Mitä ihmettä teen??
Esikko nyt 10kk.. ja hampaita pukkaa kovasti, 2 alhaalla ja ei yhtääm ylhäällä..
Tämä ainainen kiukuttelu on väsyttävää ja yöt valvotaan melkein kokonaan välillä.. alkaa itselläkin painaa silmää aika kovasti:)
kun supot ei auta eikä tunnu mikään muukaan auttavan nuihin hampisiin..
Olisko jollain joku kotikonsti mikä vois auttaa????
ikenet alkanu pullottaan jo joka paikasta ja näyttää siltä että tulee sitte kaikki kerralla..
kiitos jos joku osais auttaa:)
Kommentit (13)
Jollain oli tällä palstalla hyvä kikka hampaiden tuloon ja kutinaan.
Kylmä porkkana laitetaan sellaiseen tuttinauhaan.Porkkanaan koverretaan varteen ura niin se pysyy hyvin paikallaan ja tuttinauhan saa vaatteeseen kiinni,joten se tipahda lattialle kokoaikaa.Siskoni kokeili ja tämä toimi.
Täytyy kokeilla tuota mikstuuraa..
Tuo porkkana vähän epilyttää ku poika on kova pureen syö näkkäriä ja silleen ettei tukehdu vain siihen porkkanaan... täytyy kuiten kokeilla josko nuo yhdessä olis hyvin toimiva vaihtoehto...
Siihen voi lapsi tukehtua!!! Jäähdytettävät purulelut, kuivattu jälkiuunileipä ja kipulääke kannattaa kokeilla. Ja tietysti jos ihan mahdottomasti vauva huutaa voi olla tarpeen tarkistaa, että ei ole jotain muuta vaivaa esimerkiksi korvatulehdusta...
Kyllä tää on kanssa.sano sitä tai tätä,niin ikinä ei ole oikein.Voi herranjumala sentäs..vai ei raakaa porkkanaa..kyllähän tuo nyt lapsi saattaa tuokehtua maailmassa vaikka villalapasesta irtoavaan nukkaan,niitä ei siis kannata käyttää.Ääh..
Yksi juttu olisi vaikka valvotusti katsoa ettei saa porkkanasta irti mitään mutta jos kerran homma on oikein kokeiltu toimivaksi ja lapsesta vielä mukavaksi puuhaksi niin silti joku jaksaa paapoa..ääh vielä kerran ääh..
Hei! Meillä ei esikoisella hammasvaivoihin mitkään mikstuurat ja supot tehonneet ja lisäksi sai niistä allergiaoireita, jotka vain pahensivat tilannetta..
Sitten kuulimme näillä palstoilla Frantsilan kamomillauutteesta ja testasimme. Kappas vaan! Eipä sen koommin yöunia ja muutenkaan hammasvaivat haitanneet. Ja samainen lääke on meillä sitten moneen muuhun vaivaan - niin lapsen kuin aikuisen - tehonnut. Se tainnuttaa erinäiset kivut siellä sun täällä.. kasvukivut, masuvaivat, päänsäryt..jopa meikäläisen kamalat kuukautiskivut! Lisäksi se rauhoittaa mieltä, auttaa flunssaan ja jopa meidän isukin uniongelmat on tainnuttanut!
- Tiina -
Sitä kamomillauutetta saa luontaistuoteliikkeistä ja joistakin apteekeistakin. Meillä tosiaan käytössä suomalaisen valmistajan Frantsilan tuote http://www.frantsila.com/index2.htm.
- Tiina -
Täytyy heti huomenna käydä luontaistuote kaupassa.. Onko paketissa ohjeet?? annetaanko suuhun lusikalla/ruiskulla?? vai onko se joku muu juttu???ja kuinka paljon?? kiitos jos viitsit vastata:)
Tuota porkkana juttua en ole kokeillut, mutta me&maman sivuilla on myytävänä viulajuurta (maksaa 9,90) ja on ainakin meillä tepsinyt.
Se et meidän neidillä on vasta pikkuisen turvonneet ikenet ja ei yhtään hammasta puhjennut, joten liekkö sillä merkitystä??
Kokeile, suosittelen!!
Ihania ohjeita täällä. Täytyy itekin kokeilla jos kuopuksen hampaat on yhtä hankalia kuin esikoisen.
Meillä oli todella levottomat yöt kun hampaat tuli. En keksinyt mitään keinoa siihen kunnes vahingossa kun tiskasin tutit. Ainahan menee vedet sisään tuttiin ja päätinpä pakastaa tutin sen jälkeen.
ELi täytin tutit vedellä ja pakkaseen. Niin hurjalta kun kuulostaa niin miellä oli yöllä kylmälaukku sängyn vieressä josta otettiin uusi kylmä tutti kun edellinen oli sulannut ja esikoisemme heräsi kutinaan.
Meillä tämä toimi hyvin koska meillä oli muutenkin aikamoinen tuttiralli.
