Soitin hätänumeroon - Sain odottaa yli VIISI minuuttia.
Ihan kauhee tunne, kun ekaa kertaa jouduin sinne soittamaan ja tuntui siltä, ettei kukaan vastaa! On tämäkin ihme meininkiä. Ihan turha kuvitella saavansa apua ajoissa.
Kommentit (30)
Tästä tulikin mieleeni, että muistaahan kaikki, että poliisille on myös oma hätänumero 10022
siihen vastaavat samat hätäkeskuspäivystäjät kuin nroon 112.
Uusia koulutetaan, mutta se vie aikansa, toinen ongelma on se, että kaikki haluaisivat pk-seudulle töihin, ketään ei kiinnosta jäädä töihin Kuopioon tai Kouvolaan jne.
Toivottavasti tilanne tulee paremmaksi, sillä mielestäni hätäpuhelu on sellainen asia, jossa ei siedä jonoon jäädä.
Esimerkiksi tulipalo; n. 5 minuutissa tulipalo etenee (suotuisissa olosuhteissa) täyden palon vaiheeseen ja sen jälkeen ei ole enää mitään pelastettavissa. Kuka haluaa käyttää sen 5 min. jonottamiseen!?
" Hätäkeskus on ruuhkautunut, ole hyvä ja odota sulkematta puhelinta" . Olen itsekin kuunnellut kyseistä nauhaa n. 5-6 minuuttia toimiessani järjestyksenvalvojana. Todella laiha 15v tyttö joi kirkkaalla viinalla itsensä tajuttomaksi, oksensi päälleen, ei reagoinut. Ensin jonotin hätäkeskukseen ja sen jälkeen ambulanssin tulo kesti 45 min. Vaikka kyseessä ei ollut mikään valtava hätä, niin kyllä tuntui pahalle, saati jos kyseessä olisi ollut kiireellinen tapaus, vaikka puukotus tai sydänkohtaus - siinä tapauksessa asiakas olisi luultavasti menehtynyt.
Tytön kaverit tulivat myöhemmin samana iltana kertomaan minulle, että tytöllä oli paha alkoholimyrkytys ja tila vaati ehdottomasti sairaalahoitoa. Tuntui hyvälle tietää, että ambulanssin soittaminen oli oikea päätös; järjestyksenvalvojien päällikkö olisi vienyt tytön sosiaalitiloihin lepäämään ja osa paikallaolijoista oli juoppoputkan kannalla.
Toivon, että jos joskus vielä soitan hätäpuhelun, siihen vastataan heti.
kannattaa antaa tosiaan suoraan hätäkeskukseen. Kaikki puhelut menevät nauhalle ja kaikki toiminta voidaan tutkia jälkikäteen. Ei asiat parane koskaan jos niitä purnataan vain tälläisillä palstoilla.
toivon, että epäselvät tapaukset tutkitaan. Toivon myös palautetta onnistumisista ja olen saanutkin sitä (tosin liian harvoin).
palautetta antamalla tätä viestiä varmaan saisi eteenpäin.
Ei ole päivystäjän syy, mutta eiköhän siellä pystytä tekemään johtopäätöksiä pelkästään vastausaikojen perusteella, että henkilökuntaa on liian vähän.
kelpaa olla ja on ihmisarvoinen, ei riitä ketään luusereita tollasiin alempiin ammatteihin.
mitään esim. lasten kanssa, sillä jokainen sekuntikin siinä tilanteessa olisi liikaa odotusta...
Mitä tapahtui, onko kaikki nyt hyvin?
Mä olen niin raivona! En tiedä olisiko se auttanut, vaikka apu olisi tullut sen reilun viisi minuuttia aiemmin, mutta mun fiilistä olis kyllä helpottanut, jos siellä olisi vastattu nopeammin. Nyt vaan mietin, että olisiko auttanut, jos olisi vastattu aiemmin.
ap
Siis löysitkö mummon kuoleena vai oliko vielä hengissä? MIten tiesit mennä naapuriin?
www. youtube. com/watch?v=f2JT6Rw1_rY
Oli lähes tiedoton, kun ambulanssi tuli. Tänään kuulin oven läpi, kun tädin poika jutteli rapussa toisen naapurin kanssa ja kertoi että se hiivatti oli kuollut matkalla sairaalaa.
ap
että hätäkeskuksiin TARVITAAN kipeästi lisää työntekijöitä! Puhelin soi taukoamatta ja ihmiset joutuvat jonottamaan. Ei se ole hätäkeskuspäivystäjien syytä, he ovat ammattitaitoisia ja tekevät parhaansa pienillä resursseilla. Ei käy kateeksi, parhaansa yrittää ja saa vain pas..aa niskaan!
Kai sen nyt ääliökin tajuaa, ettei kyse ollut siitä!
ap
Herää pahvi! Jos viisi minuuttia tappoi sen mummon, niin olisi se varmasti kuollut muutenkin.
13: jos on oikea hätä niin se 5min on tosiaan liikaa.
Tapaus tutkitaan. Vain niin systeemi kehittyy.