Poika myöhästyi lennolta. Kuka korvaa?
Poika täytti juuri 19v ja oli lähdössä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle kavereidensa kanssa. Hän muutti juuri omaan asuntoonsa ja käy ammattikoulua, jonka kanssa nyt ollut onkinverran viivästyksiä.
Lähtöä edeltävänä iltana oli kuitenkin mennyt käymään baarissa jonkun toisen kaverins kanssa ja nukkunut pommiin. Kun poika ei ilmestynyt bussiin, jolla olivat menossa lentokentälle, kaverit alkoivat soitella tuloksetta. Siitä huolimatta ettei poika tullut, he lähtivät lentokentälle.
Poika oli sittemmin herännyt ja lähtenyt seuraavalla mahdollisella bussilla, mutta enää myöhässä ehtiäkseen matkalle.
Oli soittanut kavereilleen ja pyytänyt heitä odottamaan häntä, mutta eivät kuulemma voineet odottaa vaan olivat lähteneet ilman poika ja jättäneet hänet yksin.
Poika olibtotgakai purkanut tuntoja j pettymystään j kaverit olivat sitten ilmoittaneet, että oma syy j ei tarvi sitten enää heihin olla yhteydessä.
Poika soitti minulle itkuisenaja paniikissa, että mitä tekee. En osannut neuvo, koska ei ole kokemusta lentokoneista.
Oli kysynyt vielä lentokentällä korvauksista, mutta ei kuulemma saa rahojaan lentokoneilta takasin, koska oma syy kun myöhästyi.
Minäkin annoin pojalle rahaa, että pääsi matkalle ja nyt sitten ei pääsekään.
Pojan puolesta laitoin kavereilleen viestiä, että saisivat maksaa pojalle rahat takaisin, mutta eivät kuulemma maksa.
Onko joku, joka on velvollinen korvaamaan tällaisen vahingon, jos lentäjät ja matkakaverit eivät maksa, jos matkalle ei pääse?
Kommentit (254)
Oma syy, mitäs myöhästyi. Kenenkään ei tarvitse korvata.
Tämä aloitus oli hauska. Hölmöstä päästä kärsii aina. En usko että korvauksia maksaa ainakaan lentoyhtiö koska vika oli myöhästyjässä.
En tiennyt että noin tyhmiä ihmisiä on olemassa!!
Vierailija kirjoitti:
Jos poika soittaa itkuisena ja paniikissa, niin on kunnon avokämmenen paikka. Saadaan hysteerinen tissiposki ruotuun.
Surkeasti kasvatettu lapsi. Pitäiai antaa pari korvatilliikkaa tälle itkuiikalle niin kasvaisi pelle aikuiseksi.
Jos tämä ei ole provo, niin poika on yjtä älykäs kuin äitinsä :)
Vierailija kirjoitti:
Artisti maksaa!
Kuka esiintyi lennolla? Oliko se Danny?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä provo, ei jaksa edes naurattaa. Keksi ensi kerralla parempi.
Mua kyllä nauratti 😁 Nyt AP kuluttaja-asiamieheen yhteyttä! Kenen vastuu, kysynpä vaan?!
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä provo, ei jaksa edes naurattaa. Keksi ensi kerralla parempi.
Selvä provo, mutta hyvä, koska tällaisiakin ihmisiä on, kun itse mokaan, on se muiden vika ja heidän pitää korvata se.
Alkoholin valmistaja, puhelimen valmistaja, kaverit, bussifirma, lentokenttä ja lentoyhtiö ovat kaikki vastuussa. Korvaavat täysimääräisesti ja kipurahat lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Artisti maksaa!
Anssi Kela maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kyllä useasti totta. Tiedän kyllä vastaavanlaisen tapauksen
Se on totta, että tuossa iässä moni on vielä aika huoleton. Olen itsekin ollut edellisen illan baarissa, sieltä yöksi yhden miehen luo, aamulla herännyt ja tajunnut, että kiire tulee, kun en ole vielä edes pakannut. Mutta ei siinä vaiheessa odotella seuraavaa bussia, saati syytellä muita. Mä otin taksin, kotona 5 min pakkaus ja suoraan kentälle. Ihan hyvä lomaviikko tuli etelässä. Ei matkasta unohtunut mitään mitä ei olisi saanut paikanpäällä ostettua.
Ihan hauska...
Mutta onhan tuollaisia ihmisiä ihan oikeastikin. Pahasta mielestäkin pitäis saada korvaus.
Puuttuu ainoastaan että otsikko olis ollut "Ketä maksaa"?
Aapeen kannattaa ottaa välittömästi yhteyttä iltapäivälehtiin.
Olen myöhästynyt maailmalla useista lennoista koska en ole käsittänyt suurkaupunkien kokoa ja aikaa, joka vie lentokentälle. Joskus ei 5 tuntiakaan aiemmin aloitettu siirtyminen kentälle ole riittänyt.
Tästä voin syyttää vain itseäni.
Poikasi voi syyttää vain itseään, kyllähän se harmittaa. Mutta toivottavasti näistä opitaan.
Omia tyrimisiä ei kukaan muu korvaa.
"Ei saa rahojaan lentokoneilta takaisin."
Onpa jännä juttu. 🤔
jos vaikka se maksullinen seuralainen joka vietteli poikaparan kavereiden luota
Mä kans unohdin eilen tehdä EuroJackpot pelin. Soitin sinne veikkaukseen, kuka mulle korvaa menetetyt miljoonat. Ne nauro ja löi luurin korvaan. Höh.
No siis tietenkin se kaveri kenen kanssa ollut edellisenä iltana baarissa ja baarin pitäjä korvaa lentoliput! Olishan niiden nyt pitänyt ymmärtää olla tarjoamatta pojallesi ja ohjata hänet ajoissa nukkumaan.
Ehkä baarilla on joku oikeusturvavakuutus, joka korvaa asiakkaiden seuraavan aamun myöhästymisiä liian pitkäksi venyneen baari-illan takia.
Artisti maksaa!