Poika myöhästyi lennolta. Kuka korvaa?
Poika täytti juuri 19v ja oli lähdössä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle kavereidensa kanssa. Hän muutti juuri omaan asuntoonsa ja käy ammattikoulua, jonka kanssa nyt ollut onkinverran viivästyksiä.
Lähtöä edeltävänä iltana oli kuitenkin mennyt käymään baarissa jonkun toisen kaverins kanssa ja nukkunut pommiin. Kun poika ei ilmestynyt bussiin, jolla olivat menossa lentokentälle, kaverit alkoivat soitella tuloksetta. Siitä huolimatta ettei poika tullut, he lähtivät lentokentälle.
Poika oli sittemmin herännyt ja lähtenyt seuraavalla mahdollisella bussilla, mutta enää myöhässä ehtiäkseen matkalle.
Oli soittanut kavereilleen ja pyytänyt heitä odottamaan häntä, mutta eivät kuulemma voineet odottaa vaan olivat lähteneet ilman poika ja jättäneet hänet yksin.
Poika olibtotgakai purkanut tuntoja j pettymystään j kaverit olivat sitten ilmoittaneet, että oma syy j ei tarvi sitten enää heihin olla yhteydessä.
Poika soitti minulle itkuisenaja paniikissa, että mitä tekee. En osannut neuvo, koska ei ole kokemusta lentokoneista.
Oli kysynyt vielä lentokentällä korvauksista, mutta ei kuulemma saa rahojaan lentokoneilta takasin, koska oma syy kun myöhästyi.
Minäkin annoin pojalle rahaa, että pääsi matkalle ja nyt sitten ei pääsekään.
Pojan puolesta laitoin kavereilleen viestiä, että saisivat maksaa pojalle rahat takaisin, mutta eivät kuulemma maksa.
Onko joku, joka on velvollinen korvaamaan tällaisen vahingon, jos lentäjät ja matkakaverit eivät maksa, jos matkalle ei pääse?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt yhteiskunnan täytyy tuntea vastuunsa ja korvata lipun hinta pojalle. Ja vielä roimat korvaukset pahasta mielestä.
Eiköhän hallitus näin vaalien alla tartu tähän.
Tutti suuhun jokaiselle mielensäpahoittajalle.
Mulle tuli mieleen, että myöhästymällä lennolta poika välttyi joltakin pahalta. Ehkä hänen ei ollut tarkoitus olla siellä matkalla.
Joo juurikin lentäjän olisi tullut korvata, kimpassa perämiehen kanssa.
Olen minäkin myöhästynyt lentokoneesta, kerran. Uusi lippu oli ostettava, että pääsi kotio ja töihin. 475e + työpäivä oli laitettu vapaapäiväksi. Että aika monta satasta makso se myöhästyminen.
😂 kuka korvaa? No poika itse, tietenkin.
Lähtisin hakemaan korvauksia koululta.
Vierailija kirjoitti:
😂 kuka korvaa? No poika itse, tietenkin.
Lisäksi saisi korvata kaikille, jotka yhden paviaanin soolotoilailuista ahdistuvat tai yhtään mitenkään kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin hakemaan korvauksia koululta.
Millä perusteella?
Kukaan ei ole velvollinen korvaamaan mitään, kun ei herra itse pitänyt huolta matkaan lähdöstään.
Itse on velvollinen huolehtimaan.
Kuka edes jaksaa kysyä noin typeriä kuin tässä on kysytty!
Siis ehdottomasti hakemaan korvauksia pojan humalaan juottaneelta baarilta. Lakikin sanoo ettei päihtyneille saa tarjoilla joten tässä on baarilla mennyt pahasti vikaan.
Eihän hän rahanpuutteessa ole kun matkaan oli varaa. Säästöähän siitä tulee kun ei siellä pämppää
Eikö opiskelijoiden tarvitse olla opinahjossaan tai työharjoittelussa? Vai onko etätehtäväviikko mikä käytetäänkin matkailuun?
Pommiin nukkumista baarireissun takia tuskin korvaisi minkäänlainen matkavakuutus. Voi voi, Siperia opettaa.
Valtiokonttori tai Valtiovarainministeriö korvaa tällaiset.
Tervetuloa aikuisuuteen.
Poika myöhästyi -> pojan oma syy ja vastuu.
Kaikki muu ap:n pashakielinen sössötys irrelevanttia ulimussutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lentoyhtiö on vastuussa kun ei odottanut mattimyöhäistä!
Oliskos tuo yhtiö sattumalta Aeroflot kummallisista kirjoitusvirheistä päätellen...?
Onpa tollo poika. Luulisi äitiä hävettävän että tuli keharituotos tehtyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lentoyhtiö on vastuussa kun ei odottanut mattimyöhäistä!
Oliskos tuo yhtiö sattumalta Aeroflot kummallisista kirjoitusvirheistä päätellen...?
Finnairhead?
Sinä tietysti kun et herättänyt poikaa ajoissa. Huono äiti olet
Harmi homma tuo myöhästyminen😣
Toivottavasti oppii tästä ja ehtii jatkossa lennoille😉