Mikä vaivaa ihmisiä joitten mielestä on jo kevät?
Tää hulluus alkaa joka vuosi aikaisemmin.
Heti kun aurinko jonain päivänä paistaa, päivitetään hihkuen someen että "Ihana kevätaurinko!"
Nyt on helkkari soikoon TAMMIKUU, keskitalvi! Helmikuukin on vielä kunnon talvikuukausi, jolloin yleensä on kunnon pakkaset!
Ja joo, nyt sattuu ainakin etelässä olemaan pitkä leuto kausi, mutta ei sekään siitä kevättä tee, vaan leudon talven.
Voisitteko nyt edes YRITTÄÄ elää hetkessä, kun aina on kiire jonnekin; kevääseen, viikonloppuun, lomalle..
Itse tykkään talvesta ja haluaisin nauttiakin siitä silloin kun se on, ilman jatkuvaa höpinää kevään tulosta. Vielä en ole ehtinyt edes pulkkamäkeen, mutta uskon että nekin kelit vielä tulevat takaisin, ja pääsen termarikaakao kainalossa nauttimaan pöllyävästä lumesta.
Ja on olemassa myös sellainen asia kuin TALVIAURINKO!
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on poikkeuksellisen keväistä ollakseen sydäntalvi.
Ei, vaan nyt on poikkeuksellisen pitkä lauha jakso keskellä talvea. Ens kuussa voi olla vielä reilusti yli 20 asteen pakkasia.
Lauha ei ole synonyymi keväälle. Ei ne silmut aukea vielä hetkeen.Aloittajan kanssa samaa mieltä. Tokmannilla oli jo viime perjantaina pääsiäis tavaroita myynnissä, suklaamunat, höyhenet jne.
Ei olekaan mistään silmuista kyse!!
Vaan valon määrästä, joka lisääntyy koko ajan. Ettekö todella ole huomanneet.
Itse iloitsen keväisestä fiiliksestä koska se valon määrä on piristänyt minua jo paljon ja olen muutenki optimistinen ja hyväntuulinen ihminen.
Vain katkerat raukat saa muidenkin ilosta jotain negatiivista väännettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on poikkeuksellisen keväistä ollakseen sydäntalvi.
Ei, vaan nyt on poikkeuksellisen pitkä lauha jakso keskellä talvea. Ens kuussa voi olla vielä reilusti yli 20 asteen pakkasia.
Lauha ei ole synonyymi keväälle. Ei ne silmut aukea vielä hetkeen.Aloittajan kanssa samaa mieltä. Tokmannilla oli jo viime perjantaina pääsiäis tavaroita myynnissä, suklaamunat, höyhenet jne.
Ei olekaan mistään silmuista kyse!!
Vaan valon määrästä, joka lisääntyy koko ajan. Ettekö todella ole huomanneet.
Itse iloitsen keväisestä fiiliksestä koska se valon määrä on piristänyt minua jo paljon ja olen muutenki optimistinen ja hyväntuulinen ihminen.
Vain katkerat raukat saa muidenkin ilosta jotain negatiivista väännettyä.
Minä ainakin olen huomannut päivänpitenemisen ja nautin auringosta silloin harvakseltaan kuin se näyttäytyy. Olen myös nauttinut lauhoista ilmoista ja sopivasta lumen määrästä. Ihan täydellistä kaikkeen talviurheiluun, kalastamiseen, metsässä retkeilyyn ja nuotiolla istuskeluun! Olen myös tällainen peruspositiivinen pirkko (sun kommenttisi loppu ei muuten kuulosta hyväntuulisen ja optimistisen ihmisen sanomalta), mutta en silti ole tammikuussa kevätfiiliksissä, vaan ihan täydellisen talven fiiliksissä! 😄
Realismi ei ole optimismin vastakohta, eikä realismi ole negatiivista.
Muuten olen sillä kannalla että nyt on talvi.
Kevät oo lähelläkän, maaliskuun lopulla, huhtikuussa on kevät, ainakin täällä oulussa. Maaliskuulle lupasivat kunnon pakkasta ja lunta lisää, koko suomeen saadaan oikea talvi. Nytkin pakastuu, yö pakkaset alkaa taas, menee lähelle - 20 monena yönä..
Harmittaa nää suomen kylmät ilmat. Kesä pitäisi olla ainakin pari kuukautta pitempi eli vaikka toukokuusta-syyskuuhun semmoista päälle 20 astetta. Nytkin talvi kestää täällä pohjoisessa marraskuusta-huhtikuulle eli 6 kuukautta. ei kiva.
No se hulluus iskee aina tammikuussa jos sattuu päivälämpötilat olemaan hetken nolla yläpuolella ja lunta ei kovin ole. "Ei se talvi ehdi enään tulla."
Vähän vähemmän kuulunut näitä viimeaikoina, koska helmi-maaliskuussa palauttaa aina maanpinnalle. Mutta hei! Ens vuonna voi taas alkaa toivoa tammikuussa että jos se talvi ei sieltä enää tulisikaan!
Onkos käsite keväthanget tuttu? Että onko keväthangilla talvi vai kevät kun sanassa on kevät mutta maassa hanget?
No, minua ainakin 'vaivaa' se, että kun vuodenvaihde on sivuutettu, niin ollaan kevään puolella. Joillekin ihmisille, kuten juuri minulle, merkitsee hurjan paljon se että pimein aika vuodesta on sivuutettu - päivä pitenee, valo lisääntyy, ja myöhemmin keväällä alkaa jo aurinko lämmittääkin, mikäli sattuu kohdalle pilvetön päivä. Siihen ei ole nyt helmikuun lopussa kovin pitkä aika kun me kaikki tunnemme auringon lämmön, kuinka hyvää tekevä se on, pitkän tauon jälkeen.
Miksi tällaisesta tilanteesta ei ole sopivaa nauttia? Anteeksi maalaisuuteni, mutta en ymmärrä!
Kelit on per........ suomessa. Siksi taas lähden etelän lämpöön.
Katselin tänään Japanin luontoa. Siellä on jo kevät. Esikot ja tulppaanit kukkivat. Kaipaan kevättä.
Se tunne tuli jo ihan tammikuussa. Ihanaa, kevät! Jäniksiä ja pajunkissoja, puro solisee. Tavallaan on talvi juu.
tänä vuonna on kyllä etelässä liian pitkä talvi, alkoi jo marraskuun puolessa välissä ja loppua ei näy. Perinteisempi lunta tammi-maaliskuussa on ollut mielestäni parempi. Nyt tuntuu lähinnä ikuiselta talvelta..
Joo, jotkut typerät vaatekauppiaat huutelevat, että nyt on trenssin aika, toppatakin voi jo jättää pois. TERVETULOA KEVÄTOSTOKSILLE!
Mulla myös menee hermot niihin jotka huutelee vähästäkin auringosta että nyt on kevät ja sitten valittaa maaliskuun alussa, että nyt tuli takatalvi! Aika monessa muussa maassa kevään ajatellaan alkavan kevätpäivän tasauksesta..
Vierailija kirjoitti:
Valon väri on jo kevätauringon lämminsävyinen. Muuten ehkä vaivaa optimismi.
Valon määrä. Lämpö. Joo ja optimismi vaivaa. On aina vaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jotkut typerät vaatekauppiaat huutelevat, että nyt on trenssin aika, toppatakin voi jo jättää pois. TERVETULOA KEVÄTOSTOKSILLE!
Älä huoli. Lakot satamissa ja postilla, niin kohta et saa sitä kevättrenssiäsi ollenkaan.
Helmikuu alkaa huomenna ja nyt kun katsoo 10 päivän ennustetta on luvassa pelkästään pakkasta. Helmikuu on ainakin meidän seuduilla se lumisin ja kylmin kuukausi. Monena vuonna lumi on tullut/jäänyt pysyväksi tammikuun aikana ja vasta helmikuussa on ollut takuuvarmasti lumi maassa. Silloin 2020 talvenakin helmikuussa oli kaksi viikkoa lunta, vaikka talvi oli muuten lumeton. Viime talvena näihin aikoihin lunta ei ollut vielä kovin paljon, ehkä 30 cm, ja ne runsaat lumisateet alkoikin helmikuun alussa ja jatkui pitkälle huhtikuuta.
On kyllä hölmöä hehkuttaa kevättä tammikuussa, kun voisi nautiskella kauniista talvipäivistä silloin kun talviaurinko tammikuussa sattuu näyttäytymään. Kevät tulee sitten ajallaan. On ainutlaatuista, että meillä on kuitenkin vielä neljä selvästi erottuvaa vuoden aikaa.