Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaaliarvot sokerirasituksessa?

18.11.2006 |

MItä arvoja teillä on ollut sokerirasitustestissä. Mulla oli 3,8 - 1h: 4,2 ja 2h 4,0. Ovat kuulemma käsittämättömän alhaiset. Mitkä olisi ns. normaalit?

Kommentit (3)

1/3 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituksen raja-arvot ovat: 5,1 - 10,0 - 8,6 eli kaikki alle näiden ovat normaaleja. Etelä-Pohjanmaalla on käytössä paastoarvo 4,8 jonkin diabetes-tutkimuksen vuoksi.

Täytyy kyllä myöntää, että arvosi ovat alhaiset, mulla on 2h arvo ollut alimmillaankin 5.4, mutta mulla olikin kokeen aikana karsea nälkä :)

Vierailija
2/3 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli arvot 4,3 - 4,4 - 4,2 mutta neuvolasta sanottiin vaan että ne on ihan hyvät. Ei siellä kummasteltu mitään että olis liian alhaiset? Sormenpäästä mitattu glukoosi oli ennen glukoosiliuoksen nauttimista 5.2 (p.o. <7) ja siitä sanottiin että olis voinu olla pienempi jos on kerran ollut 12 h paastolla.. Mutta " liian alhaisista" arvoista ei mitään kommentoitu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne keillä on ollut alhaiset arvot, miten pärjäätte sokerienne kanssa raskausaikana? mua huimaa heti tunti syömisen jälkeen ja aamulla suunnilleen konttaan keittiöön, kun on ihan outo olo. Sokerirasitustestissä lintsasin pari tuntia, söin illalla hirmu kasan 11h ennen testiä, koska pelkäsin etten pysty edes ajamaan siihen kokeeseen muuten. Välillä kädetkin vapisee jos sokerit menee liian alas ja alkaa yökätä. Kun sitten saa jotain sokerista, tulee sokerihumala. Myös kuopuksellani oli jo laitoksella alhaiset sokerit ja hänelläkin silmä oikein luppaa kun syö jotain makeaa, eikä kestä yhtään ruuan odottelua.