Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on takana 4 vuotta vasemmistolaista politiikkaa ja tulokset näemme kaikki

Vierailija
31.01.2023 |

Tätä ei kannata jatkaa enempää, vaan etsiä toisenlainen tapa johtaa maata jolla saadaan parempia tuloksia aikaan. Toivottavasti seuraava hallitus tekee pitkäjänteistä politiikkaa, jota seuraavan hallituksen on helppo jatkaa.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi valittaa, eläkkeet ovat nousseet. Sipilän hallitus jäädytti indeksit. Pienituloisilla on olut hyvä asua täällä. Petteri me pienituloiset emme sinua kannata. Olet pain riistäjä.

Suomi on saanut EU:lta useamman nootin liian pienistä tukimuodoista!

Mua kiinnostaa pelkästään se nettotulojen nousu. Mitä väliä jos jotain tukea korotetaan 50€, jos kulut nousee 100€? Sulta otetaan satanen ja lyödään 50€ kouraan, hyvä diili?

Voiton puolella olen. Pieni verotus ja eläkkeet ovat nousseet suhteessa enemmän kuin palkansaajille.

Vierailija
42/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi valittaa, eläkkeet ovat nousseet. Sipilän hallitus jäädytti indeksit. Pienituloisilla on olut hyvä asua täällä. Petteri me pienituloiset emme sinua kannata. Olet pain riistäjä.

Mua kiinnostaa pelkästään se nettotulojen nousu. Mitä väliä jos jotain tukea korotetaan 50€, jos kulut nousee 100€? Sulta otetaan satanen ja lyödään 50€ kouraan, hyvä diili?

Voiton puolella olen. Pieni verotus ja eläkkeet ovat nousseet suhteessa enemmän kuin palkansaajille.

Aika hyvät korotukset olet saanut, kun tämän inflaation aikana olet päässyt voitolle. Meillä muilla ei todellakaan mene noin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvät korotukset olet saanut, kun tämän inflaation aikana olet päässyt voitolle. Meillä muilla ei todellakaan mene noin hyvin.

Totta, työeläkkeet nousivat 6,8% vuoden alusta.

Vierailija
44/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, työeläkkeet nousivat 6,8% vuoden alusta.

Eläkeläisillä on kissan päivät. Nuoriso sen sijaan makaa lääketokkurassa ilman toivoa paremmasta. Tää on sitä solidaarisuutta.

Vierailija
45/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljässä vuodessa on vaikea korjata melkein 20 vuoden oikeistohallituksen tekemiä ongelmia. Varsinkin kun on ollut koronaa yms

Mutta aphan olisi fixannut nuo jutut vasemmalla kädellä vuodessa 😂

Demarit on olleet hallituksessa vuodesta 95, poikkeuksena Sipilän hallitus.

Vierailija
46/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

Vierailija
47/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu.

Mikä puolue maksaa palkkasi?

Vierailija
48/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... hallituskessamme on mukana keskusta,  sdp, vihreät, vasemmisto ja rkp. Nämä (+kokoomuksen (kannattavat kurjistamispolitiikkaa) kun tiputtaa vaaleista pois, niin ei montaa vaihtoehtoa jää jäljelle

Vierailija
49/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Politiikan polarisoituminen pelaa putinistien pussiin. Tämä pätee ihan yhtälailla Jenkeissä, Euroopassa kuin meilläkin. Sisäpoliittinen kiukuttelu ja uhkakuvien ja vihollisten maalailu ihan kotikentällä pitää sopivan kiireisenä, niin ei tule huomattua tankkeja rajalla tai hakkereita vaalijärjestelmien kimpussa.

jaa, että duunarin pitäisi niellä kiukkunsa ja tyytyä köyhyyteen, koska Putin?

Yksinkertaistaen: kyllä, kiukku pitää nyt ymmärtää niellä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö ongelmia pitäisi yrittää ratkaista.

Nyt olisi aika tehdä yhteistyötä yli puoluerajojen. Meillä on ihan todella tiukat ja vaarallisetkin ajat käsillä ja myös edessä, eikä puoluepoliittinen vihanpito ainakaan helpota asiaa.

Vierailija
50/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... hallituskessamme on mukana keskusta,  sdp, vihreät, vasemmisto ja rkp. Nämä (+kokoomuksen (kannattavat kurjistamispolitiikkaa) kun tiputtaa vaaleista pois, niin ei montaa vaihtoehtoa jää jäljelle

Ei siellä ole yhtään järkevää puoluetta paitsi Nukkuvien Puolue. Täysin turhaa koko äänestäminen.

Vierailija
51/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Politiikan polarisoituminen pelaa putinistien pussiin. Tämä pätee ihan yhtälailla Jenkeissä, Euroopassa kuin meilläkin. Sisäpoliittinen kiukuttelu ja uhkakuvien ja vihollisten maalailu ihan kotikentällä pitää sopivan kiireisenä, niin ei tule huomattua tankkeja rajalla tai hakkereita vaalijärjestelmien kimpussa.

jaa, että duunarin pitäisi niellä kiukkunsa ja tyytyä köyhyyteen, koska Putin?

