Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaaditaan, että ilmoitat töihin olevasi sairaana?

Vierailija
29.01.2023 |

Jos nyt vaikka perinteinen flunssa, joku niistä tuhansista viruksista, iskenyt sinuun, niin millaisin oirein jäät kotiin potemaan?

Mietin vain omaa oloani, kurkku ei enää ole kipeä, mutta kanttuvei olen, nielua kutittaa ja yskin niin, että limaoksennus meinaa tulla, mutta eipä tule. Kuumetta ei ole, ainakaan vielä, ollut, tauti alkoi pari päivää sitten.
Sanottakoon nyt vielä, että työni ei ole ns siistiä sisätyötä toimistossa istuen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ensinnäkin olis töitä, niin se olisi hyvä alku.

Vierailija
2/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin kotiin jos olisin kanttuvei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet minulla nyt ja pari päivää sitten alkoi. En mene huomenna varmaan vielä töihin.

Vierailija
4/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oon flunssassa en mene töihin koska sote-ala.

Vierailija
5/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen kolotuksen kanssa voin mennä mutta, jos oksettaa tai maha on kipeä suolistosta, niin en pystyisi. Ja sitten kamala yskä ja kuume ovat myös aika pahat työn teon kannalta.

Vierailija
6/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vaaditaan se, että olen sairaana. Eikö tämä ole itsestäänselvää?

Vierailija
7/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikko sitten kovassa kuumeessa ja vatsataudissa ja en pystynyt tekemään töitä etänä, joten oli pakko soittaa esihenkilölle, että sairaana tämän päivän, onneksi oli perjantai, niin meni viikonloppuna ohi, ja oli kyllä ihan pakko olla sairaana, en millään olisi pystynyt työntekoon.

Vierailija
8/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuumetta, en mene töihin. Oksennustauti on ainoa jossa jäisin kotiin myös ilman kuumetta.

Vierailija
9/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman voinnin mukaan. Jos ei koe olevansa 100% työkunnossa, niin ei mennä. Ei sinne töihin mennä puoliksi tekemään töitä ja voivottelemaan, kun on vähän puolikuntoinen olo.

Vierailija
10/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sitä, että on työkyvytön. Ei jaksa kävellä tai edes olla pystyasennossa ilman todella huonoa tai heikkoa oloa. Tai jos pelkään tartuttavani jollekin taudin.

Vierailija
11/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tauti, että olen vuoteen oma. Noin 15 vuoden työuran aikana tällaiseen kuntoon on vienyt vain vatsatauti. Pystyn tekemään etätöitä, joten flunssassa teen töitä kotoa.

Vierailija
12/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sähköpostia, että olen kipeä tänään vaikka en ole edes kipeä. Otan muutaman päivän omaa lomaa vuodessa, mutta en niin paljon, että se kiinnittäisi mitään huomiota. En ole koskaan oikeasti kipeä, joten olen sitten feikisti kipeä. 

Vierailija
13/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin sen mukaan mikä käytäntö on työpaikalla. Tietenkään en kuumeisena töihin menisi ainakaan.

Vierailija
14/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä flunssaa kannata mennä ehdoin tahdoin tartuttamaan koko porukalle. Ei se ole firmankaan edun mukaista. Jos pystyy tekemään etätöitä, niin hyvä. Jos ei, niin parempi jäädä kokonaan pois kuin tulla sairaana töihin.

Vierailija
15/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jos tuntuu oudolta, niin saikutan välittömästi.

Vierailija
16/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teollisuustöissä, en mennyt töihin jos oli kuumetta. Fyysisesti raskaissa ponnisteluissa kuumeisena voinee saada vaikka sydänlihastulehduksen.

Vierailija
17/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan nettiajanvaraus, lämmön mittaaminen, oireiden tunnistaminen ja keskustelu lääkärin kanssa.

Vierailija
18/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tauti, että olen vuoteen oma. Noin 15 vuoden työuran aikana tällaiseen kuntoon on vienyt vain vatsatauti. Pystyn tekemään etätöitä, joten flunssassa teen töitä kotoa.

Ja saatko tuosta sitten kruunun päähän? 

Vierailija
19/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luvassa on kiireinen päivä, niin silloin olen usein kipeänä.

Vierailija
20/29 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin että tunnen, että en ole työkykyinen.

Oma ilmoitus riittää meillä. Työt odottavat pöydällä, ei niitä kukaan sieltä tee, ellen ole viikkoja poissa töistä. Sitten kyllä etsitään tekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme