Nollatuntisopimuksen irtisanominen työntekijänä
Löysin googlaamalla tietoa vain siitä jos työnantaja irtisanoo nollatuntisopimuksen, mutta mitä jos itse teen sen? Minulla on siis nollatuntisoppari, joka ei nyt oikein enää vastaa tarpeitani ja ajattelin irtisanoa sen roikkumasta. Koeaikaa on jäljellä vielä helmikuun loppuun asti.
Voinko vaan ilmoittaa työnantajalle että irtisanon sopimuksen vai onko jotain mitä minun kannattaisi ottaa huomioon?
Kommentit (7)
En jää työttömäksi enkä siis hae mitään tukia. -ap
Voit purkaa sopimuksen. Soitat työnantajalle ja laita myös sähköposti ja ilmoitat purkavasi sopimuksen koeaikaan vedoten.
Nollatuntisopimus ei velvoita yhtään enempään kuin muukaan sopimus. Itse asiassa se velvoittaa vähempään, koska nollatuntisopimuksella ei tarvitse mennä töihin, vaikka pyydettäisiin.
Miksi et voisi purkaa sopimusta? Ihan normaali työsopimus se nollatuntinenkin on.
En muistanut tuota koeaikapurkumahdollisuutta tosiaan, kiitos! -ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voisi purkaa sopimusta? Ihan normaali työsopimus se nollatuntinenkin on.
Niinhän se sitten varmaan on, ajattelin kun ei ole aiempaa kokemusta nollatuntisopparista, että jo siinä on jotain omaa kommervenkkiä. Mutta ilmeisestikään ei siis ole. :) -ap
Jos meinaat työttömäksi, saat karenssin.