Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSP - erityisherkkä ihminen, miten ilmenee?

Vierailija
02.02.2023 |

Minulla sellainen työkaveri, tosi mukava ja empaattinen ihminen, tekee kaiken työn hyvin ja pyrkii olemaan hyvä mitä tekee, mutta hän vaistoaa pienimmänkin henkisen kiusaamisen jo ennalta ja hän pystyy tunnistamaan huoneesta, jossa on 6 ihmistä, kenen kanssa hän ei jatkossa tule toimeen, siis tuntematta näitä, mistä tämä henkilö saa tällaisen taidon, joka hyvin usein on myös käytännössä pitänyt paikkansa. Lahjakkuus sinänsä!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulkut immeiset näkee ja kuulee jo kaukaa, neon näitä ryhmän kova äänisisii narsisteja.

En minäkää tuollastenkaa tekis yhtää mitää, olenkin tunnistanu itteni mieluummin introvertiksi, ja viihdynkin parhaiten omissa oloissa tietokoneeni äärellä.

Vierailija
2/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rasittavia ihmisiä. Mulla lähipiirissä yksi ja käy hermoille olla sen seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani ovat älyttömän herkkiä kaikille äänille ja jopa näkemilleen asioille. Eivät kestä siis mitään äänihälinää, jopa jotkut sanat aiheuttavat pahoinvointia. Jatkuvasti pitää miettiä mitä heille voi sanoa ja näyttää etteivät "pimahda".

Vierailija
4/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon erityisherkkä, ilmenee lähinnä niin, että vaistoan muiden tunnetilat jo astumalla samaan tilaan. Jos on useampi ihminen, "tiedän" kuka tykkää kenestäkin, ketkä ei tule toimeen keskenään jne. Vaistoan myös hyvikset ja pahikset. Nuo kaikki siis ilman, että kukaan puhuu sanaakaan.

Itse asiassa aika raskasta olla erityisherkkä, muut kun ei yhtään tajua miten voin tehdä johtopäätöksiä niin minimaalisessa ajassa. Tieto lisää tuskaa.

Vierailija
5/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etityisherkät tavallaan asettavat itsensä muiden yläpuolelle ja vaativat erityiskohtelua, monet näistä uniikeista lumihiutaleista onkin hiljaisia narsisteja.

Vierailija
6/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkyys ei ole mikään virallinen diagnoosi.

Vierailija
8/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen, mutta hyvin hiljaa asiasta. Olen huomannut (erityisherkkänä, hahaa!) että asia lähinnä vain häiritsee ja potuttaa muita. Niinpä itken itkut kotona, enkä kovemmassa seurassa sano suoraan jos joku asia käy tunteiden päälle. Suomalaiset ovat järkevää, pragmaattista ja kovin viileää kansaa. Ei täällä pidetä siitä jos on tunteellinen tai herkkä nainen. Niinpä pidän tämän kaiken itselläni. 

Vastapainona herkkyydelle minulla on musta ja omituinen huumorintaju. En ota itseäni kuolemanvakavasti. 

Vierailija
9/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mim0sa kirjoitti:

Olen sellainen, mutta hyvin hiljaa asiasta. Olen huomannut (erityisherkkänä, hahaa!) että asia lähinnä vain häiritsee ja potuttaa muita. Niinpä itken itkut kotona, enkä kovemmassa seurassa sano suoraan jos joku asia käy tunteiden päälle. Suomalaiset ovat järkevää, pragmaattista ja kovin viileää kansaa. Ei täällä pidetä siitä jos on tunteellinen tai herkkä nainen. Niinpä pidän tämän kaiken itselläni. 

Vastapainona herkkyydelle minulla on musta ja omituinen huumorintaju. En ota itseäni kuolemanvakavasti. 

Sama.

Vierailija
10/11 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etityisherkät tavallaan asettavat itsensä muiden yläpuolelle ja vaativat erityiskohtelua, monet näistä uniikeista lumihiutaleista onkin hiljaisia narsisteja.

Ei kun nuo kuvailemasi tyypit on narsisteja. Toki voivat väittää olevansa erirysiherkkiä...

Vierailija
11/11 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kaupungin haastaa oikeuteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi