Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kalvojen puhkaisusta?

18.11.2006 |

Mulla menossa jo rv 42+0. Käynnistystä on jo yritetty tipalla, mutta ei tehonnut. Pelkkiä kivuttomia supistuksia saatiin aikaiseksi. Seuraavaksi aiotaan luultavasti puhkaista kalvot ja laittaa samainen tippa. Millaisia kokemuksia muilla on kalvojen puhkaisusta? Sattuuko se kalvojen puhkaisu? Olen lukenut, että supistukset tulee sen jälkeen usein tosi kipeinä ja voimakkaina, mutta miten se itse kalvojen puhkaisu tehdään?

MollyJii

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnitettiin synnytys rv 42+0 viime kesäkuussa cytotecilla. Kun synnytys sitten vihdoin käynnistyi, se edistyi todella nopeasti ja ollessani 8 cm auki, kätilö ja lääkäri ehdottivat kalvojen puhkaisua jotta saataisin vauva paremmin kohdusuuta vasten ja ylipäätään laskeutumaan. Lääkärillä oli joku neule-puikon tapainen käsissä jonka työnsi varovasti sisään, mitään en tuntenut, yht äkkiä vain vadet valuivat jalkoja pitkin. Kalvojen puhkaisua ei tunne koska kalvoissa ei ole tuntoa, joten rohkeasti vain! Tsemppiä!

Vierailija
2/8 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. minulle ehdotettiin kalvojen puhkaisua, kun olin n. 4 cm auki. Samalla lapsen päähän laitettiin piuha kiinni. Minulle se ainakin vaikutti niin, että synnytys lähti oikein rytinällä käyntiin ja tuli kyllä tosi kipeitä supistuksia. Jouduinkin sitten aika pian pyytämään epiduraalin, onneksi sain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä kalvot puhkaistu molemmissa synnytyksissä, sellaisella koukkuhässäkällä. Ei se itsessään tunnu missään.

Sen jälkeen synnytys lähtikin sitten käyntiin tosissaan ja meidän tapauksessa erittäin nopsaan sitten syntyivätkin.

Ei tuota pelätä kannata!

Vierailija
4/8 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvot ja sitten laitettiin tippa.

Kalvojen puhkaisu ei sattunut yhtään. Sitä varmaan sanotaan, että se satttuu, jos ne puhkaistaan silloin kun on jo supistuksia, koska se kohtuhan pääsee sitten supistumaan paljon enemmän kun ei vettä ole enää.

Minulla synnytys kesti silloin papereiden mukaan 3h. Kalvot puhkaistiin 10:30 ja supistukset alkoivat tipan kanssa kipeytyvän n klo 12. Kolmelta vauveli oli maailmassa. Nopea toimitus oli. Ja ihan hyvämieli jäi :-)

Vierailija
5/8 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kalvot puhkaistiin synnytyksen nopeuttamiseksi, kun oli jo 6cm auki. Ei sattunut yhtään, vaikka kipeitä supistuksia olikin ollut jo kauan. Kalvojen puhkaisun jälkeen synnytys rupesi edistymään paljon nopeammin ja vauva syntyi jo muutaman tunnin kuluttua.

Vierailija
6/8 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muuta sit tiedäkkään ku että vauvat on tullu siitä melko nopeasti maailmaan!,

Puhkasu ei tunnu ollenkaan.

Vierailija
7/8 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvojen puhkaisu ei satu, kuten kaikki täällä ovat jo sanoneet. mutta supistukset voimistuvat ja kipeytyvät nopeasti, eli suosittelen pyytämään epiduraalin ETUKÄTEEN.

epiduraalin vaikutus alkaa noin 10 minuuttia laittamisesta, eikä normaalisti kai ole mitään estettä sille, etteikö sitä voida laittaa ennen kalvojen puhkaisua.

itselleni tätä ehdotti vanhempi kätilö kun kolmatta olin synnyttämässä, ja täytyy hänelle oikein hattua nostaa. avautumisvaiheen kivut olivat paljon lievemmät kuin kahden ensimmäisen kanssa.

Vierailija
8/8 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan sellaisella sukkapuikon tapaisella puhkaistiin ja se ei tunnu missään.

minulla ei tahtonut kohdunsuu aueta supistusten voimalla. sain nenän kautta syntokinon-sprayta joka aina hetkellisesti voimisti supistuksia. kun se ei tuottanut tuloksia päätettin puhkaista kalvot. avautuminen oli kestänyt n.14 tuntia ja auki 5cm. puhkaisun jälkeen supistukset voimistuivat välittömästi ja laitettiin PCB. tyttö syntyi 44min päästä kalvojen puhkaisusta eli todella rytinällä. ponnistus vaihekkaan ei ollut kuin 4 minuuttia.

kyseessä toinen lapsi

ensimmäisessä synnytyksessä kalvot puhkesivat itsestään ja poika oli maailmassa tunnin kuluttua.

meillä ainakin ollut nopeaa toimintaa kalvojen puhjettua.