Yksinkertaistaen: kyllä, kiukku pitää nyt ymmärtää niellä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö ongelmia pitäisi yrittää ratkaista.

Nyt olisi aika tehdä yhteistyötä yli puoluerajojen. Meillä on ihan todella tiukat ja vaarallisetkin ajat käsillä ja myös edessä, eikä puoluepoliittinen vihanpito ainakaan helpota asiaa.

Niin pitäisi, mutta ei tehdä. Ei tehdä oli hallituksessa ketä tahansa. Samaa sontaa vuodesta toiseen ja valheet ei edes muutu.

Vierailija
52/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän nyt ensimmäistä kertaa kristillisdemokraatteja.

Vierailija
53/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein suututtaa noi Vasemmistoliiton lupaukset. Samat lupaukset ovat olleet siellä vuosikymmeniä, tosin vähimmäispalkka nousee aina joka vaaleihin. Koskaan eivät tee asialle mitään vaikka hallituksessa ovatkin.

Vierailija
54/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demariahneus ei ole yhtään parempaa ahneutta. Vaikka olen duunarisukuinen duunariammatissa niin olen tämän hallituksen aikana oppinut vihaamaan demareita.

Ääni persuille seuraavan kerran.

Tuskinpa se persujen äänestäminen muuttaa mitään.

Vierailija
55/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten äänestäisin ensi vaaleissa mutta Li ja Sanna valehtelivat täysin päin naamaa kun lupasivat poistaa kiky kyykytyksen. Suureen ääneen vielä, joo se poistettiin hetkeksi mutta ihan samanlainen eri nimellä tuli tilalle.

Vierailija
56/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demariahneus ei ole yhtään parempaa ahneutta. Vaikka olen duunarisukuinen duunariammatissa niin olen tämän hallituksen aikana oppinut vihaamaan demareita.

Ääni persuille seuraavan kerran.

Tuskinpa se persujen äänestäminen muuttaa mitään.

Voi olla ettei muuta mutta keinot nyt on muutenkin vähissä. Kokeilen tällä kertaa.

Vierailija
57/77 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko esitys.

Vierailija
58/77 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuako ei yhtään huolestuta, mitä kymmenen vuoden päästä eläköityville voidaan maksaa?

Aina löytyy niitä, jotka haksahtavat vasemmistopopulistien valheisiin.

Vierailija
59/77 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten äänestäisin ensi vaaleissa mutta Li ja Sanna valehtelivat täysin päin naamaa kun lupasivat poistaa kiky kyykytyksen. Suureen ääneen vielä, joo se poistettiin hetkeksi mutta ihan samanlainen eri nimellä tuli tilalle.

Ja oli seuraavassa hallituksessa mitkä puolueet tahansa, se joutuu tekemään pakon edessä jotain paljon ilkeämpää. Tämän hallituksen jälkien siivoaminen ei ole kiitollista hommaa.

Vierailija
60/77 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissasi väität ettei edellisillä hallituksilla ollut vaikutusta? Plus viimeiset vuodet ovat olleet ihan hulluja. Eikä nykyinen hallitus ole virheetön. En vaan usko että oppositio olisi yhtään parempi.

Hullut ajat on olleet, mutta muut pohjoismaat ovat hoitaneet asiat pienemmillä kolhuilla ja ilman holtitonta velkaantumista.

Jos Sipilän hallitus sotki kaikki asiat, niin miksi nykyinen hallitus ei korjannut niitä? Miksi äänestäisin heidät uudestaa maleksimaan? Haluan hallituksen joka toimii ja on proaktiivinen. Nykyinen hallitus teki kaiken vasta sitten kun oli pakko ja senkin hutiloiden.

Sipilän hallitus voi valtiontalouden suunnilleen tasapainoon ja aktiivimalli 1 oli vähemmän työttömiä kyykyttävä kuin tämä nykyhallituksen aktiivimalli 2.

Eilen Helsingin Sanomissa oli Vasemmistoliiton puheenjohtajan Li Anderssonin haastattelu, josta ei tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Toveri Lillä tuntui olevan ideoita vain julkisten menojen lisäämiseen.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009344254.html

"Anderssonin mukaan yhteiskunnan palveluista ei pidä leikata, vaan monet niistä vaativat päinvastoin lisää rahaa."

"Vasemmistoliiton politiikassa tärkeää on ajaa lisärahoitusta hyvinvointivaltion keskeisille instituutioille."

"Miksi hyvinvointivaltion instituutiot rapautuvat tilanteessa, jossa viimeiset neljä vuotta hallituksessa on istunut vasemmistoliitto yhdessä Sdp:n kanssa?"

Laitavasemmisto ilmeisesti lasketaan että heidän äänestäjänsä ovat aina sillä saamapuolella eivätkä maksupuolella.

Niinhän ne yleensä ovat. Siksi vasureiden kannattaa pitää huoli työttömyyden lisääntymisestä. Työttömät usein äänestävät vasemmistoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän