Vinkkejä aloittelevalle uudelle yrittäjälle
Sain vihdoinkin kolmen vuoden työttömyyden jälkeen itseäni niskasta kiinni ja pistin oman firman pystyyn. Yritys on jo rekisterissä ja juuri viime viikolla tehtiin vuokrasopimus toimistotilasta, johon päästään pian muuttamaan. Olen ostellut jo toimistokalusteet ja tietokoneet sun muut tykötarpeet valmiiksi ja palkkasin hyvän ystäväni sihteeriksi, kun hänkin oli ollut pitkään työttömänä. Nyt olisi kiva kuulla muilta yrittäjiltä vinkkejä, että millaisia juttuja kannattaisi yritystoiminnassa ottaa huomioon yms. :)
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Onko aloitteleville yrittäjille mitään omaa ryhmää tai keskustelupalstaa? Mietin vain, että olisi mukava keskustella näistä aiheista, mutta täällä AV:llä ne ketjut aina kuolevat.
t: ei ap
... kuten tämäkin. :(
En ole työttömänä. Palkkatöissä ja tarkoitus olisi aloittaa aluksi sivutoimisesti töiden ohessa.
Latasin aloittavan yrittäjän oppaan: https://www.broaden.fi/yrittajan-muistilista/ Tässä oli tiivistetysti kaikki olennainen, mitä mieltä? Ja tosiaan jos joku tietää jotain keskustelupaikkaa aloittavalle yrittäjälle niin kiinnostaisi päästä keskustelemaan.
Kehitä ja kouluta itseäsi koko ajan, netissä on paljon tietoa saatavilla ilmaiseksin. Älä jämähdä paikallesi vaan pysy ajassa mukana ja yritä tarjota asiakkaillesi aina jotain mitä kilpailijat eivät pysty tarjoamaan. Verkostoidu muiden alan osaajien kanssa. Panosta asiakaspalvelun laatuun, ilman asiakkaita sinulla ei ole yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Määkin oon ajatellu perustaa antiikkikaupan..se on varmaan hyvä bisniss..N 23v
Voi ollakin, jos on isot tissit.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloitteleville yrittäjille mitään omaa ryhmää tai keskustelupalstaa? Mietin vain, että olisi mukava keskustella näistä aiheista, mutta täällä AV:llä ne ketjut aina kuolevat.
Facesta löytyy ryhmiä.
Opettele sosiaalisen median markkinoinnin perusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facesta löytyy ryhmiä.
Olisiko suosituksia hyvistä ryhmistä? Nimiä yms
Mä perustin yrityksen myös. Aikamoinen homma, mutta nyt ainakin nämä ovat kunnossa https://www.broaden.fi/yrittajan-muistilista/
Eli oon graafikko ja copy ja tein aiemmin kevytyrittäjänä. Palvelu vei niin paljon välistä, että ajattelin, että toiminimi on mulle järkevämpi vaihtoehto. Asiakkaita oli pohjalla sen verran, että pärjään, mutta nyt pitäisi alkaa hankkimaan lisää.
Mulla olis tarkoitus siirtyä jossain vaiheessa sivutoimisesta yrittäjästä päätoimiseksi yrittäjäksi ja hakea siihen starttirahaa. Sitä varten tarvii vissiin aika tarkat liiketoimintasuunnitelmat ja rahoituslaskelmta. Tossa muistilistassa ei tainnut olla linkkejä mihinkään valmiisiin pohjiin? Mitä pohjia ootte käyttäneet jos olette tehneet valmiisiin pohjiin?
Vierailija kirjoitti:
Mä perustin yrityksen myös. Aikamoinen homma, mutta nyt ainakin nämä ovat kunnossa https://www.broaden.fi/yrittajan-muistilista/
Eli oon graafikko ja copy ja tein aiemmin kevytyrittäjänä. Palvelu vei niin paljon välistä, että ajattelin, että toiminimi on mulle järkevämpi vaihtoehto. Asiakkaita oli pohjalla sen verran, että pärjään, mutta nyt pitäisi alkaa hankkimaan lisää.
Mä kävin lataamassa tämän. Se oli hyödyllinen, kiitos! Kävin samalla tekemässä testin: https://www.broaden.fi/mika-on-yrittajaprofiilisi/
Olen päämäärätietoinen yrittäjä :)
Hei taas! Meillä on nyt yritys pyörinyt koko kesän ja täytyy sanoa, että aikamoista on ollut. Rahaa ei ole vielä alkanut tulemaan, sillä asiakkaita ei ole ollut. Muuten on pitänyt kiirettä kyllä paljonkin kaikkien asioiden hoitamisessa. On kyllä ihan erilaista olla yrittäjä kun saa kerrankin tehdä itselleen. Velkaahan tässä tulee aika tavalla, mutta se on kai normaalia aloittavissa firmoissa ennenkö asiakkaat saadaan hankittua.
ap