Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän abit lukevat ylppäreihin?

Vierailija
01.02.2023 |

Meillä tehtiin aikataulu, että herätys viimeistään seitsemältä ja ylppäreihin opiskelua 8-12 ja sitten 13-16. Lauantaina vapaapäivä. Sunnuntaina lukua 10-13.

Miten teillä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niihin tarttis lukee?

Vierailija
2/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lukenu jo 2.5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua, kun abi ei asu kotona eikä edes samalla paikkakunnalla. Aikoi kuitenkin nyt opiskella kunnolla lukulomalla (jolloin hän käy kyllä koulussakin vielä yhden kurssin verran, kun käy lukiota 4 vuoteen). Aloittaa siis kirjoitukset vasta nyt.

Vierailija
4/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin? :D Eli mamma teki melkein aikuiselle lapselleen aikataulun?

Vierailija
5/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuon ikäisiä lapsia, mutta kun itse luin ylioppilaaksi niin enimmäkseen juopottelin ja otin rennosti "lukuloman".

Ihan kohtuupaperitkin tuli, laudatur jäi parista pisteestä saamatta muuten ihan ok.

Jos ei ole asioita kirjoituksiin mennessä elämässään oppinut, ei se viimehetken pänttääminen asiaa muuta mihinkään.

Vierailija
6/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut yhtään. Muistan, että selailin viikkoa ennen reaalia biologiaa ja maantietoa vähän. C:n paperit tuli. Kielet meni lukematta niin, että Ruotsista M, Englannista L ja Saksasta E. Matematiikan jätin pois. Äidinkielestä taisi olla E. Siihenkään ei tarvinnut mitään kuukausien raivo-opiskelua.

Vierailija
7/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ihan hyvät paperit sillä, että luin ylppäreihin kuukautta ennen joku 4h 3-4 päivänä viikossa. Kolmeen eri yliopistoon olen päässyt opiskelemaan eri aloja, että eipä ole jäänyt ylppäreistä mikään kiinni pääsykoeuudistuksen jälkeenkään. Lasta ei pidä paineistaa kotona liikaa.

Vierailija
8/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oikeasti tietoa nykytilanteesta.

Esikoiseni kirjoitti 2021 jolloin piti kirjoittaa vain neljä ainetta.

Ekaksi kirjoitti enkun ja historian. Enkku on hänelle helppo koska kävi koulunsa englanniksi eli siihen ei tarvinnut lukea niin paljon.

Historiaa pänttäsi sen syksyn kirjoituksia edeltävän heinä- ja elokuun.

Keväällä kirjoitti äikän ja matikan. Luki sitten jo pitkään syksyllä.

E:n paperit, L matikasta ja historiasta.

Vierailija
9/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä kirjoitin niin PlayStation 2 tuli juuri ulos Suomessa. Pelasin koko lukuloman pleikkaria ja pääsin silti ylioppilaaksi. Lapsesi todennäköisesti stressaa tuolla lukemisella niin paljon, että menee kokeessa sitten ihan lukkoon eikä muista mitään.

Vierailija
10/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus, joka kirjoittaa tänä keväänä ei ainakaan näennäisesti stressaa ja lukee/harjoittelee matikkaa &fysiikkaa aivan liian vähän. Ei kai auta kuin antaa tehdä omat virheensä

Pari vuotta sitten kirjoittanut esikoinen taas luki aivan liikaa ja stressasi älyttömästi. Sai kyllä hyvät paperit ja pääsi opiskelemaan minne halusi mutta silti abivuoden otti liian tosissaan.

Vierailija
11/15 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin mielestäni reippaasti ja kirjotin sellaiset paperit kuten aiemmat numerot että mitään yllättävää ei tapahtunut. Lapsi luki laiskasti mutta ei aikuista voi valvoa.

Vierailija
12/15 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykynuori osaa lukea. Jos joku poikkeusyksilö sattuisi osatakin, hän ei halua.

Vierailija
13/15 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 3 t/arkipäivä on nyt lukenut. Saa nähdä mihin riittää.

Vierailija
14/15 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Ei lue abi riittävästi, enää kolme ainetta jäljellä (ekat kaksi M ja E) mutta nyt tarttis lukea/harjoitella/laskea/kirjoittaa. Mutta kun ei oo motia, laskee ehkä 2h/pvä ja muun ajan pelaa. Argh!

Esikoisen kanssa pari vuotta sitten oli vastakkainen ongelma; stressasi ja luki koko lukion ajan ihan hullun lailla ja ihan liikaa. Kirjoitti hyvät paperit ja pääsi opiskelemaan mitä halusi mutta kuopus sanoo ettei tosiaankaan halua lukea/viitsi lukea 8h/pv. Opiskelisi edes 4h

Vierailija
15/15 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuon ikäisiä lapsia, mutta kun itse luin ylioppilaaksi niin enimmäkseen juopottelin ja otin rennosti "lukuloman".

Ihan kohtuupaperitkin tuli, laudatur jäi parista pisteestä saamatta muuten ihan ok.

Jos ei ole asioita kirjoituksiin mennessä elämässään oppinut, ei se viimehetken pänttääminen asiaa muuta mihinkään.

Mulla sama paitsi että vedin yhden ällän ja papereilla on tehty kaksi sisäänpääsyä yliopistoon. Luin edellisenä iltana ja kirjoitin seitsemän ainetta vuonna 2017.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi