Muutto PORVOOSEEN, mihin kaikkeen pitää varautua???
Joudun työn vuoksi muuttamaan vuodeksi Porvooseen, sain tietää sen äsken...
Mihin kaikkeen pitää varautua, miten siellä esim asutaan ja eletään?
Onko paljon Pietarin trolleja vai ihan kotimaisia?
Millaisia ihmisiä(?) porvoolaiset ovat, löydänkö ketään normaalia isännöitsijää/työkaveria/vaikka kaupan kassaa?
Onko kukaan käynyt (saati asunut) Porvoossa ja selvinnyt siitä?
Vertaistukea kaipaan ihan jokaiseen arkipäiväiseen asiaan Porvoossa, voiko sinne edes turvallisesti mennä!?
Kommentit (127)
Kokoomuksen Orpo kävi juuri paskalla joentormällä.hyi helvetti haisee kyllä hirveä paska tänne Tikkurilaan saakka..
Porvoon persujen toimistolla jaetaan huomenna Orban ja Erdogan -fanipinssejä. Kiirehdi. Rajoitettu erä.
Vierailija kirjoitti:
Porvoosta älä anoppia ota!
Tämä! Jos sieltä ottaa miehen, on anoppi hoidettava alta pois. En nyt vihjaile mitään, mutta...
No moni keskiverto porvoolainen mies lähtee vihille jos nyt vaikka pari päivää aiemmin on se anoppi heivattu monttuun. Vähintään pari metriä multaa päälle ja papin unettevia sanoja perään.
Miehen tuolla tekniikalla halutessan saa, kunhan tekee heti selväksi, ettei sen anopin perään itketä. Vaihtoehtoisesti voi jo ennen monttuun heittoa mennä vihille, mutta Porvoon poliisin mahd. epäilyksien takia en välttämättä suosittele.
Jos joku kysyy, olet miehelle toki terapiaa, laastari yms. Siis jos joku kysyy, oikeastihan tähän ei pidä missään nimessä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha tarina kertoo että siellä normaalit siivousvälineet ovat emätin ja norppa.
Emätin on myös osattava kuulemma oikeaoppisesti sitten pestä eli kyykky vatkaamalla. Sääli, ettei niitä opetusvideoita enää jaella peruskouluissa, moni nuorempi palstailija ei tiedä miten se tehdään. Useimmat oppivat taidon av-palstan porvoon matkoilla suunasallisena perinteenä ja muiden vieressä katsomalla.
Repesin totaalisesti tälle mielikuvalle.😂🤣 Olisikohan noita videoita missään netissä, kippiksillä tms jaossa? Perheemme tarvitsee sellaisen minulle ja tyttärille, en osaa kyykky vatkata itsekään, saati opettaa ketään.
Hopeakettujen lisäksi kannattaa varoa puumia, ne iskevät kiinni kaikkiin nuoriin mieheen ja vievät poikuuden jopa väkisin. Huhu ja sitkeä urbaaniledenga kertovat, että Porvoossa on jopa Porvoon mittapuulla mahdoton rakkaustarina syttynyt:
- Yksi puuma ja hopeakettu ovat rakastuneet, elävät onnellisena pariskuntana ja ovat menossa naimisiin.
Tätä ei toki kukaan ole meinannut uskoa, mutta koko porvoo vannoo asian olevan totta. Mm kuvia on iltalehtiin toimitettu todisteeksi. Kerro toki palstalla ap, jos saat tietää tästä lisää. Itse en usko oikein vieläkään.
Porvoon suurin vika ja puute on se, että tuolla ei ole Prismaa. Aika pitkänmatkan porvoolainen joutuu tekemään jos Prismaan haluaa.
Porvoossa kaikki kuukatissuojat ovat lailla kiellettyjä ja samoin kaikki hormonaalinen ehkäisy joilla kuukautiset voisivat jäädä pois.
Tämä johtuu siitä, että ns vapaa vuotaminen on Porvoon perinne ja se istuu tiukassa.
