Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkerran naapuri laittoi taas lapsensa parvekkeelle ns. jäähylle

Vierailija
31.01.2023 |

Perheessä 4 alle 5-vuotiasta. Hirveä rääkyminen kuuluu koko ajan. Ja nuo jäähyt.. Pitäiskö heippalappu laittaa vai mitä tekisin... Miksi täytyy pykätä tuollaisella ikäerolla lapsia. En ymmärrä. Itse kahden teinin äiti.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tule mitään traumoja jos äiti käsittelee asian heti, ja sitähän te ette tiedä, ette myöskään tiedä onko sama lapsi aina , ettekä myöskään sitä onko nimenomaan äiti joka lapsen laittaa jäähylle.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa kasvattaa lasta, ja haastaville lapsille ne rajat vaan pitää näyttää.

Aivan tasan varmasti tulee traumoja, stressiä sun muuta!

Haastavat lapset tarvitsevat rakkautta eikä rääkkäystä.

Ihme ihmishirviöitä täällä, ei ihme, että miehet katoavat muualle!

Vierailija
22/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on eriasia, vain lapsellinen ihminen edes laittaa tuollaista vertausta.

Joskus lapset tarvitsee niitä rajoja, ette tiedä mikä tilanne siellä on, satuttaako lapsi pienempää vai mitä, ja ihan oikeasti se ei teille edes kuulu. Sen sijaan että AP taivastelee täällä muiden lumihiutaleiden kanssa tilannetta, niin mitäs jos olet vaikka ihan ihminen ihmiselle ja menet naapurisi luo ja kysyt vaikka tarviiko apua? Koskaan ei voi tietää millainen tilanne on kyseessä. Vaikeaa se toki on olla ystävällinen, kivempi se on usuttaaa lastensuojelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu.

Vierailija
24/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastava lapsi tarvitsee myös rankkoja rajoja, rakkauden lisäksi, nehän ei poissulje toisiaan.

Vierailija
25/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tule mitään traumoja jos äiti käsittelee asian heti, ja sitähän te ette tiedä, ette myöskään tiedä onko sama lapsi aina , ettekä myöskään sitä onko nimenomaan äiti joka lapsen laittaa jäähylle.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa kasvattaa lasta, ja haastaville lapsille ne rajat vaan pitää näyttää.

Lapsia ei heitetä rangaistuksena pihalle kun omat hermot menee. Se isä tai äiti voi ihan itse mennä sinne parvekkeelle vetämään happea ja rauhoittumaan jos muita keinoja ei lapsenkasvatukseen löydy.

Vierailija
26/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hätäkeskukseen, kun tuota seuraavan kerran tapahtuu. Poliisi kyllä sitten ilmoittaa sosiaalitoimelle, jos ja kun näkee sen tarpeelliseksi tarkastettuaan tilanteen kohteessa. Mutta tuollainen akuutti tilanne ei kuulu ensisijaisesti sosiaalitoimelle vaan poliisille.

Vierailija
27/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun lapsesi tekee sinä aikana kun olet talokyttänä ja kirjoittele tänne kaiken maailman asioita naapureistasi tai tutuistasi,olematonta työpaikaasi unohtamatta?

Vierailija
28/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Därför bor jag inte i höghus.

Vierailija
29/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos sillä lapsella on hermo mennyt ja äiti laittaa sen hetkeksi hakkaamaan nuoremman sijasta parveketta jotta saa tilanteen haltuun ? Jos äiti on yksin on pikkasen hankala toimia tilanteissa jossa lapsi on väkivaltainen.

Vierailija
30/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastensuojelun työntekijä ja kannattaa tehdä se ilmoitus jos lapsi suljetaan pakkasilmalla ulos asunnosta. Silloin on todennäköisesti muutakin pielessä.

Vierailija
31/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kyylääminen ja nettiin sen asioista kirjoittaminen on yksityiselämän loukkaamista, mene kysymään häneltä ihan itse mikä tilanne äläkä arvuuttele ja luule omiasi.

Vierailija
32/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sillä lapsella on hermo mennyt ja äiti laittaa sen hetkeksi hakkaamaan nuoremman sijasta parveketta jotta saa tilanteen haltuun ? Jos äiti on yksin on pikkasen hankala toimia tilanteissa jossa lapsi on väkivaltainen.

No jos nyt kuvitellaan tuollainen tilanne, joka kyllä kuulostaa aika kaukaa haetulta, niin eikö asunnosta tosiaan löydy mitään muuta lukollista tilaa kuin parveke talvipakkasilla? Ylipäänsä jos tilanne on se, että pitää alkaa lukoilla eristämään lapsia, niin kyllä siinä varmaan jotain apua tarvitsisi koko perhe.

Vierailija
33/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi tuli just ulkoa t-paitasiltaan🤔 kylmä on terveellistä keholle, avanto ymv.

Vierailija
34/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 niin mutta mahdollista, ja onko se AP:n asia täällä sitä setviä? Olisi aikuinen, ja menisi reilusti naapurinsa luo ja kysyisi mikä on ongelma ja sanoisi että on huolissaan ja saattaa tehdä ilmoituksen, mutta toki kivempi se on nimettömänä muita täällä solvata ja laitella lasuja varsinkaan kun ei tiedä yhtään mistä on kyse.

Vierailija
35/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi tuli just ulkoa t-paitasiltaan🤔 kylmä on terveellistä keholle, avanto ymv.

Olisikohan se pikkuisen eri asia olla siellä kylmässä omasta tahdostaan pihalla leikkimässä, tai omien vanhempiensa lukitsemana pienelle parvekkeelle?

Vierailija
36/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri laittaa rappuun huutamaan. Saakelin rasittavaa.

Vierailija
37/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi EI mene rikki kylmästä jos on alle 5min ulkona. Kyllä normaali aikuinen menisi juttelemaan, mutta ap taitaa olla työtön ilkeä kyylä.

Vierailija
38/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempani harrastivat kans tuota parvekkeelle talvella t-paidassa-touhua, olin tosin jo alakoulussa...En oppinut kunnioittamaan vanhempiani, ainoastaan vihaamaan. Voin vaan kuvitella, miten pelottava tilanne voi olla pienelle lapselle :/ 

Nöyryyttävät ns kasvatusmetodit aiheuttavat vain kiukkua/vihaa sitä alistavaa vanhempaa kohtaan eikä opeta mitään

Vierailija
39/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi EI mene rikki kylmästä jos on alle 5min ulkona. Kyllä normaali aikuinen menisi juttelemaan, mutta ap taitaa olla työtön ilkeä kyylä.

Haista sinä pas ka! Taidat itse olla lasten alistaja tai vaihtoehtoisesti pelkkä trol li

Vierailija
40/42 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman vaatteita partsille vai. Ei ole normaalia teljetä lapsia mihinkään.

Sanottiinko aloituksessa, että ilman vaatteita?

Mä ynmärrän tätä äitiä. Jos on todella vaikeaa ja hermo meinaa mennä, niin parempi se lapsi on parvekkeelle siirtää, kuin vetää turpaan. 

Joo, apua voi hakea, mutta ehkä äiti on jo hakenut, eikä ole saanut.

Ärsyttää, kun ihmiset ovat niin helposti kivittämässä, tietämättä asioista kunnolla.

Ja itsellä ei ole lapsia, en siis puolustele siksi, että olen omiani pitänyt kellarissa ilman ruokaa ja vaatteita. -Täällä on yleensä oletus, että on oma luuranko kaapissa, jos menee puolustamaan jotakuta.