Kuinka usein leivotte pullaa?
Pitkästä aikaa tein taikinan ja kyllä on työlästä. Vaivaamistekniikka on varmaan huono, mutta minulla menee kauan ennen kuin taikina irtoaa käsistä ja kulhosta. Pikkutaikina minulla, ja jotkut tekee käsin 1,5 litran taikinoita, huh.
Kommentit (9)
Pari kertaa vuodessa. Teen itse laskiaispullat, ja joulunaikaan leivon rusinapullia.
Tosi harvoin. Viimeisen viiden vuoden aikana olen leiponut pullaa ehkä neljä kertaa
Sitten taas esim. sämpylöitä leivon viikottain
Pulla is in its best with soup. My recommendation:
Liver sausage soup:
1. Boil 2.5 dl of whole milk.
2. Add a few slices of leek, 1/2 dl of frozen peas and a handful of cashew nuts.
3. Boil and add 20-30 grams of butter or margarine.
4. Slice 150 grams of liver sausage into the mixture.
5. Boil and season with chives, mint, marjoram, cumin and nutmeg. Add salt to taste.
6. Boil and let the taste settle for 15-20 min.
The soup is ready to eat. Easy, affordable and good!
En ole koskaan leiponut pullaa jos ei yläasteen kotitaloustuntia lasketa. Joskus saatan tehdä juustokakun silloin harvoin kun leivon.
Leivon korvapuusteja pari kertaa kuukaudessa. Vatkaan sitä taikinaa noin 10 sähkövatkaimella, jossa on taikinakoukut. Tee tämän ennen kaikkien jauhojen lisäämistä. Helpottaa sitä loppua alustamista.
En ikinä.
Tykkään olla laiha ja pulla lihottaa. Plus, eivät ole hyvää. Kahvileipänä käytän Pocky-tikkuja. M27
Leivon harvoin pullaa, mutta en ikinä ole ymmärtänyt miksi pitää vaivata sitä taikinaa.
Olen keittiöalan opiskelut suorittanut ja siellä korostettiin vaivaamista.
Minä en siis vaivaile kuin sen jotta sekaisin on taikina ja jätän löysäksi sen.
Pulliani kehutaan aina ja en yleensä pidä toisten tekemästä pullasta eli kokeilkaa joskus vähemmän vaivata.
Enkä laita kättä välttämättä edes taikinaan vaan lastalla kääntelen lopuksi
Joka kuukausi.