Porvoossa myös käytetään kuukautisten aikana vain valkoisia vaatteita sekä naiset pyrkivät käymään mahdollisimman paljon ulkona ja esim kyläilemään.
Porvooseen muualta muuttaville tämä tapa on usein täydellinen shokki..
Olen asunut kaksi vuotta ja hyvin selvisin, paitsi että saattoi muutama kilo tulla, kun piti Brunbergin karkkitehtaan tehtaanmyymälässä asioida usein.
Porvoossa jokainen nainen omistaa suhusevan koivun potkijamiehen, joka pitää potkiessaan "ayah" ääniä. Tällä tavalla laitetaan naapurit hiljaiseksi, kun miehet ottavat mittaa kuka on kovin. Naiset katsovat kunnioituksen vallassa lasten kanssa näitä kisoja.
Näin viime yönä unta, jossa koko Porvoosta loppui vessapaperi. Petteri Orpo käytti unessa Porvoon viimeiset vessapaperit. Lähimmät vessapaperit löytyivät Helsingistä, jossa eduskuntatalolla pakattiin suuressa mediahuomiossa sponsorirekkoihin vessapapereita Porvooseen vietäväksi. Letkan ensimmäinen rekka oli Tokmannin rekka ja sitten Serlan oravakuvioinen rekka. Tilaisuus näytettiin suorana Yle Areenassa. Petteri Orpo joutui ajojahdin kohteeksi ja syntipukiksi siitä, miksi käytti Porvoon viimeiset vessapaperit. Joutui pitämään tämän takia kaikissa medioissa suorana esitetyn tiedotustilaisuuden ja lopulta eroamaan.
Jengirikollisuutta jonkun verran Porvoossa, vaikka virallisesti "suomessa ei ole jengiongelmaa" kuten monet vihreät poliisimestarit ovat meille valehdelleet.
Mun kaverit pitää aina puukkoa mukana iltaisin kun liikkuu kaupungilla, ihan oman turvallisuuden vuoksi.
Kaupassa saa palvelua Ruotsin ja Suomen kielellä, itse olen viihtynyt mainiosti, kiva pikkukaupunki.
Anoppi on kotoisin Porvoosta, aina kun se soittaa niin minä tai mies emme edes usko sen juttuja.
Niiiiiiin omituisia puheluita, että se on pelottavaa.
Meillä onkin vain tapana puistella päätämme ja todeta puhelun loputtua toiselle, että Porvoosta taas tuulee kun emme jaksa edes kerrata puhelun sisältöä...
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa saa palvelua Ruotsin ja Suomen kielellä, itse olen viihtynyt mainiosti, kiva pikkukaupunki.
Siis tämä on niin tätä. Perheemme on täysin suomenkielisiä, meitä loukkaa ajatus että kassatyöntekijä voisi antaa palvelua ruotsiksi!
Sitä samaa momgertelevaa ruotsia piti kuunnella viimeksikin kaikkialla, kun av-matkat oli sinnepäin:( Mm ravintolat, ambulanssi kuskit yms sönköttivät koko ajan jotain epäselvää ruotsia tai jotain.
Inhottavaa ajatella, että siellä edelleenkin ruotsia vain puhutaan. Että kyllä minä niin mieleni pahoitin taas!
Porvoon murretta ei nyt ainakaan kannata opetamella. Jos muutat Porvoosta takaisin ja sinut leimataan murteen perusteella porvoolaiseksi, niin kaikki uskottavuus menee.
Lähtö PORVOOSEEN töiden perässä lähenee, paniikki on päällä.
Olen lukenut koko ketjun läpi, en saa oikein kokonaiskuvaa Porvoosta paikkana..
Muuten, kuin että täysi kaaos oisi luvassa jos lähden?
Miten siellä eletään, ollaan, asutaan ja ennen kaikkea selvitään hengissä edes päiviä?
Irtisanoutumista ja karenssia harkitsin, mutta sitten elintaso taas romahtaisi:(
Neuvoja, tukea, mitä vain nyt?
Ap
Jotenkin Porvoosta on mennyt ihan maku. Se on niin surullisen kuuluista kaupunki.