Vinkkejä aloittelevalle uudelle yrittäjälle
Sain vihdoinkin kolmen vuoden työttömyyden jälkeen itseäni niskasta kiinni ja pistin oman firman pystyyn. Yritys on jo rekisterissä ja juuri viime viikolla tehtiin vuokrasopimus toimistotilasta, johon päästään pian muuttamaan. Olen ostellut jo toimistokalusteet ja tietokoneet sun muut tykötarpeet valmiiksi ja palkkasin hyvän ystäväni sihteeriksi, kun hänkin oli ollut pitkään työttömänä. Nyt olisi kiva kuulla muilta yrittäjiltä vinkkejä, että millaisia juttuja kannattaisi yritystoiminnassa ottaa huomioon yms. :)
Kommentit (33)
Tää liiketoimintasuunnitelma kuulostaa loistobisnekseltä. Taidan kopioida ja perustaa ite samalla pohjalla firman.
Jos rahat on vähissä, palkat pitää maksaa ensin
En oo yrittäjä, mutta olen kuullut yrittäjältä
Paska provo. Millä sen sihteerin palkan maksat? Yrittäjä pärjä aina jotenkin tuli rahaa tai ei.
Jotain bisneshommia kannattaa tehdä, niistä tulee rahaa.
Kysy vaikka noilta inglesin jetset-yrittäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska provo. Millä sen sihteerin palkan maksat? Yrittäjä pärjä aina jotenkin tuli rahaa tai ei.
Palkka maksetaan tuosta lainaksi saadusta rahasta alkuun ja sen jälkeen yrityksen tuotoista.
Ap
Hmm. 30000 eikä tuo mennyt jo niihin vuokriin, kalusteisiin ja koneisiin?
Jes! Tosi paljon onnea! Kuulostaa tosi hyvältä. Minullakin on oma toimisto ja saan palkkaa siitä.
IHAN VAAN TIEDOKSI EPÄILIJÖILLE!!1
Vierailija kirjoitti:
Jes! Tosi paljon onnea! Kuulostaa tosi hyvältä. Minullakin on oma toimisto ja saan palkkaa siitä.
IHAN VAAN TIEDOKSI EPÄILIJÖILLE!!1
Niin sinun toimistossasi ilmeisesti tehdään muutakin kun sisustetaan?
Vuokratkaa itseänne kaikkiin palveluksiin.
Eikös sijoittaminen ole hyvää yritystoimintaa? Ja kaikenlaiset tapahtumat, joissa verkostoituu, niissä pitää käydä.
Olisit edes perustanut kivan pienen kulmakuppilan tai maalaisromanttisen sisustuskaupan
Määkin oon ajatellu perustaa antiikkikaupan..se on varmaan hyvä bisniss..N 23v
Sano kaikille soittelijoille, EI KIITOS, jotka lupaavat lisätä yrityksesi näkyvyyttä ja myyntiä, kun laitat yrityksesi tiedot nettijakeluun. Itse tyhmänä sorruin Directaan ja moneen muuhun! Satoja euroja meni näille!
Älä
Ole ystävällinen ja ammattitaitoinen asiakaspalvelija. Älä asiakkaiden kynnysmatto!
Onneksi olkoon! Saako kysyä minkä alan yrityksen perustit?
Itse olen perustamassa yritystä nyt alkuun sivutoimisesti ja olisi kiva kuulla muiden jo yrityksen perustaneiden kokemuksia perustamisprosessista. On niin paljon asioita, joita tulisi ottaa huomioon.
Kyselet yritystoiminnan perusasioista neuvoja, mutta olet saanut muka jo lainaakin?
(vinkki: sitä lainaa ei saa ilman toimivaa liiketoimintasuunnitelmaa, eli siinä vaiheessa ihminen kyllä tietääkin vähän jotain jo yrittämisestä)
Jos tämä olisi totta, niin vinkkinä, yritystoimintaa ei kannattaisi aloittaa ennen kuin on hakenut starttirahaa tai edes selvittänyt sen saamisen mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Saako kysyä minkä alan yrityksen perustit?
Itse olen perustamassa yritystä nyt alkuun sivutoimisesti ja olisi kiva kuulla muiden jo yrityksen perustaneiden kokemuksia perustamisprosessista. On niin paljon asioita, joita tulisi ottaa huomioon.
Ensin pitäisi kysyä oletko työttömänä? Koska siinä tapauksessa pitää edetä vähän varovaisemmin.
Älä yritä liikaa. Suomessa on yrittäjiä enemmän kuin muissa pohjoismaissa.
Ei hinnalla millä hyvänsä. Jos et kahdessa vuodessa pääse tavalliseen tulotasoon, maksaen myös eläke ym maksut normaalin tason mukaan, kannattaa lopettaa.
Hyvä olisi tietää mitä alkaa tekemään yrityksessä. Pelkällä tietokoneella ja kalusteilla ei ainakaan paljon remonttihommia tehdä vaikka olisi kolmekin sihteeriä.