Mikä määrä leukakarvoja naisella kertoo PCOS:ta?
Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset, en liho mitenkään helposti yms. ja rinnat on isot, mutta mulla kasvaa 3 mieskarvaa leuassa kuukauden välein, niin voiko kyseessä olla PCOS? Ja oisko tää nähty ultrassa? Mulle tehty se.
Kommentit (9)
Oot huolestunu 3:sta karvasta PCOS-naisilla niitä kasvaa parrallinen määrä leukaan ja sen lisäksi vielä nännien ja navan ympärille ihan tajuttomasti ja kohdussa havaitaan muutoksia. Kuukautiset saattaa jäädä väliin vuodeksikin.
T. PCOS
Leuan karvat ei välttämättä liity mihinkään, on vain piirre. Minulla on kasvanut parta kohta 10 vuotta. Ei ole ylipainoa, ei rakkuloita munasarjoissa, matalat testot on ja normaalit estrogeenit, kuukautiset säännölliset normaalilla vuodolla.
Vierailija kirjoitti:
Huoh... onko tämä provo vai itsekö keksit tuon diagnoosin? Jos sulla ei ole ylipainoa, ei myöskään ole PCOS, korkeintaan PCO. Ja ne kolme karvaa leuassa eivät kerro mitään. PCO näkyy nimenoman ultrassa, ja myös verikokeissa, jos sellaiset tehdään. Kyse on monirakkulaisista munasarjoista.
Muuten olet oikeassa, mutta ei kaikilla PCOS-naisilla ole ylipainoa. PCOS-naisilla tosin se ylipaino tulee usein maskuliinisesti eli rasva kertyy lähinnä pelkästään vyötärölle eli rinnat saattaa jäädä pieniksi ja reidet luikuiksi.
Selvii ihan kynegolioogin vastaanotolla,laitaasinut verikokeisin. Itselläni 1 inhottava karva leuassani.Tein sen virheen pinseteillä nypein ja paksuna kasvaa takas hetkessä, Lisäksi untuvikkoa poskissa,seivaan sänöliseti ne pois. Johtu sitä etten menopaussi ottanut keltarauha hormoni lääke/laastari.Pelkäsin syöpää.Parempi se olisi ollut.Karvan karvaa ei ja kasvot pysynyt naiselisempana,Iho kimmoseimpana.Kun veranut elämässäni olevia naisia,lastari hoidot todella iho ok ja naiselisia. Sit minä ja muut naiset jotka ei korvaushoitoa ottanet. Korpuja,kuiva iho ja miehisyyttä,vuosi vuosi enemmän.Kuin karvoja ohuita.
3 hassua karvaa ei ole mitään!
mulla kasvaa kymmeniä eikä ole pcos:ta.
PCO:ssakuukautiset tulevat tosi harvoin, siitä tietää, ettei kaikki ole ok.
Mun serkulla on PCO ja hän joutuu sheivaamaan viikset joka päivä.
Tietääkseni PCO-tapauksillakin saattaa olla isoja rintoja. Mutta heillä se vartalo on silti usein mallia omena, ei siis päärynä-mallia tai x-mallia.
Huoh... onko tämä provo vai itsekö keksit tuon diagnoosin? Jos sulla ei ole ylipainoa, ei myöskään ole PCOS, korkeintaan PCO. Ja ne kolme karvaa leuassa eivät kerro mitään. PCO näkyy nimenoman ultrassa, ja myös verikokeissa, jos sellaiset tehdään. Kyse on monirakkulaisista munasarjoista.