Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoista odottaessa join ja poltin, biletin kun en tajunnnut olevani raskaana. Täysin terve lapsi tuli. Nuoremman kohdalla söin hyvin terveellisesti ja tein pitkiä lenkkejä koira kanssa, en juonut enkä polttanut. Kehitysvamma

Vierailija
29.01.2023 |

Ja laaja-alaiset oppimisvaikeudet. Elämä on yhtä kuvakorttien heiluttelua ja tukiperheen odottamista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sillä tavalla sattuma ja todennäköisyydet toimivat.

Vierailija
22/25 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olet varmaan monta kertaa myös esimerkiksi ajanut autolla tai kävellyt kadulla joutumatta liikenneonnettomuuteen. Joku toinen taas sellaisiin joutuu tänäänkin. Tuuristahan se ennen kaikkea on kiinni, mutta totta kai omilla valinnoilla voi vaikuttaa riskeihin. Jos ajaa kännissä kahtasataa, niin onnettomuuden todennäköisyys on suurempi kuin liikennesääntöjen mukaisessa ajotavassa. Sama juttu se on näiden terveysasioidenkin kanssa. Suositusten noudattaminen ei tietenkään takaa ikuista elämää, mutta mitä enemmän niitä jättää noudattamatta, niin sitä suurempi riski on ennenaikaiselle sairastumiselle ja kuolemalle, tai tässä tapauksessa sikiön terveyden vahingoittumiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tupakoivien äitien syyttäminen lasten ongelmista on vain osa tupakanvastustajien propagandaa.

70luvulla melkein jokainen odottava äiti poltti ja hörppi pahoinvointiin konjakkia. Silti adhd:t ym eivät räjähtäneet käsiin. Enemmän erityislapsia on nykyään kun äidit tarkistaa Googlesta että saako syödä  joulukinkkua!

70-luvulla!?

Ei ole totta. Itse en ole tupakoinut eikä kukaan ystävistänikään, kenenkään en tiedä polttaneen raskausaikana. Kovin moni nainen ei vielä silloin polttanut muutenkaan.

Saati konjakkia, hei haloo!

Kaverini sai ns. erityislapsen, lievä kehitysvamma ja muutakin häiriötä, ei tupakoinut ei juonut. Mutta johtui ehkä siitä, että lapsen isäkin oli hiukan hömelö, ei esim. osannut lukea kunnolla ja käytöksessäkin outoutta.

Paras ystäväni kuoli keuhkosyöpään, ei tupakoinut. Eli kaikki mahdollista. 70-luvulla yksi tietämäni kehitysvammainen alkoholisti nainen sai terveen lapsen. Sai jopa pitää sen muutaman vuoden kunnes sukulaiset otti sen.

70-luvulla lääkärit määräsivät konjakkia supistuksiin. Äitini sitä joikin ja minulla ja siskollani adhd:ta ja vaikka mitä kaikkea p*skaa. Mutta on kyllä p*skat geenitkin. Mun poika asperger-adhd enkä juonut enkä polttanut.

Vierailija
24/25 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sillä tukiperheellä teet? etteks osaa isän kanssa hoitaa omia kersojanne

Vierailija
25/25 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fas-vammaiset lapset ovat lisääntyneet

viimeaikoina. Kertoo siitä, että raskauden

aikana on juotu alkoholia tai käytetty huumeita.

Tilastot eivät valehtele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi