavauva:

...onko sinulla äitiä, siskoa, serkkua? Tosin äitisi saattaa olla liian vanha. Suositellaan kai alle neljänkymmenen ikää. Valitettavasti en osaa auttaa. En todellakaan tiedä, miten kohdun lainaaja löytyy, kun - kuten sanottu - kaupankaan seinälle ei voi ilmoitusta laittaa. Ehkä lapsettomuusklinikoilla on tietoa? Yleensä kyllä käsittääkseni Suomessa lainaaja on läheinen henkilö.

Paljon onnea projektillesi!

Minulla ei ole siskoa eikä lähipiiristämme löydy ketään ehdokasta. Lapsettomuus klinikoilla ei ole sen enempää tietoa kuin mitä sinäkin kerroit. Yleensä Suomessa lainaaja on läheinen henkilö-toivottavasti mekin löytäisimme lainaajan läheltä tai kaukaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä