Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus pahentunut

Vierailija
01.02.2023 |

En jaksa muuta kuin maata sängyssä. Pyykkihuolto tekemättä, astiat likaisina ja lenkillä käymättä. Miten tästä noustaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä kerrallaan. Mittauta rauta-arvot. Ferritiinin puute aiheuttaa muun ohella tuollaista. Voi olla muukin syy. Mutta jos on rautapuutos, pitää elimistöön saada lisää rautaa jäämään.

Kirkasvalolampun katsominen aamuisin on myös auttanut monia. Liikunta ja ihmisten tapaaminen myös tärkeää toipuessa.

Vierailija
2/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita lenkistä. Se auttaa jaksamaan muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne astiat mutta unohda muut nyt hetkeksi. Tee huomenna jotain kivaa, mene shoppailemaan, syömään tai kylpylään, mistä tykkäät. Ota viikonloppu rennosti, juttele jonkun kanssa. 

Vierailija
4/11 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa se että kirjoitan paperille esim. kolme asiaa jotka haluan saada hoidetuksi ja yritän visualisoida miltä tuntuu kun ne on tehty. Jos olen ollut peseytymättä kunnolla pitkään aikaan, kuvittelen miten mukavalta tuntuu olla taas puhdas, laittaa hyvältä tuoksuvaa vartalovoidetta jne. Kuvittelen miten seesteiseltä koti näyttää sitten kun se on siivottu. Moni terve ihminen pitäisi listojani varmaan huvittavina, mutta teen tehtävälistoja tyyliin vie roskat, pese hiukset, vaihda lakanat, juo vettä 8 lasillista. Kun saan jotain tehtyä ja pystyn vetämään asian yli viivan, se antaa pienen onnistumisen tunteen ja parantaa oloa.

Vierailija
5/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa itselleen kauniita sanoja vaikkei niitä aluksi edes uskoisi. Aamulla herätessä on paras hetki kehua itseään, kun on vähän vielä muissa maailmoissa. Voit sanoa vaikka "olet ihana, olet mahtava" tms. Olen oppinut olemaan armollinen itselleni, pelkkä selviytyminen päivästä on hyvä saavutus. Olen hyväksynyt, että ADD-aivoillani ei ole helppoa olla tässä maailmassa. Pyrin olemaan toiveikas tulevaisuudesta ja tsemppaan itseäni olemaan innostunut jatkuvasti.

Spirituaalisuudesta on myös ollut apua, yritän rakastaa kaikkia ihmisiä ja ymmärrän, ettei oikein millään ole elämän lopussa väliä. Tärkeintä on olla hyvä ihminen ja kerätä positiivista karmaa. Pyrin siispä tekemään hyviä tekoja ja auttamaan ihmisiä sen verran kun pystyn, siksi kirjoitin tämän viestinkin : )  Kaikkea hyvää teille arvokkaat ihmiset! <3

Vierailija
6/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vahvoja vitamiineja + kävelyä, sillä alkuun.

Vierailija
7/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxin-lääke auttoi minulla pahimman yli. Vähensi sosiaalista ahdistusta, ja sain hieman rohkeutta kohdata pelkoja ja jutella ihmisille.

Vierailija
8/11 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/11 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku pieni asia kerrallaan, mutta älä tee liikaa

muuten voi alkaa ahdistaa. Nouse vaikka tiettyyn aikaan sängystä ja ajattele, että sainpas tämän

tehtyä tänään. Pese yksi lautanen, mutta älä pese

kaikkia, muuten alkaa liikaa ahdistamaan ja onnittele itseäsi vaikka ääneen, että sainpas päivän tavoitteen tehtyä. Näin se on monella muullakin: kurjat ja rasittavat arkiset asiat täytyy tehdä pieninä paloina muuten ne jäävät helposti tekemättä, kun alkaa liikaa ajattelemaan ja ne muuttuvat ahdistavaksi möykyksi ja lopulta alkaa turha itsensä syyttely, kun oli liian isot tavoitteet, joihin ei päässytkään. Muista myös hemmotella ja palkita itseäsi, kun olet tehnyt pienen jutun. Syöt vaikka palan suklaata tai juot kupillisen kahvia. Elämästä pitää myös oppia nauttimaan omilla ehdoilla, se on yksi elämän suurimmista iloista. Sinä olet tärkeä, sinä pystyt!

Vierailija
10/11 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venlafaxin-lääke auttoi minulla pahimman yli. Vähensi sosiaalista ahdistusta, ja sain hieman rohkeutta kohdata pelkoja ja jutella ihmisille.

Tuo pelkojen kohtaaminen on mielestäni tärkeää kasvaakseen ihmisenä. Vaikka ihan pienin askelin hakeutuu jännittäviin tilanteisiin :)

11/11 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit jonkun terapeutin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän