Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko puuroa keittää valmiiksi jääkaappiin ja lämmittää?

18.11.2006 |

Niin, eli voiko puuroa tehdä kerralla aamuksi/illaksi ja laittaa jääkaappii ja sitten lämmittää mikrossa? Ajattelin jos keittäisi sen vähän paksumpana ja sitten lämmitettäessä notkistaisi korvikkeella. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta?

Laiska kun olen ja tähän asti olen käyttänyt kaupan valmiita puuroja (muksu tetroja), mutta ovat niin kalliita että siirryttäessä karkeampiin ruokiin ajattelin vihdoin ruveta keittämään puuron itse, mutta olisi kiva jos voisi kerralla keittää koko päivän tarpeen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja siitä onkin sitten helppo just lämmittää mikrossa aina annos. Itse kylläkin saan kerta-annoksena mikrossa tehdystä puurosta jotenkin koostumukseltaan parempaa, kun taas keittämällä meinaa tulla aikamoista liimaa..hih.. no mutta hyvin menee meidän 7kk vauvalle alas aamuin illoin, makeutan sitten aina vähän jollain pilttisoseella.

Meillä poju yksinkertaisesti kieltäytyi syömästä noita kaupan valmiita puuroja - no, hyvä näinpäin että normaalit edulliset puurot kelpaa!!

Vierailija
2/3 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut 7kk ikäiselle pojalle vasta veteen keitettyä riisipuuroa ja keittänyt kolmeksi päiväksi:) ja sitten tarjoiluvaiheessa notkistanut maidolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten saitkin vastauksia, niin kyllä voi keittää... Itse varmaan kyllä jättäisin puuron tavallista löysemmäksi, menee kuitenkin aika paksuksi, kun jäähtyy, tarvitsee silti notkistaa.

Meillä puurot aloitettiin suoraan Nalle -hiutalepuuroilla, jotka on mikrossa valmiita kolmessa minuutissa. Ne on sopivan pehmeitä ja menee meillä ainakin hyvin (alkuun voit vaikka murustaa hiutaleita kämmenessäsi, jos haluat). Saman ajan saa helposti kulumaan siihen, että lämmittelee aiemmin keitetyn puuron. Nää Nalle -hiutaleet maksaa n. euron paketti ja puuroa riittää useiden viikkojen ajan, on siis tosiaan edullista verrattuna kaupan tetroihin. Meilläkään kaupan tetrapuurot ei onneksi maistu... Meillä puuroon lisätään ennen mikroon laittamista jotain tuoretta " muussattua" tai raastettua hedelmää tai valmiiseen puuroon hedelmäsosetta.

-Terppari ja poika 8kk ja risat