Taalla toinen kamomillaan uskova! Meilla on tehonnut tosi hyvin. Itse asun Britanniassa ja taalla sita saa homeopaattisina rakeina apteekista ja homeopaatilta - luulenpa etta Suomessa myos homeopaatti antaisi. Toinen apu on loytynyt meripihkakaulakorusta - sita joku aika sitten taalla toisessa keskustelussa jo mainostin! :) Meripihkaa on perinteisesti kaytetty lieventamaan kipua, ja meilla ainakin auttoi hurjasti, poika rauhottui pian korun kaulaan laiton jalkeen vaikka hampaita pukkasi kaksi viikon sisalla. Ostimme sen greenbaby.co.uk sivuilta; loytyy kun klikkaa ' bathtime and health' kohtaa vasemmasta laidasta, ja sitten siita avautuvaa ' accessories' kohtaa ja vahan rullaa alaspain niin loytyy ' amber necklace' . En ole taysin varma, mutta uskon etta toimittavat Suomeenkin. Kokeilkaa!
Lumsku ja hampipoika kohta 7kk
Pitipa viela lisata etta meille laakari suositteli tuota raa' an porkkanan pureskelua, ja sekin on nayttanyt auttavan kutinaan. Suositteli nimenomaan kokonaisen porkkanan antamista etta on pienempi tukehtumisvaara. Mutta tosiaan, jos ja KUN lasta valvoo porkkanan kanssa niin eikohan se ihan turvallista ole!
Heipparallaa! Kyselit kamomillauutteen ohjeita. Tuolta Frantsilan sivuilta jostain päin taisi ohjeet löytyä ja yleensä tuotetta myyvät luontaiskaupat esim. Ikivireät. http://www.ikivirea.fi/
Mutta ihan pullon kyljestä äsken vilkaisin.. siinä oli suositusaikuisille 15-20 tippaa (siisi huom. tippaa) 2-5 kertaa vuorokaudessa. Ja meillä ei muuten aikuiset ole tosiaankaa tuollaisia määriä joutuneet ottamaan.. Mutta ne lapset. Ulkomuistista kerron sen olevan vauvoille/lapsille (on mun mielestä tosiaan heidän sivuilla ja sitten joidenkin netin välityksellä Frantsilan tuotteita myyvien firmojen) ohjeiden mukaan seuraavanlainen:
Yksi tippa per ikävuosi ja toinen tippa sille kaveriksi. Kannattaa huomioida, että uutteessa on hieman alkoholia, joten tilkka kuumaa vettä, siihen pudotat tipat ja tarjoilet lusikasta/mukista/lusikasta, mistä nyt sujuukin alkoholin haihduttua.
Itse olin kovin varovainen, kun esikoisemme oli/on kovasti allerginen ja tämä kuopuskin (3kk) vaikuttaa kanssa saman sorttiselta. (LIsäksi olin kovin skeptinen ; ))). Joten, kun vauvoina noita on annettu ja olen sattunut imettämään, niin olen muutaman tipan itse ottanut ja he ovat sitä maidon kautta saaneet, niin on auttanut! Just viime viikkona ensimmäisen kerran kuopus sai maidostani flunssan ja hampaiden aiheuttamien vaikean olon ja unettomuuden vuoksi, niin taisin itse ottaa muistaakseni 5-8 tippaa olisko puolituntia ennen nukkumaanmenoa/imetystä ja selkeästi tehosi useamman tunnin - muttei ihan aamuun asti. Jos et imetä, niin antaisin sinuna veden seassa ehkä just sen yhden pienen tipan verran (kenties ruiskulla, niin varmasti menee perille) enkä yhtään enempää. Meillä on tuo esikoinen tarhan myötä kovasti sairastellut ja on tullut tuota kanssa viime aikoina enemmänkin hoidettua (ja tainnutettua) ko. tuotteen avulla. Hän on 3,5v. ja saa 4-5 tippaa veden seassa.
Tuotetta muuten kannattaa puhelimitse ensin kysäistä ja varata varoiksi nimellään itselleen pullon. Nämä, kuten myös Karvakorvat (mm. ehkäisevät/hoitavat korvatulehduksia ja flunssia, avaavat röörejä) ovat sen verran kysyttyä ja vilkkaasti menevää tavaraa, että meneepi muuten nenän edestä! (Ja kokemusta aiheesta löytyy..)Lisäksi liikkeittäin saattaa vaihdella kuinka paljon ja mitä tuotteita tilataan.
- Tiina -
Se imeytyy kuulemma paremmin kuin supot (ja oli ainakin mun lapsen " herkkua" ). Sitä kannattaa antaa suurin määrä, mitä sille painovälillä on suositeltu - lastenlääkärin mukaan määrät on aivan alimitoitettuja. Minä annoin sitä pahimpaan hampaantekoaikaan viikonkin ajan joka ilta. Auttoi hyvin.